meerdere blaasontstekingen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Appeltjes, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Onze dochter heeft al meerdere blaasontstekingen gehad en de laatste tijd volgens ze in een rap tempo elkaar op.

We hebben nu een doorverwijzing en dan gaan ze verder onderzoeken.

Het kan domme pech zijn?
    reflux of een vernauwde plasbuis.
    Ze heeft wel hele specifieke symptomen.

* vaak stinkende urine
    * tussentijds urine verlies
    * zeer veel druk moeten zetten en dan amper normaal kunnen plassen.

Vrijdag moeten we naar de kinderarts.

Hier meer dames met ervaringen?

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook een tijd gehad dat ze veel blaasontstekingen kreeg achter elkaar. Ook nierbekkenontstekingen waar ze héél erg ziek van werd.
    Ze is toen naar de kinderarts geweest maar er werd geen afwijking gevonden. Toen is ze doorgestuurd naar de Pipo en ze bleek haar plas veel te lang op te houden en ook wat te weinig te drinken. (800- 1000ml terwijl ze 1200ml moet. Ze drinkt nu minimaal 1200 en moest op vaste tijden plassen waardoor ze meer heeft geleerd naar haar blaas te luisteren.

Succes.

3. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Bedankt voor je reactie. Hebben ze toen ook een urologisch onderzoek gedaan? Volgens mij plast ze hier wel vaak genoeg op een dag, qua drinken red ik de 1200 ml zeker wel. Nou ben benieuwd hier. zie er best wel een beetje tegenop.

4. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    mijn zoon heeft er sinds afgelopen maart nu 8 gehad echo was goed ander onderzoek ook. Ze denken nu dat samen hangt met zijn verstopping in darmen maar helaas nu dat met forlax goed is toch weer twee keer blaasontsteking dus waarschijnlijk gaan ze nu onder narcose met slangetje in zijn plasbuis om te kijken wat er is.
    Hij heeft ook scan gehad van nieren en heeft daar een kleine beschadiging opgelopen en moet nu ieder half jaar urine controleren en bloeddruk meen enz.

5. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    overigens drinkt mijn mannetje 1,5 tot 2 liter per dag.

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

heftig ook allemaal hoor! Mijn dochter is bij de geboorte heel ziek geweest en heeft meerdere malen een blaascatheter gehad. Ik heb gelezen dat door een blaascatheter ook de plasbuis kan beschadigen :( Morgen om 15 uur moeten we erheen. succes met alles.

7. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Jullie ook succes!

Deel Deze Pagina