Hoelang na de bevalling weer (kleine) dingen ondernemen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by mroos, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Ik ben 12 november bevallen, ruim een week geleden dus.
    het was een goede, snelle bevalling en ik herstel snel, ik neem goed mijn rust(elke middag even slapen) en zit voornamelijk binnen.

Maar omdat ik me zo goed voel vind ik het wel lekker om af en toe even naar buiten te gaan oid. Dus in die anderhalve week tijd hebben we al een paar keer gewandeld, heb ik een paar kleine boodschapjes gedaan(niet alleen), en vanochtend bracht ik mijn oudste zoon alleen naar het kdv(5 min. met de auto, man was thuis met jongste zoon).
    Op het kdv vond iedereen het heel wat dat ik daar al stond etc.(misschien zelfs een beetje gek?), en toen vroeg ik me af of het inderdaad niet normaal is dat ik deze dingen doe?

In principe voel ik me goed, het zijn korte uitjes, ik verlang echt niet teveel van mezelf, dus ik vind wel dat het kan, en daarom doe ik het ook. Maar hoe zit het bij jullie? Ook zo snel weer op pad of duurde dat wel even? Ben benieuwd!

2. brendat

brendat Bekend lid

Jun 6, 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Gewoon doen wat goed voelt voor jou! Het verschilt van persoon tot persoon, en van bevalling tot bevalling. Bij mijn eerste strompelde ik nog wat aan, bij de 2e liep ik met nog net geen 2 weken weer in de dierentuin! Nou ja, alleen rondje oceanium hoor, niet een hele dag!

3. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Als jij je er goed bij voelt, waarom niet?
    Ik deed ook van alles meteen weer, kan namelijk echt niet niets doen..

Sliep overdag niet eens, want ook dat lukt me niet!

4. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik voelde me ook al heel snel goed hoor. Was de dag na de bevalling zelfs al even beneden maar toen ik beviel ( 9 dec 2011) lag er heel snel al heel veel sneeuw waardoor we wel langer binnen zijn gebleven. Ik wilde eigenlijk 1,5 week later naar mijn opa toe om de kleine te showen maar de wegen waren zo slecht dan mijn man het niet aandurfde. Groot gelijk natuurlijk.
    Toen ie 2 wkn oud was zijn we pas voor het eerst naar buiten gegaan. Hij had in het begin namelijk ook moeite om op temp te blijven. Die dag daarna ben ik alleen met hem het dorp in gegaan. Ik wilde er perse uit en met mijn wagen lopen! Lag nog sneeuw dus ik sjouwde me een ongeluk. Toen ik thuis kwam (30min) was ik kapot! Haha.
    Als het niet zo'n koud/ sneeuw weer was geweest had ik waarschijnlijk al eerder buiten geweest.
    Jij voelt je goed, anderen kunnen dat niet voor je bepalen dus laat ze maar lekker denken!

5. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ben nu 8 dagen geleden bevallen. Ook hier een vlotte en goede bevalling gehad. Ben vrijdag voor het eerst een klein rondje met de wagen geweest ket zen 3tjes en gister bij schoonouders gegeten. Wel met de auto en gewoon aanschuiven. Dat ging lichamelijk prima, maar merk dat ik alles wel spannend vind met zoontje en dat het daarom veel energie kost. We gaan zometeen even boodschapjes doen waarschijnlijk, dus hoop dat hij er niet te veel van van slag raakt...

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Als jij je goed voelt kan dat wel! Ik kon het niet. Ik voelde me zo zweverig en zweterig durfde het niet aan!

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Het verschilt per persoon en per bevalling. Bij de eerste duurde het drie weken voordat ik een blokje om kon. En bij de tweede zat ik na 5 dagen al achter het stuur.

8. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,601
    1,057
    113
    Hier
    ik wou heel veel heel snel, maar me lichaam riep me dan gelijk terug,want dan kreeg ik koorts.maar na 2 weken deed ik alweer heel veel. ons meisje is in nov geboren en ondanks de kou en sneeuw zijn we veel naar buiten gegaan. ze is in het eerste jaar maar 2 keer ziek geweest, dus het was ook goed voor haar weerstand denk ik

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

Aug 9, 2010
    1,124
    0
    36
    Noord Brabant
    Voelde me na de bevalling heel goed en wilde eigenlijk meteen al vanalles gaan doen. Gelukkig hadden we een super kraamverpleegkundige en die heeft mij behoorlijk afgeremd. Ze heeft me wel zo ver gekregen om rust te nemen, maar zag zelf ook wel dat ik geen hele dagen in bed zou blijven.

