Sinds een week of 2 heb ik regelmatig pijn aan mijn stuitje. Nu zei mijn fysio dat dit kan komen door de bevalling, dat er bijv. te strak gehecht is. Gisteren was ik bij de gyn en volgens hem kan dat inderdaad door de bevalling komen en moet ik het tijd geven, dan gaat dat waarschijnlijk wel over. Nu heb ik niet de meest toegankelijke gyn dus heb eigenlijk niet doorgevraagd, waar ik nu dus erg van baal. Ik vraag me dan ook af of iemand dit ook heeft gehad en of het inderdaad vanzelf is over gegaan?
ik heb het ook! Het is niet vanzelf over gegaan. Het werd alleen maar erger. Vorige week ben ik door mijn bekkenfysio doorgestuurd naar ... ... manueel ... therapeut (heel veel termen, weet ik zo even niet). Binnen 10 sec had hij een diagnose gesteld. Mijn stuitje stond scheef. Hij heeft het behandeld, dat deed geen pijn. Maar de dagen erna en nu nog lijkt het net of ik helemaal anders sta. Hij vertelde ook dat m'n stuitje door de bevalling scheef is gaan staan. Vaak komt het weer goed, maar soms ook niet. Als je stuitje scheef staat, gaat alles scheef staan. Hij kon zelfs aan mijn navel zien dat mijn stuitje scheef stond. Zelf vond ik al dat ik aan 1 kant een dikkere buik had, vond ik al vreemd, nu begrijp ik het. Over 2 weken moet ik weer terug en krijg dan weer een behandeling en dan moet het goed zijn! Hopelijk heb je er wat aan! Sterkte!
Had ik ook. Vooral een beetje onderuitgezakt zitten (en helemaal bij harde ondergrond) was erg pijnlijk. Nu nagenoeg geen last meer van, ging vanzelf over.
Hier dus ook erg veel last ervan. Na de bevalling kon ik niets...niet zitten/staan of lopen, het werd gelukkig wel minder maar nog steeds last. Ben ook terug geweest naar gyn en er zijn zelfs foto's gemaakt...daar was niets op te zien. Ik moet nu naar de fysio...hoop dat dat gaat werken!
Trouwens, volgens mij hebben stuitjes en hechtingen niet veel met elkaar te maken hoor. Volgens mij komt het door de bevalling zelf: het hoofdje van de kleine moet langs je stuitje, en door het geweld van de weeen kan de boel best wat uit zn voegen gedrukt worden. Er kan dan wel een kind door je bekken, maar erg ruim is het nu ook weer niet