Hallo, vraagje. toen ik gisterenavond in bad heb gelegen en mezelf af wilde drogen en ik in de handoek keek zag ik ineens spierwitte taaie draderige slijm. zo wit als handcreme alleen dan draadvormig. ik heb dit nog niet eerder gehad. heb wel altijd veel afscheiding en soms draderig soms waterig maar vaak altijd geliger. nu ben ik 30 weken zwanger en vroeg mezelf af of dit niet een stukje van de slijmprop kan zijn? het is nu weer weg en mijn afscheding is gewoon weer zoals die altijd is. ik heb kort daarna wel kramp gekregen maar die trok al snel weer weg. ik heb de laaste 3 weken al wat krampen (hevige menstruatieachtige krampen laag in rug en laag in buik zo rond de schaamstreek/net iets erboven ) maar daar zit geen regelmaat in en mijn eigen vk beschouwt dit als iets wat bij mij waarschijnlijk hoort.en kijk daar verder ook niet naar. als het weeen waren had het volgens haar wel doorgezet en regelmatiger gekomen.
Hoi, Dat taaie slijm is inderdaad vaak een beetje van de slijmprop. Dit kan geen kwaad. het zegt niets over wanneer je gaat bevallen. De kramp die je hebt lijken op voorweeen. Ook niet gevaarlijk zolang er inderdaad geen regelmaat in zit. Groeten evelien