21 weken zwanger "last" buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeske160789, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Afgelopen weekend werd ik er mee wakker en vandaag na het eten er weer last van, me buik.

Me buik is aan de zijkant en bovenkant helemaal strak. Het doet geen pijn, maar is erg vervelend een drukkend/trekkend gevoel, voel me ook wat benauwd,

Als ik ga liggen verlicht het iets, zou dit bandenpijn zijn of komt het misschien van mijn maag af?

2. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik weet niet precies wat het is maar had dat ook rond die termijn. Ook vaak na eten. Wist ook nooit of dat nou harde buiken waren. Denk missch bandenpijn of oprekken van de boel of voller zijn door het eten. Als even liggen verlicht zou ik dat doen.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Harde buiken kan je echt niet missen. Dan wordt je hele baarmoeder ( dus het onderste deel van je buik) plank hard.
    Je kan dit idd ook aan de zijkant voelen.

Bandenpijn is meer een scherpe, stekende pijn. Ik heb dat met name als ik nu te snel opsta of te snel bepaalde bewegingen maak

4. Logan

Logan Niet meer actief

Harde buiken?

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    T zijn toch harde buiken denk ik. Mijn buik word juist bovenop ipv onder heeeeel hard. Ik dacht altijd dat t mijn darm was maar gisteren is t bevestigd met een ctg. Dus dat word sowieso rustiger aan doen voor je. Benauwd ben ik ook al weken. Op mijn rug liggen gaat ook niet zo fijn. De kleine ligt tegen je buikaorta en zo kan er minder bloedsdoorloop naar boven...zoiets zeiden ze in t ziekenhuis.

6. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik heb precies hetzelfde ook 20 weken zwanger en boven rond me nabel keihard en pijn.. na een nacht slapen is het over... weet ook niet echt wat het is

7. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik herken wel wat je schrijft en weet zelf ook niet of het nou DE harde buiken zijn die iedereen omschrijft. Na een drukke dag of veel rechtop zitten (verjaardag etc.) worden de zijkanten van mijn buik aan het einde van de dag helemaal hard en voelt gewoon super ongemakkelijk aan. Pas na douchen en op bed liggen ontspant het weer.

Denk dat het sowieso een teken is dat je die dag iets teveel gedaan hebt en dus even rust 'moet' nemen.

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Als je het na drukke dag hebt en weg gaat met douchen/ liggen dan zijn het sowieso dé harde buiken.

9. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Vanmorgen was de pijn over. Wel wat slechter geslapen. Maar met rustig liggen werd het een stuk beter.

Misschien toch wat rustiger aan gaan doen.

10. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Oké duidelijk, dank je wel. Weet ik het in ieder geval zeker!

Deel Deze Pagina