Hoi meiden.. ik ben benieuwd of jullie ook vriendinnen hebben meegemaakt die tijdens de kraamperiode of erna heel eeinig hebben.laten weten.. er is bij mij zelfs n vriendin die nu na 9 weken nog niet is geweest.. we zien elkaar dagelijks op school en kennen elkaar al 20 jaar maar toch maakte ze telkens geen afspraak om langs te komen.. nu heb ik haar gesmst dat ze nog steeds niet is geweest en zegt ze oh ja zhllen we n afspraak maken? Eigenlijk hoeft t voor mij al niet meer nu.. herkennen jullie dit??
Nee ik herken het niet. Maar goed, voor mij is het dan gelijk duidelijk dat zulke mensen geen vrienden zijn. Ik zou dus ook zoiets hebben van dat het voor mij niet meer hoeft.
bij de 1e kwamen ze wel maar wel na een paar weken en bij de 2e is maar 1 vriendin langs geweest en dat is ook de enige waar ik nu nog zo nu en dan contact mee heb
Yup. Hier is vorige week een vriendin voor het eerst geweest. Bleek dat ze ergens boos over was maar niet durfde te vertellen.
Hier een goede vriend van mijn vriend. Heeft mijn vriend al een paar keer gezien (op de voetbal) maar nog geen 1 keer proficiat gezegd of via de gsm iets laten weten ofzo... Zelfs geen interesse tonen als ze elkaar 'live' zien....ik verwacht geen kadoos maar een beetje interesse en op zijn minst een proficiat...
Herkenbaar, hier is er een nog steeds niet geweest... Is inmiddels dus ook geen vriendin meer! Ik ben er niet rouwig om, nu weet ik wat ik voor haar waard ben en dat soort mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
Mijn vriendinnen kwamen wel snel, op 1 na. Ik zie haar, ondanks dat ze in dezelfde stad woont en de rest niet, amper tot nooit. Vorige week opeens weer iets van haar gehoord (afspreken), maar sindsdien niks meer. Ik ben er klaar mee, zulke meiden heb ik geen zin in. Ik zie nu wel in dat zij nooit gebeld kan worden midden in de nacht als er iets aan de hand is (bij wijze van spreken). Ik laat de boel doodbloeden, lijkt mij het beste bij mensen die je tijd en moeite niet waard zijn
Nou, hier staan ze allemaal te trappelen hoor! Dus nee, ik herken het niet. Er is bij ons 1 stel wat we sinds de zwangerschap al wat minder horen, maar dat heeft er mee te maken dat het bij hen niet lukt en ik het gevoel heb dat ze het best moeilijk vinden, zeker nu alle bevriende stellen al een kleintje hebben of zwanger zijn. Niemand neemt het ze verder kwalijk. Het is ergens begrijpelijk en we weten allemaal dat ze het iedereen van harte gunnen. Dat ze iets meer afstand houden vinden we dan ook niet raar. Het is niet dat we niets horen.
Wij hadden afgelopen weekend voor het eerst een nicht en aanhang op visite, we hebben wel al geen 3 jaar contact gehad dus dat viel me nog mee. Een andere neef stuurde na ruim 3 maanden nog een felicitatiekaart nadat ik aan mijn tante had gevraagd of hij de kaart wel had ontvangen, geen belletje niks, niet dat hij perse moet komen maar vind dit ook erg vreemd. Hij kon wel bij zijn zus op kraamvisite komen (die woont op hooguit een half uur afstand van ons), snap dat het zijn zus is en ik maar een nichtje die hij hooguit 1 keer per jaar ziet, maar toch.
Nee herken het ook niet, hier ook meiden die toen meteen gebeld wilde worden en ook binnen 2 dagen op de stoep stonden. En zo hoort het! Dus meid, laat ze gaan dat zijn geen vriendinnen in de term "door dik en dun" en "in leuke en minder leuke tijden" Als ze met iets leuks er al niet zijn, hoef je in kwaade tijden ook niet op ze te rekenen lijkt me.. Niet leuk maar zo zijn sommige mensen dus helaas..
