Hallo, ik ben nu 14 weken en 2 dagen zwanger van mijn tweede kindje. Heb afgelopen vrijdag een afspraak bij mijn verloskundige gehad om het hartje te horen. Maar helaas zij kon het hartje niet vinden. Op de echo die ik met 12 weken heb gehad klopte het hartje goed en was alles in orde. De nekplooimeting en de bloedtest was prima in orde. Ik voel me goed (behalve misselijk), heb geen abnormale buikkrampen en geen bloedverlies (ook niet gehad). Ik ben zelf wel zeer stevig gebouwd. Nu zei mijn verloskundige dat ik mij geen zorgen hoefde te maken omdat mijn baarmoeder goed gegroeid was en ik ook nog misselijk ben. A.s. dinsdag mag ik weer komen om het hartje te horen. Ik maak mij nu natuurlijk toch druk, heb die dag ook erg gehuild, het was toch een shock. Komt dit vaker voor? Moet ik mij echt niet ongerust maken?
hoi, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Het kan wel eens gebeuren dat we het hartje niet vinden. Ik zelf laat dan bij 14 weken meteen een extra echo maken om mensen niet te lang in onzekerheid te laten zitten. Maar dat ze je laat terugkomen is ook een optie. Het is wel een goed teken dat dat je een kloppend hartje hebt gezien bij de 12 weken echo. En ook dat de baarmoeder gegroeid is. Maar eigenlijk moet je het hartje gewoon kunnen horen bij 14 weken (na soms minuten lang zoeken hoor!). Ik hoop dat alles in orde is en dat je het hartje hoort vandaaag, anders moet ze een echo regelen hoor, liefst nog voor vandaag. Langere onzekerheid is niet te verdragen. Mirjam
Bedankt voor het antwoord. De onzekerheid was me te veel. Ik werk zelf in het ziekenhuis en heb maandag een spoedplekje kunnen regelen voor een echo. En gelukkig is alles goed. Het hartje klopte fantastisch. Ik ga evengoed vandaag nog naar de verloskundige, ik ben benieuwd of ze het nu wel kan vinden. Maar het belangrijkste is dat mijn kindje het goed doet.