Bekkenklachten 2 maanden na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Chantico, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi meiden,

klein vraagje: is het mogelijk dat je de eerste twee maanden na de bevalling geen last meer van je bekkenklachten hebt, en dat ze dan toch weer de kop op steken?

Ik had tijdens de zwangerschap lichte bekkenklachten. Na de bevalling waren die meteen weg. Sinds maandag heb ik nu last van m'n heup. Dacht dat ie even niet lekker zat en dat het vanzelf wel over zou gaan. Maar het is nu al een paar dagen en wordt niet echt minder. Toen dacht ik opeens: zou het m'n bekken weer zijn?

Kan dat? Ik geef borstvoeding. Maar die verwekende hormonen zullen nu toch niet meer in m'n bloed zitten?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Naar de fysio gaan!
    Kan maar zo zijn dat je bekken niet goed staan na je bevalling.
    Heb er helaas ervarin mee.

3. Chantico

Merkte je dat meteen na de bevalling al, of pas later?
    En hoe is het nu ermee?

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou ik had het eigenlijk de laatste mnd vd zwschap al. Ik dacht eerst bevallen en dan is het vast weer over. Na de bevalling is het ook even over geweest.
    Maar ik kon nog altijd niet op mn buik slapen met 1 been opgetrokken (mijn favo slaaphouding van voor mijn zwschap). Ik dacht eerst dat onze matrassen aan vervanging toe waren, dus die hebben we vervangen in mei. Maar klachten bleven. Na de nacht trok het best snel weg bij mij. Totdat ik gedurende de dag ook pijn kreeg, toen ben ik toch maar eens naar de HA gegaan en die verwees me naar de fysio.
    Daar bleek dat mn bekken dus al een hele tijd scheef in mn lijf had gestaan. Ws ontstaan tijdens de bevalling, want het was ook de kant waar ik geknipt ben. Dus die zijde heeft gewoon een opdoffer gehad tijdens de bevalling.
    Anyway de fysio zet het nu steeds recht en eht blijft langzamerhand steeds langer en beter op zn plek staan. Mijn lichaam moet gewoon weer wennen aan de juiste houding van mn bekken.
    En ja het wordt stukken beter, heb weinig tot geen pijn meer, dus gaat de goed ekant op.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ze zeggen niet voor niets 9maanden zwanger, 9maanden ontzwangeren.
    het kan heel goed dat het je bekken weer is.
    dat het na je bevalling weg was is heel fijn voor je, minder dat je het nu waarschijnlijk weer terug hebt.
    door het tillen van je kindje (dat steeds zwaarder, groter en beweegelijker wordt) ga je een andere houding aannemen.
    ik zou als ik jou was ff langs de fysio, die kan beoordelen of het je bekken is of iets anders.

ik heb er nu (na bijna 6maanden) soms ook nog last van.
    vandaag was ik weer bij de fysio en voor het eerst sinds ruim een jaar stond mn bekken goed.
    dus zoals je ziet kan het erg lang duren.
    het gaat bij mij ook op en neer.
    zo heb ik er nauwelijks last van en zo komt het weer opzetten.
    tligt er maar net aan wat ik heb gedaan en hoe druk ik ben geweest.

liefs doris

6. Chantico

Hmm, toch maar weer eens langs de fysio dan. Het is aan de kant waar ik het liefst m'n dochtertje op draag en ook de kant waar ik in bed het liefst m'n been van opgetrokken heb. Misschien overbelast inderdaad, terwijl de spieren daar nog niet zo sterk zijn.
    Balen hoor! Ik had net maandag zo trots verteld op zwangerschapsgym dat m'n bekkenklachten meteen na de bevalling over waren. En prompt diezelfde dag nog begon m'n bekken weer pijn te doen... :(

Wel fijn dat het bij jullie toch de goede kant weer op gaat!

Deel Deze Pagina