ik herken het wel, de band word anders met je vriendinnen, hoeft ook niet hoor maar is vaak wel zo. als ze zelf nog geen kinderen hebben is het in negatieve zin helaas, maar daar krijg je anderen voor terug
Zulke meiden mogen je niet eens "vriendin" noemen, ze zijn het niet waard. Helaas herken ik het ook, al vanaf dat ik verhuisd ben naar andere provincie. Een "vriendin" gaat in juni trouwen. We zijn de hele dag uitgenodigd. Ik snap alleen nog steeds niet echt waarom wij de hele dag uitgenodigd zijn. Is het om het geld dat ze gaat krijgen? Ik heb al vanaf januari niks meer vanuit haarzelf gehoord. Ik ben diegene die steeds maar weer het contact zoekt. Het is best moeilijk om in te zien dat je eerst denkt dat je een zeer goede vriendin van elkaar bent, en als je eenmaal zwanger bent (geweest) en verder weg woont, dat het verwatert.... Tja, that's life
Mijn beste vriendin is heel lang niet langs geweest. Iedere keer belde ze af omdat ze ziek was of haar kinderen. Ze wilde mijn zoontje niet aansteken. Vervolgens is ze wel naar iemand anders gegaan om de kleine te zien. Achteraf blijkt dat ze boos is omdat ik tijdens mijn bevalling niet aardig tegen haar heb gedaan. Ze is zo geschrokken van me. Mensen die pijn hebben spreken de waarheid (zegt ze). Snapt iemand dit? Mijn zoontje is een charmeur dus die heeft haar hart veroverd. Daardoor hebben we nog "contact" maar niet meer zoals vroeger. Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet. Groeten Jane
ojaaa.....mensen die riepen in je zwangerschap ik kom straks als de klein is bij je toen was ze geboren: we moeten snel wat afspreken!! nu is ze vorige week 1 geworden, moet sommige nog zien nou lekker boeie, blijf maar lekker weg,scheelt mij drank en zo
hier hetzelfde...had mijn vriendin kunnen zijn. Ze belde 2 weken na de bevalling of ik op HAAR kind kon passen. Uiteindelijk met tegenzin gedaan en is ze wel langs geweest maar meer om haar kind te dumpen. Daarna heel lang niks van haar gehoord. ben er helemaal klaar mee....ik laat het inderdaad doodbloeden.aan zulke mensen heb je toch helemaal niks?!
Wij hebben ook iets soortgelijks. Vrienden van ons drongen zich op om direct dezelfde dag nog te komen, maar ik was daar echt nog niet aan toe op de dag zelf. Toen zeiden ze: goed, dan na de vakantie en dat was een week later, dus vonden we prima. Inmiddels is dit 4 weken terug en heb ik nog niks gehoord. Misschien zijn ze gepikeerd omdat ze dezelfde dag niet konden komen. Misschien hadden we dat toch maar moeten toestaan dan of zo..
Ik herken het wel. Twee goede vriendinnen zijn helemaal niet geweest. Van eentje helemaal niks gehoord geen sms niks. Vervolgens kreeg ik wel een uitnodiging voor haar verjaardag.. Ze had me niet eens gefeliciteerd voor mijn verjaardag dus wat zou ik echt op haar verjaardag moeten? Tja nu dus duidelijk ex vriendinnen..
Nou ik had haar erin laten smoren hoor.... oppassen op HAAR kind? Moet niet gekker worden.... Sommige meiden, ik snap het echt niet he. Goede vriendinnen zijn zo moeilijk te vinden, laat staan te houden. Waarom sommige meiden dan toch zo'n houding aannemen, al sla je me dood. Zonde is het wel, maar wat je zegt, je hebt er niks aan, dus weg ermee! Nu heb ik alweer een week niks van die meid gehoord hoor, terwijl ze vorige week nog vroeg om deze week iets af te spreken. Ze moest dan alleen wel ff kijken welke dag ivm 1 andere afspraak. Joh, 1 afspraak en dan kan je niet eens een indicatie geven van welke dag? Nee....weg ermee
Mijn 'beste' vriendin heb ik het gelijk verteld zodra ik wist dat ik zwanger was... Om gesteund en begrepen te worden als ik af moest zeggen, maar ook gewoon omdat ik het leuk vond om het haar te vertellen. Ze reageerde verrast. Tot op heden heb ik haar niet over de zwangerschap gehoord, terwijl ik haar meerdere keren heb verteld dat ik zo ziek ben ( en dus haar steun ook wel een beetje kan gebruiken ). Ze praat alleen maar over zichzelf en het is net of mijn zwangerschap niet bestaat. Ik verwacht niet dat dit beter wordt, laat staan dat ze staat te popelen om op kraamvisite te komen. Ben er best verdrietig om... Sta ook op springen om haar er naar te vragen, maar ik denk dat dat alleen maar heel vervelend wordt. Ik hou me dus maar een beetje op afstand en sluit me ervoor af. Ik vind het erg jammer, want we hebben zoveel gedeeld en ik heb altijd voor haar klaar gestaan.... En nu heb ik iets 'concreets' en leuks en dan kan ik het niet met haar delen.
herkenbaar. Wij hebben een vriendinnengroep en ik ben de 1ste moeder! Ze kwamen gezamelijk op kraamvisite. Ik dacht dat is handig heb ik ze gelijk allemaal gehad! Daarna nog maar van 2 vriendinnen wat gehoord. Die komen soms langs en snappen dat ik nu niet meer overal bij kan zijn. De andere meiden?! vragen niet eens hoe het met hem is. Of hoe het met mij is? Ik ben er erg teleurgeteld in. Als we op een gezamelijke verjaardag van de vriendengroep zitten dan kwetst mij dit. Sommige doen dan net of mijn zoontje niet bestaat. Ik heb me voorgenomen deze mensen niet meer in mijn leven toe te laten. Prima als ik ze zo eens op een verjaardag zie. Maar nee dit is geen vriendschap!