Blijkbaar is mijn huisarts met pensioen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 19 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik lees net op Facebook op het plaatselijke nieuws dat mijn huisarts met pensioen is. Ik heb dit helemaal niet meegekregen, ook geen brief over gehad.

Een maand of 2 geleden ben ik er nog geweest met onze dochter. Ze is doof met rechts en ik wil nu eindelijk wel eens weten of ze nu eens verder gaan kijken. Tijdens zwemles had ze continue oorontstekingen. Sinds haar diploma’s geen last meer gehad, maar haar gehoor komt ook maar niet terug. Ik zou begin januari langs komen, hij wilde het nog even aankijken, ook omdat het cb bij de gehoortest had aangegeven dat ze rond januari een laatste gehoortest zou krijgen. Maar ik neem toch aan dat je 2 maanden voor je pensioen wel weet dat je stopt met werken. Maar hij heeft er geen woord over gezegd.

Maar ja. Ik weet niet eens naar wie ik moet vragen. Ik had toch op zn minst wel een brief verwacht. Of ben ik nou gek?

pippa26 vindt dit leuk.
  2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Toen er hier een huisarts uit de praktijk pensioen ging was er een afscheidsreceptie voor belangstellenden.

Die man was ook al tig jaar huisarts in het dorp.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen website met info? Praktijk niet gewoon overgenomen met een nieuwe ha? Ik zou het oude telefoonnummer gewoon eens proberen, kijken wie opneemt ;)

Hier kregen we idd wel een brief met info - praktijk werd overgenomen, dus dat stond er netjes in etc. Niet netjes dat dit bij jullie zo slordig is gegaan!

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ja dat is wel normaal.
    Zou even naar de praktijk bellen hoe en wat.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Vreemd, toen een collega van mij met pensioen ging heeft iedereen hier netjes een brief over gehad, stond het op de website, advertentie in de locale kranten en kwam het als nieuwsbericht voorbij op de schermen in de wachtkamer.
    Ook werd er een afscheidsreceptie voor patiënten georganiseerd.

Is je huisarts wel echt met pensioen of is hij weg om een andere reden? Dit is wel een erg rare gang van zaken namelijk.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Er zitten meerder huisartsen in de praktijk, dus er is geen sprake van overname. Vind het vreemd. Heb inmiddels een beetje rondgevraagd en heb een naam van de vervangster. Heb haar een half jaar geleden gehad naar aanleiding van een allergische reactie van de jongste die maar niet wegging. Ik vroeg me af of hij nog ergens anders allergisch voor kon zijn dan alleen koemelk. Maar nee, dat zou wel meevallen. Hij had vast een melkproduct binnen gekregen. En onderzoeken had bij zo’n klein kind geen zin. Ik moest het zelf maar uitvogelen. Dus.

Toen mijn eigen huisarts weer terug was zei hij gelijk dat ik een crème meekreeg voor zijn exceemplekken. Als alles weg was zouden we verder kijken wat we gingen doen en waarop ik wilde onderzoeken. Mijn pijn in mn pols en hand wuifde ze weg. Gewoon overbelast. Na een week was ik weer terug. Kon geen pen meer vasthouden. Van een andere huisarts kreeg ik medicijnen, bleek twee peesontstekingen te hebben. En het was wel duidelijk dat die niet vanzelf weggingen. Ik ben totaal niet tevreden over haar en zie er eigenlijk tegenop om haar als huisarts te hebben

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, wel echt met pensioen. Zijn vrouw werkt ook in de praktijk en die is ook gestopt met werken. Volgens een vriendin wilde hij geen heisa er omheen en wilde hij het stil houden. Er was wel een soort receptie, maar alleen voor genodigden begreep ik.

8. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Dit hadden wij met de tandarts gehad. Zijn overgestapt naar een andere praktijk.
    Ik zou gewoon jullie prakijk bellen en zeggen dat je gehoord hebt dat jou huisarts er mee stopt en dat je niet mevr. Huppeldepup als nieuwe huisarts wil. Gewoon vragen of je dat verplicht bent omdat je je niet gehoord voelt bij haar.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij jonge kinderen zijn allergietesten niet erg betrouwbaar, zodoende denk ik dat ze testen niet noodzakelijk vond. En de hoofdoorzaak van een peesontsteking is overbelasting, dus ook daar zat ze dan niet echt fout...
    Maar als er geen klik is, dan is er geen klik natuurlijk. En dat is wel belangrijk bij een huisarts in mijn ogen.

