Hallo lieve dames, ben vandaag precies 2 weken bevallen..ben flink ingescheurd daardoor heb ik wat hechtingen. na 2 weken voel ik de pijn nog steeds, kan nog steeds niet normaal lopen, zitten, liggen..au, auw, auwie..k hoor van iedereen die op kraambezoek komt, oh bij mij duurde t echt maar een week, klopt niet hoor :moe: besloot de huisarts te bellen en heb tantum creme gekregen...heeft iemand hier ervaring mee?
Tantum? Dat is toch voor spier pijn of ben ik in de bonen? Zal wel haha.. Nee ik ken het dus niet.. Ik heb een totaal ruptuur Gr. 4 gehad en heel wat lagen diep gehecht en veel hechtingen uitwendig maar niet zo veel last ervan gehad als jij nu beschrijft.. Succes!
jaah het is voor spierpijn, overbelasting, blessure..daarom vond k het maar vreemd. heb het er net op gesmeerd en het werd heel warm daar beneden k ga toch maar ook even de apotheek opbellen
Tantum Lijkt me niet echt lekker om dat daaronder te gaan smeren Ik zou eerder de vlos eens bellen en ze laten kijken of alle hechtingen opgelost zijn. Bij de 1e een totaalruptuur gehad en ik moest er iets van vsm opsmeren. Arnica creme. Maar dat was om zwellingen te verminderen. Is het nog gezwollen? Ik heb ook vanaf het begin arnica druppels genomen. Ook om zwellingen te voorkomen en genezing te voorspoedigen. Misschien kan je dat alsnog in gaan nemen?
Ik zou er idd maar mee stoppen met die tamtum ja .. Had ik het toch goed.. Vermoed een verkeerd recept uitgeschreven!
Ik zou ook morgenochtend even bellen.. ik dacht eerst dat ik het verkeerd las.. maar tantum zou ik daar nooit smeren.. lijkt me niet echt lekker en nu zeker niet..
Met mijn totaalruptuur kon ik na 2 weken ook nog niet veel hoor.. Tantum lijkt me ook niet echt geschikt. De kraam raadde hier Arnica druppels aan. Dat is tegen beurze plekken. Je kunt het ook in zalf vorm krijgen, maar dat beneden smeren vond ze geen goed idee. Je vk heeft tot 6 weken nog de zorg volgens mij, dus die kun je ook nog bellen voor advies..
Dank je wel voor alle reacties..inmiddels de vk gebeld en die heeft nooit eerder gehoord dat iemand tantum creme heeft gehad van ha..ben er maar mee gestopt
Hier een totaal ruptuur gehad bij de jongste en voor de hechtingen die bij mij dus gingen ontsteken moest ik een paar keer per dag een paar minuten in een sodabadje zitten met mijn hechtingen. Voor de beurse plekken gebruikte ik arnica zalf. Moet zeggen dat ik ook lang last heb gehad van de hechtingen. Het heeft bij mij ook zeker 3 weken geduurd voor het wat beter ging voelen.
Ik heb van de knip ook heel veel last gehad. Er zat namelijk een groot heamatoom omheen. Man o man wat deed dat pijn...heb veel gekoeld en kreeg uiteindelijk arnica. Na een dag ging het opeens beter. Of het niu tijd of arnica was is natuurlijk niet te zeggen. Weet wel dat ik het echt enorm vervelend vond