Afgelopen weekend werd ik er mee wakker en vandaag na het eten er weer last van, me buik. Me buik is aan de zijkant en bovenkant helemaal strak. Het doet geen pijn, maar is erg vervelend een drukkend/trekkend gevoel, voel me ook wat benauwd, Als ik ga liggen verlicht het iets, zou dit bandenpijn zijn of komt het misschien van mijn maag af?
Ik weet niet precies wat het is maar had dat ook rond die termijn. Ook vaak na eten. Wist ook nooit of dat nou harde buiken waren. Denk missch bandenpijn of oprekken van de boel of voller zijn door het eten. Als even liggen verlicht zou ik dat doen.
Harde buiken kan je echt niet missen. Dan wordt je hele baarmoeder ( dus het onderste deel van je buik) plank hard. Je kan dit idd ook aan de zijkant voelen. Bandenpijn is meer een scherpe, stekende pijn. Ik heb dat met name als ik nu te snel opsta of te snel bepaalde bewegingen maak
T zijn toch harde buiken denk ik. Mijn buik word juist bovenop ipv onder heeeeel hard. Ik dacht altijd dat t mijn darm was maar gisteren is t bevestigd met een ctg. Dus dat word sowieso rustiger aan doen voor je. Benauwd ben ik ook al weken. Op mijn rug liggen gaat ook niet zo fijn. De kleine ligt tegen je buikaorta en zo kan er minder bloedsdoorloop naar boven...zoiets zeiden ze in t ziekenhuis.
Ik heb precies hetzelfde ook 20 weken zwanger en boven rond me nabel keihard en pijn.. na een nacht slapen is het over... weet ook niet echt wat het is
Ik herken wel wat je schrijft en weet zelf ook niet of het nou DE harde buiken zijn die iedereen omschrijft. Na een drukke dag of veel rechtop zitten (verjaardag etc.) worden de zijkanten van mijn buik aan het einde van de dag helemaal hard en voelt gewoon super ongemakkelijk aan. Pas na douchen en op bed liggen ontspant het weer. Denk dat het sowieso een teken is dat je die dag iets teveel gedaan hebt en dus even rust 'moet' nemen.
Vanmorgen was de pijn over. Wel wat slechter geslapen. Maar met rustig liggen werd het een stuk beter. Misschien toch wat rustiger aan gaan doen.