Hoi, Ik heb een beetje een genante vraag. Ik was vandaag nieuwsgierig hoe het voor mijn man voelt om sex te hebben nu ik zwanger ben. Ik heb mezelf getoucheerd, heel voorzichtig. Ik schrok me rot, want ik voelde mijn baby heel duidelijk tegen mijn vinger aan bewegen in de vagina! Ikben 29w en 2d zwanger, en de laatste tijd af en toe lastvan harde buiken, die soms ook licht pijnlijk zijn. Omdat ik mijn kindje zo duidelijk voelde bewegen ben ik bang dat ik al ontsluiting heb, kan dat? Geen idee of de baarm oedermond verstreken is e.d. Wantik weetniet hoe dat zou moeten voelen. Ik lees altijd overal datje man tijdens de sex niets voelt van het kindje, maar als ik dit zelf zoduidelijk voel is dat dan wel normaal? Of voel je het van binnen als je baby tegen de bekkenbodem aanschopt bijvoorbeeld? Ik durfniet nog een keer tevoelen bij mezelf nu... Excuses voor tikfouten, zit op een ipad te typen. Alvast bedankt!
Hoi, Het kan zijn dat je een klein beetje ontsluiting hebt bij den tweede of derde kindje. Echter is dit heel moeilijk te voelen zelf. Waarschijnlijk heb je het hoofdje wel gevoelt maar nog met de baarmoederwand er tussen. Die is namelijk erg dun en dan lijkt het net of je direct op het hoofdje zit met je vinger. Wat het dan ook is, het is niet erg en ook niet voor de baby. Het zegt niets over wanneer je bevalt. Ook kan je door de sex niets opwekken. Geen zorgen dus Groet Evelien