hechtingen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door toerist18, 22 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vroeg me af wanneer de hechtingen eruit gaan??
    Ben nu 2 weken geleden bevallen, maar voel dat er nog steeds 3 knoopjes in zitten...
    Oja wacht echt iedereen 6 weken met sex?
    Of zijn er ook mensen die dat eerder deden??
    Groetjes Mensi.

2. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ligt er natuurlijk ook aan wat voor hechtingen je hebt....
    Ik ben 2,5 weken geleden bevallen, en mijn hechtingen zouden vanzelf oplossen. Ze zijn nu bijna helemaal weg. Als er bij jou nog echt knoopjes zitten, zou ik het toch eens na vragen bij je VK of de huisarts.

Tja en wat sex betreft: Ik vloei nog steeds, er schijnen mensen te zijn die daar geen problemen mee hebben ('een echte schipper vaart ook door de rode zee' :confused: ), maar ikzelf wacht liever af tot dat gestopt is. En als het eerder stopt dan 6 weken, ga ik ook echt geen 6 weken wachten hoor :oops: :) !

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb echt 6 wkn gewacht maar (zelfs 8 wkn ! ) maar dat kwam omdat de wond weer open gegaan was, nadat de hechtingen eruit gehaald waren. Deze hechten ze dan nl niet opnieuw!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou voor de knoopjes even de vk bellen. Deze kunnen ze dan afknippen want dat mag mi ondertussen wel een keer. (ze zijn meestal ook oplosbaar hoor).

Ze raden aan om met sex te wachten zolang je bloedverlies hebt ivm verhoogde kans op een eventuele infectie, maar het is geen must om te wachten hoor.

Kwebbel

5. Niet meer actief

pff...sex nou dat heeft bij mij wel heel lang geduurd hoor. Het deed altijd al zeer voordat ik zwanger was, maar na de bevalling moest ik echt weer opnieuw die grenzen door hoor.. Arme vent van mij, eindelijk kan het pijnloos.. zijn we nu alweer zwanger haha. Nou ja.. hij mag nog wel een paar keer hoor!

6. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Mijn hechtingen zouden zelf oplossen, maar na 4!!! weken heeft de VK mijn inwendige hechtingen verwijderd. Deze waren nog helemaal intact.

Qua sex heeft het heeeel lang geduurd bij ons, omdat ik een mega-knip had gehad en ik ook nog een verkrampte bekkenbodemspier had opgelopen.
    Hierdoor heeft het zéker 3/4 jaar geduurd eer we weer normaal en pijnloos konden vrijen: een hel!

7. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Mijn hechtingen genazen op zich goed (en hoeveel ik er had weet ik niet, maar volgens de vk en de kraamhulp waren het er 'genoeg'..haha. Ik zat nl. een centimeter af van een totaal ruptuur).
    En sex zijn wij mee begonnen zo'n 5 of 6 weken na de bevalling, nadat ik was gestopt met vloeien. Eerste keren was het wel een beetje pijnlijk, maar nu gaat het weer helemaal goed!

8. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    mijn hechtingen zijn ook nog erg gevoelig al zijn ze er wel al uit geloof ik, ik had ook een behoorlijke knip ik had 30 hechtingen in totaal van binnen en buiten bij elkaar opgeteld.

Ik was 10cm ingeknipt en 3laags.

9. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik heb bij m'n dochter en zoontje allebij hechtingen gehad.
    Ook oplosbaar.maar aan ht einde van m'n kraamweek besloten ze toch dat het prettiger zou zijn voor mij om de hechtingen er uit te halen.
    Moet zeggen dat ik er geen last van heb gehad.
    En waarom ze nou beslissen om oplosbaar te gebruiken bij mij terwijl ze naar 1 week de hechtingen toch willen verwijderen?.en ja waren echt oplosbaar zeiden ze.ach.maakt ook niets uit hihi ;)

10. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ikzelf had 5 hechtingen was gelukkig niet uitgescheurt waren meer schaafwondjes wat ze zeiden en met hechtingen zou het rsultaat mooier worden als het geneest.
    mijn hechtingen waren er ook binnen een week uit en langer dan 3 weken geen sex konden wij niet volhouden haha.

