Hoi dames, Ik ben vorige week woensdag bevallen van een zoontje. Tijdens de bevalling ben ik ingeknipt en toen gehecht natuurlijk. Ik heb eigenlijk altijd normaal naar de wc kunnen gaan. Geen branderig gevoel tijdens plassen en geen probleem bij ontlasting. Alleen sinds vandaag zag ik dat mijn hechtingen los zijn gegaan en zit er een soort van wondje bij me bil dat een beetje open is en niet dicht. Kraamverzorgster zegt zit er goed uit alleen brand het nu wel als ik plas. Wie heeft dit ook.
Ja, herkenbaar, met wat lauw water spoelen tijdens het plassen kan helpen tegen dar brandige gevoel. Hier bij de jongste gehad, dat genas gelukkig erg snel.
Gefeliciteerd! Bij mij heeft het 2 weken gebrand bij het plassen. Dat de hechting wat los gaat kan niet zoveel kwaad, het zou zonder hechtingen ook genezen maar dan duurt het wat langer of kan het wat minder mooi worden. Wel kan het zijn dat door de losse hechting de wond iets meer open staat en dat de urine daar in gaat branden. Wat je kan proberen is spoelen met water terwijl je plast (met fles water of onder de douche plassen), dat hielp bij mij wel. En droogdeppen ipv wriiven. Zolang de kraamzorg/vk vindt dat het er netjes uitziet is het prima. Infecties komen overigens maar heel weinig voor na de bevalling, dus daar zou ik mij op dit moment niet zo'n zorgen om maken.
Bij mijn oudste zijn al mijn hechtingen geknapt na een dag of drie, dat kon niet opnieuw gehecht worden. Het was echt een grote wond... maar ook dat genas gewoon vanzelf Met goed spoelen - gewoon met water - hou je het mooi schoon, verder lekker aan de lucht laten drogen wanneer het kan. Dus bv in bed even geen ondergoed aan.
Goed spoelen inderdaad. Eventueel Kamillosan gebruiken, een dopje mengen met (lauwwarm) water. Daar spoelden ze mee in het ziekenhuis en ik heb nooit last gehad van mijn hechting en later kleine externe wondje.
Maar ik zit al op 1 week en nu pas brand het super vervelend. Verloskundige had een draadje losgemaakt voor mij omdat het te strak zat en dat kon volgens haar helpen maar nu denk k had ik het maar niet gedaan. Nu lijkt het op een snee de wond. Was dat ook zo bij jou. Ben zo bang dar het gaat ontsteken.
Bij mij was na 6 weken nog 1 plekje gaan ontsteken maar dat doet niet meer pijn ofzo. Antibiotica zalfje van de huisarts en met een week was het over dus maak je daar niet druk om!
Ik spoelde met lauw water met een druppeltje jodium erin. Het genezen duurt gewoon lang, ik heb er al met al een paar weken last van gehad. Inderdaad lekker laten luchten, s Avonds even zonder broek op de bank of in bed.
Gefeliciteerd Hier zowel hechtingen binnenwaarts als buitenwaarts gehad...geen last gehad tot na een 5 a 6 dagen toen ging het branden en het spoelen hielp toen heel goed... En inderdaad in de avond lekker even zonder broek... Het heeft best wel even geduurd maar door het spoelen en luchten was het goed vol te houden... Sterkte en geniet van je kleintje
ik was ingescheurd en geknipt en dus ook vele hechting zowel intern als extern ook hier een losgekniot omdat die irriteerde (eerst se verkeerde dus 2 of 3 losgeknipt) maar ik moest in bad in een laagje met die groene badedas even paar minuten... hielp goed! en idd spoelen met plassen al plaste ik de eerste week in de douche.
Hier ook gehad. Goed spoelen en de kraamverzorgster legde er bij mij smiddags een lauwwarm washandje met badedas erop voordat ik smiddags ging slapen. En slapen in de blote kont. Merendeels plaste ik de eerste 2 weken in de douche zodat ik gelijk kon spoelen.
Goed blijven spoelen en zo veel mogelijk luchten, hier was het zeer vlot dicht, 3 a 4 weken. Ik had een hechting los geniest, was eerst een kuiltje maar nu zie je t niet meer.