Ervaring grote baby die niet door bekken past?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Celien22, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Zijn er mensen die van te voren wisten dat de kleine niet door de bekken zou passen?

Hier nu 37 weken zwanger, kindje nog niet ingedaald (waarschijnlijk omdat ze gewoonweg niet past) en ze is 3300gram. Vanochtend bij de gyneacoloog geweest en die vond haar groot in vergelijking met mijn lichaam. Ze hoopt voor mij dat het geen 9ponder wordt. Ik heb ook een heel klein buikje, maar verstop er toch een redelijke baby in. Ik ben zelf normaal rond 50kg en 1.64 cm dus nu heel bang dat het niet gaat passen.

Wie had dit ook? En hoe ben je uiteindelijk bevallen?

2. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    #2 Joyciejj, 30 sep 2013
    Laatst bewerkt: 30 sep 2013
    Mijn dochter daalde ook niet in. En zat soms met dr hoofdje scheef, beetje dwars dus. Ik ben maar 1.51 en verwachte ook een redelijk grote baby maar had ook een hele grote buik! Nou toen de bevalling uiteindelijk begon en na 27 uur weeen met opwekkers, ruggeprik had ik nog steeds maar 4 cm en kreeg dus een spoedks, ook omdat de hartslag daalde. Blijkbaar paste ze ook niet door mn bekken, maar is nooit echt iets van gezegd. En toen de vk controles kwam doen in de kraamweek, zei ze dat ze het wel had verwacht dat het een ks zou worden.. ze was trouwens 3745 gram

Nu ben ik 2,5 week geleden van mn zoontje met een geplande ks bevallen! Ik stond onder controle bij dr gynaecoloog vanaf 30 wk en hebben we samen besloten voor weer een ks te gaan! Deze baby werd nog groter geschat en mn buik was nog dikker en is ook nooit ingehaald. Hij gaf het maar 10%kans dat ik normaal zou kunnen bevallen, en ik had geen zin in een herhaling van mn vorige bevalling dus hebben we de ks gepland en meegekeken op scherm! Zoo mooi
    Maargoed hij was 4435 gram dus nog een stuk groter en dat had nooit gepast volgens de gyn..

3. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft het niet zo veel met lengte en gewicht te maken maar met de bouw van je bekken. Ik ben zelf ook maar 1.62 en woog maar 43 kg. (en in zwangerschap 53 kg op z'n hoogst). Toch twee keer gewoon bevallen. Eentje was maar 2500 gram maar de tweede toch 3750 gr.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Het zijn je bekken die ver genoeg uit elkaar moeten kunnen. Jou lengte en gewicht zijn niet echt van invloed (ik 1.69, 51 kilo en 8ponder gebaard).

Maak je niet te druk, je lichaam kan veel hoor! En lukt het niet dan ben je in het Zh in goede handen..

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Precies. Hier exact hetzelfde...

6. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Had jij bij je dochter ook het gevoel dat ze wel wou, maar domweg niet paste?

Flinke kids trouwens!

7. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Jaaa en dat gevoel kwam bij mn zoon ook weer terug.. net alsof ze steeds zat te duwen van onder (soms best pijn) maar dat het hoofdje gwn te groot was ofzo om in te dalen.. want bij mn zoontje dacht ik ook vaker, nu moet ie wel ingedaald zijn, maar nog niks..

8. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Dat heb ik dus ook. En ik heb ook het idee dat ze erdoor gefrustreerd raakt soms. Ze ligt wel al heel lang met koppie naar beneden, maar dus nog steeds niet ingedaald. Baal er opzich wel van. Want ik ben nu gewoon bang dat ze toch niet past, maar ik het wel vaginaal moet gaan proberen:(.

9. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Jaa klote is het! En je weet het nooit totdat je bevalling begint.. mja er zijn ook genoeg kindjes die tijdens de bevalling indalen, maar als je ook dat gevoel heb.. nou hopelijk een voorspoedige bevalling en dat je niet net als mij maar 4 cm krijgt.. egt balen!

10. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Volgende week maar aankaarten bij de gyn. Ik zie er nu heel erg tegenop namelijk. Misschien kunnen ze iets voor me doen.

In welk ziekenhuis heb je je keizersnede gehad als ik vragen mag?

11. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    In Venlo.. t ergste is gwn dat ze het nooit van te voren weten.. en zelfs erna nog niet eens, want bij mij qas het gewoon op de nacontrole: de sleutel paste niet in het slot.. mja wat is dat voor een antwoord?! Mja probeer je niet te druk te maken en nog even te genieten! Tis moeilijk i know en ik zag zoooo erg tegen de bevalling op bij de eerste en dan kreeg je ook nog dat.. waarschijnlijk past ie gewoon dokr je bekken!

12. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Mijn kleintje was volledig ingedaald. Lag goed vast. Maar toen de weeen afgelopen vrijdagavond begonnen, kwam ik niet verder dan 5 cm ontsluiting. Toen is besloten voor een keizersnee.
    De gynaecoloog zei dat ze er heel goed voor lag, maar dat ze waarschijnlijk niet door mijn bekken paste.
    Ik ben 1.60 en woog voor de zwangerschap 61 kilo.
    Zij woog 3260 gram.

13. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Gefeliciteerd met je meisje! Is alles verder goed gegaan?

14. Hier ook twee ks door te kleine bekken.

15. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Wist je van te voren dat het een ks ging worden? Of kwamen ze er tijdens de bevalling achter?

16. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer

Dank je wel!
    Ja, de ks is prima gegaan en de napijn valt me eerlijk gezegd mee.

17. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Fijn om te horen! Lekker gaan genieten nu.

18. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ik heb bij mijn eerste zoontje een spoedkeizersnede gekregen omdat ie niet door mijn bekken kwam. Hij was wel volledig ingedaald, ontsluiting ging ook snel maar tijdens het persen kwamen ze erachter dat ie gewoon echt niet door mijn bekken zou passen. Ik ben trouwens 1,80 en hij woog 3665 gram. Heeft dus niet zoveel met je lengte/gewicht te maken denk ik.

Deel Deze Pagina