Hallo dames, Mijn zoontje is nou bijna 4 maand en ik heb geen bv gegeven. Hier heb ik zelfs pillen voor gehad zodat het zou stoppen omdat ik de vorige keer heeeelllleeee erge borstontsteking heb gehad. Maar nou komt er nog steeds melk uit mijn borsten! Het ging eerst heel goed, maar nou doen me borsten me elke keer weer pijn en gister onder het douchen maar op die pijnlijke plek wat masseren, nou het spoot eruit, denk dat ik zo wel een klein flesje had kunnen vullen. Verder lekken ze gelukkig niet. (even afkloppen) iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren en of dit wel normaal is omdat ik deze keer helemaal geen bv heb gegeven?
Hoi Mam, Dit is volkomen normaal. Je bent nog steeds aan het ontzwangeren. Je lichaam is er voor gemaakt na de bevalling borstvoeding te leveren, de natuur heeft dat zo bedoeld. De balans in je hormonen moet zich normaliseren, dat duurt bij sommige vrouwen wat langer dan bij anderen (daarom ook wordt de een al na een dikke maand weer ongesteld en de ander pas na 3 maanden of als er borstvoeding gegeven wordt na een jaar pas!) Er zijn wat voedingsmiddelen die melkproductie tegengaan: bijvoorbeeld munt. Als je op borstvoeding.com zoekt naar overproducite zie je daar wat huis-tuin-en-keuken middeltjes staan om de melkproductie te verminderen. Succes!