ruim 6 wkn zwanger en zware onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fleur81, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    #1 Fleur81, 30 aug 2009
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
    Hallo verloskundige,

zoals het onderwerp aangeeft ben ik ruim 6 weken zwanger. Sinds een paar dagen heb ik een zwaar gevoel in mijn onderbuik, alsof er een strakke band omheen zit. Het doet geen pijn, maar het is wel een vervelend gevoel. Het komt ook niet met vlagen, het houdt juist een paar uur aan.

Door mijn miskraam 4 maanden geleden ben ik nu extra bezorgt. Ik had dit gevoel toen ook tijdens deze zwangerschap. Ik weet niet of dit toen een voorteken was dat het mis zou gaan, maar ik ga me nu wel allemaal dingen in mijn hoofd halen. Misschien zijn het wel mini weeen ofzo omdat ik weer een miskraam krijg? :(

Of ben ik mezelf nu gek aan het maken?

Liefs, Fleur

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi fleur,

Een gespannen geveol is geen teken van een miskraam. Maar heel begrijpelijk dat je verbanden gaat leggen, het is niet niets een miskraam meemaken!
    Vaak is het gespannen gevoel afkomstig van je groeiende baarmeoder en de darmen die daarvoor plaats moeten maken.
    Probeer op je lichaam te vertrouwen!

Imke

3. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Dankjewel Immie,

je reactie stelt me wat gerust, dankjewel!

Ik moet inderdaad proberen om op mijn lichaam te vertrouwen, maar juist omdat mijn lichaam mij zwanger heeft gehouden tot 12 weken bij mijn vorige zwangerschap (terwijl het vruchtje met 6 weken al niet meer leefde) vind ik dat nu heel moeilijk :(

Ik ben zo blij met mijn zwangerschap, maar de angst zal voorlopig wel blijven overheersen. Maar als alles goed blijft gaan zal dit het uiteindelijk allemaal dubbel en dwars waard zijn geweest! :)

Liefs, Fleur

Deel Deze Pagina