Daisy120, jupke, RoIn en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier idem.

Hier in de stad ging onze huisarts ook met pensioen jaren geleden. Keurig een brief gehad met daarin de naam van de nieuwe huisarts en een uitnodiging voor een afscheidsreceptie.

TS: wellicht zijn ze jou per abuis vergeten mee te nemen in de mailing? Daar kunnen helaas fouten mee gemaakt worden....
    Ik zou dit wel even melden en vragen of ze je gegevens willen checken.

11. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Toen onze huisarts met pensioen ging kregen we 3 maanden van te voren een brief met info over haar vervangster en uitnodiging voor een afscheidsreceptie.

Lijkt me inderdaad wel logisch dat je hierover geinfomeerd wordt dmveen brief of email.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad vreemd. Heb indertijd ook voor een huisarts gewerkt die met pensioen ging en die heeft een afscheidsreceptie gegeven en daarbij konden mensen direct kennismaken met zijn opvolger.
    Ik werk nu met artsen die nog lang niet met pensioen gaan maar vorig jaar ging een van onze artsen ook weg en hebben we de patiënten ook de gelegenheid gegeven om gedag te zeggen en direct kennis te maken met de opvolger.
    In de praktijk waar ik zelf patiënt ben ook zoiets soortgelijks meegemaakt.Een vrouwelijke arts waarmee ik best een goede klik mee had en die was ook ineens vertrokken zonder aankondiging, ook zo vaag allemaal.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zou iets mis kunnen zijn gegaan bij de post natuurlijk. Bel gewoon even en dan weet je het.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zal nog even een update geven ;) helaas met een minder fijne reden, maar goed, het is niet anders.

Ik had afgelopen week geen tijd om even na te vragen, was ook geen enorme haast bij natuurlijk. Maar afgelopen vrijdag moest ik bellen voor onze jongste van 2.
    Hij had een vork te pakken gekregen waar slagroomgebak mee was gegeten dus een flinke allergische reactie uiteraard.
    Omdat hij vrijdag wel hele erge klachten had, had ik even gebeld en konden langs komen.

Omdat mijn nieuwe huisarts vol zat, was ik doorverwezen naar een andere arts. En wat een begrip kreeg ik daar zeg. Hij luisterde met gemeende aandacht en gaf aan dat hij in theorie alles weet van koemelkallergie maar zijn ervaring is, dat de ouders toch echt het beste weten welke klachten het kind zal krijgen.

Omdat hij het enorm benauwd had, had ik zijn puffer gegeven en gelukkig werkte dat vrijwel meteen. Maar omdat het dit keer heel heftig is, wil hij toch eens kijken of een puffer voldoende is. Zijn allergie lijkt namelijk steeds heftiger te worden.
    de volgende keer dat hij per ongeluk melk binnen krijgt moet ik gelijk bellen en dan kan ik met spoed heen. Dan kijkt hij of een puffer voldoende is, anders gaat hij kijken of een epi pen nodig is, maar dan zullen we richting de kinderarts gaan.

Ik heb daarna gelijk gevraagd of ik hem als nieuwe huisarts kan krijgen. Hij zit eigenlijk vol en overstappen is niet mogelijk binnen de praktijk als er geen plek is, maar gezien de reden van ons bezoek gaan ze toch kijken wat ze kunnen doen.

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Fijn! Ik hoop dat het lukt, vertrouwen in je huisarts is zo belangrijk!!!

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Ik hoop dat je terecht kunt bij deze huisarts. Een arts die goed voelt en waar je vertrouwen in hebt is wel erg belangrijk.

17. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Wij kregen destijds ook gewoon een brief dat de praktijk overgenomen werd...en een "uitnodiging" voor de afscheidsreceptie. Met luidkeels het verzoek om geld te geven i.p.v. cadeaus :roflmao:

Deel Deze Pagina