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Die oplosbare hechtingen hebben bij mij heel lang gezeten, wel een maand... En opeens waren ze opgelost... Na 3 weken hebben wij weer seks gehad (ongeveer 3 weken geloof ik)

12. Niet meer actief

Bij mij kwamen twee oplosbare hechtingen er dus niet vanzelf uit :rolleyes:
    Na ruim een maand deed het nog zo'n zeer en kon ik niet zitten..was ook helemaal rood..net of het ontstoken was..bezoekje aan de HA en idd ze kwamen er niet zelf uit en het was idd ontstoken..hij heeft ze eruit gehaald en toen ging het vrij snel over..
    Maar sex hebben wel maar het is nog super gevoelig allemaal..niet zozeer tijdens maar erna :(

13. Elpee

Elpee Actief lid

24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Ik had ook hechtingen, maar ben uit eigen beweging, na een week, naar m'n huisarts gegaan om de draadjes te laten verwijderen. Dat scheelde toch een heel pak, hoor! En 't kan zeker geen kwaad. ('t waren ook zelfverterende draadjes bij mij)

Sex? Hmmm... zin wel, maar beetje schrik :) Ach, mijn bevalling is nog maar 4 weken geleden... en mijn ventje begrijpt me wel.

14. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik had 3 hechtingen, die vanzelf oplosten. Er is toen ook wel eens wat vanaf gegaan toen ik naar de wc ging.
    De kraamhulp keek dagelijks naar mijn hechtingen, en de verloskundige is ook nog een keertje geweest om o.a. naar de hebtingen te kijken.

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik durf nog geen sex te hebben. Ik ben bang dat het allemaal nog niet goed genoeg is genezen van onderen en dat het pijn doet...ik ben nu bijna vijf weken geleden bevallen. Ik bloed niet meer, maar verlies nog wel af en toe wat wondvocht, lijkt wel..
    Ook ben ik bang dat ik 'uitgelubberd' zal voelen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Vreselijk...want zin heb ik wel, hoor!

16. BrendaJ

BrendaJ Lid

14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Ik ben 6 weken geleden bevallen..en had in totaal zo'n 20 hechingen (inwendig en uitwendig) die inwendige lossen zelf op en die uitwendigen gaan vanzelf eruit..Ik dacht dat de uitwendige al weg waren..en sinds 2 dagen heb ik bij me plas 2 draadjes de hechting dus..is dit normaal dat t na 6 weken pas eruit gaat?

17. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Mijn hechting (keizersnede) is er de 10e dag uitgehaald. Het was een oplosbare hechting, en de VK zou de beide uiteinden losknippen (waren knoopjes), maar ze kon de hechting er zo uit trekken, ik vernam er nix van! Was gelukkig heel snel genezen. En nu zit de hechting in het babyboek van Jamie ;) !

En wij hebben een dikke 6wk gewacht met sex. Ik durfde het eerst niet, maar toen we het eenmaal gedaan hadden, was de angst helemaal weg. Gaat nu super, hihi :oops: :)!

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Toevallig had ik dat ook van de week. En ik ben ook 6 weken geleden bevallen. Het stomme was dat ik dacht dat ze allemaal bij mij verwijderd waren...

19. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik heb na de bevalling ook hechtingen gekregen. Was toch nodig een klein inknipje te zetten. Had er maar 3 en ze zouden oplossen...
    Na een paar dagen is de eerste al geknapt. Waarschijnlijk toch iets te strak gehecht, maar het was wel een verademing. Die ene deed echt zeer...
    De rest is z'n beetje opgelost en heb eigenlijk nu ook geen last meer ervan.
    Geloof ook dat oplosbare hechtingen binnen 4 weken opgelost moeten zijn :(: :(:

Greetz ;)

20. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ook hechtingen gekregen na mijn bevalling (Wat een ramp is dat zeg! Vond het hechten erger dan het bevallen zelf!). Maar goed, ik voel de plek waar het gehecht is met alles wat ik doe. Blijft dit zo?
    De wond is al genezen en de hechtingen zijn al opgelost. Ben 4 weken geleden bevallen..

Deel Deze Pagina