Hoe lang moet je gemiddeld spoelen na het plassen? Aiden is nu bijna 2 weken en heb totaal geen last van mijn hechtingen. Wanneer is de kans op infectie weg/klein genoeg?
Ik denk dat het per persoon verschillend is hoelang je blijft spoelen. Ikzelf ben blijven spoelen totdat ik zeker wist dat de wond goed dicht was (week in het begin iets) en ik geen pijn meer had bij het plassen.
goede vraag! ik spoel nog maar af en toe, vooral snachts. ik had maar 1 hechting (inwendig) en die voel ik al een tijdje niet meer.
Ik vond dat spoelen een ramp. Ik had na een weekje een washandje liggen en maakte die heel nat en depte het daarmee schoon. Heb dat gedaan tot het vloeien stopte en de zwelling ver verdwenen was. Volgens mij tot een week of 4 na de bevalling (ik was bont en blauw, had een knip, scheur en kweenie-hoeveel-hechtingen)
Ik spoel ook nog altijd (niet elke keer natuurlijk) gewoon omdat ik het fijn vind, lekker fris. Ik had maar 2 oppervlakkige hechtingen en die zijn al helemaal genezen. Maar als jij denkt dat het niet meer nodig is dan doe je het toch niet meer?
Ik ben tijdens mijn bevalling vijf dagen geleden geknipt en gehecht (heeeeel netjes moet ik zeggen) en vandaag zei de verlos tegen me dat ik niet meer hoef te spoelen omdat het zo netjes gedaan is, goed heelt en geen infectiegevaar meer zal opleveren. Maar ik doe het nog wel want ik vind het zelf zo lekker, zeker nu ik nog een beetje vloei!
Spoelen is echt onhandig. Ik ging meestal onder de douche staan en de douche kop erop.. Niet zo charmant, wel functioneel. Ik heb geloof ik zo'n 2 weken gespoelt. Op dag 6 had ik 2 ontstoken hechtingen, dus toen moest ik ook nog in een biotexbadje een paar keer per dag. Rond dag 10-14 vielen de meeste hechting er al uit, en zat de wond ook netjes dicht. Vanaf toen heb ik niet meer gespoeld..
Ik dacht dat je moest spoelen totdat je niet meer vloeit, maar ik ben er ook iets eerder mee gestopt...
Je moet/mag inderdaad spoelen totdat je niet meer vloeit, het spoelen is niet alleen voor de hechtingen, maar ook voor de wond die in je baarmoeder zit van je placenta, door het speolen beperk je het infectiegevaar van je baarmoeder.
Dat is me nooit verteld. Maar ach, het vloeien was eigenlijk al over met 10-14 dagen. Dus dat kwam wel mooi uit 8)
hier ook niet!ik heb gespoeld tot dat het plassen niet meer zeer deed daarna gewoon een keer perdag onder de douche en na het plassen goed schoon geveegt eerst droog daarna nat. en zo zie je maar de adviezen lopen uit een.mij is altijd verteld dat het spoelen alleen is om de hechtingen schoon te maken. oja skatje we bellen na het weekend even dan hebben we tijd tis echt schand
Ik heb gewoon in douche geplast met de douchekop erop .. Tot het plassen helemaal geen zeer meer deed.. Dit was pas na 3 weken, maar toch
Ik kon de eerste week alleen plassen onder de douche, dus heb sowieso die eerste week gespoeld. Ze hebben me heel gemeen gehecht dus toen die eruit waren (ik heb teveel hechtingen gehad) ben ik nog steeds gaan spoelen na het plassen. Nu, 2 weken na de bevalling, spoel ik niet meer.