Na 6 dagen zijn we gaan wandelen en naar de supermakt geweest, op dag 7 heb ik m'n verjaardag gevierd en na 10 dagen zijn we uitgebreid gaan shoppen op de woonboulevard en stonden we in het tuincentrum om een nieuwe tuinset te kopen.

Verschilt idd enorm per persoon. Ken ook mensen, die na 3 weken nog steeds niet zo veel konden doen. Goed naa je eigen lichaam luisteren en doen waar jij jezelf goed bij voelt.

10. Devero

Devero Actief lid

Dec 5, 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik liep na 2 weken alweer door de stad te wandelen, beetje noodgedwongen omdat ik kleren moest hebben voor een bruiloft. In diezelfde periode stond ik dus ook te dansen op het feest, ging prima voor dat moment. Ik voelde me supergoed.
    Pas later, toen ik me nog beter ging voelen, ontdekte ik dat ik zo kort na de bevalling eigenlijk helemaal niet zo fit was geweest. Moraal van het verhaal: het gaat iedere week een beetje beter, ga vooral af op hoe je je voelt op het moment.

Als je je goed genoeg voelt om naar buiten te gaan of iets anders, gewoon doen! Maar loop jezelf niet voorbij (letterlijk :D)

11. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
    Ik was eigenlijk ook meteen weer in de benen en actief met alles.

12. Flowery

Flowery Lid

Oct 8, 2010
    19
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kan zelf het beste aanvoelen wat je kan ondernemen. Zelf ben ik ook snel bevallen (en ook nog 5 wkn te vroeg) en stond ik na het ontslag uit het ziekenhuis op dag 6 alweer in de supermarkt en was ik bezig met het huishouden (strijken etc.) zodat het huis klaar was voor het moment dat dochter ontslagen zou worden (had nl. geen kraamhulp).

Dochter werd uit eindelijk een week na haar geboorte ontslagen en toen zijn we die week er al met haar eropuit geweest om de laatste dingen te regelen voor haar kamertje. Ging super, melk mee en lekker slapen in de wandelwagen/auto.

Flowery

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    lekker doen waar je jezelf goed bij voelt loop alleen niet te hard van stapel want ik heb na 3 weken wel een flinke terug slag gehad.
    een uur na mn snelle bevalling in het ziekenhuis had ik me al gedoucht en stond ik me op te maken dat vond de zuster een beetje teveel voor me hihi de hele week heb ik bijna ook alles zelf in het ziekenhuis gedaan rusten deed ik eigenlijk ook niet maar heb wel veel pijn aan mn onderkant gehad door het vele lopen dus na 3 weken zei mn lichaam daaag zoek het maar uit en toen heb ik veel gehuild en gerust

14. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik rende na 2 weken mn benen onder mn kont vandaan...er ging een wereld voor me open...voelde me na een heel vervelende zw.schap al heel snel top fit.........dacht ik :)want ik kreeg daarna ook een flinke terugslag
    dus kan je alleen het advies geven, ook al voel je je al snel weer topfit...neem je rust....ik had ook gewoon moeten luisteren

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je moet gewoon doen wat goed voelt.

Lisa was op dinsdagochtend geboren en op vrijdagochtend brachten we Eva met z'n allen naar het kdv. Die dag heb ik de klossen teruggebracht en 's middags ben ik met Lisa Eva gaan ophalen. Ik voelde me super en vond het heerlijk om ons kleine meisje te showen :). Iedereen waarschuwde voor een terugval maar die heb ik niet gehad.

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Ik ben binnen ruim 6 uur bevallen en voelde me daarna ondanks wat hechtingen weer heel snel goed. Bijna niet in bed gelegen in de kraamweek en in de eerste week al begonnen met wandelen. Net na m'n bevalling trouwde m'n schoonzus. Samen met de kleine heen geweest. Heb het feest aan me voorbij laten gaan, merkte na het eten dat het me echt te veel werd zo'n hele dag.

Ik wandel nu elke dag zeker drie kwartier met de kleine. Als je je goed voelt moet je het gewoon lekker doen. Iedereen vond het raar dat ik ruim een week na de bevalling alweer aan het shoppen was voor de kleine. Al zo snel op de been kreeg ik vaak te horen. Toen dacht ik nog; wat zouden andere vrouwen een week na de bevalling aan het doen zijn dan?

Ik heb nog geen terugval gehad, als ik wel eens een keer moe ben dan ga ik 's middags gewoon eens twee uurtjes slapen.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Als je je goed voelt dan zou ik het gewoon doen. als je maar goed naar je lichaam luisterd anders zit je later met de gevolgen.

ik was al vrij snel weer op de been. in het ziekenhuis deed ik bijna alles zelf. toen ik thius kwam had de kraam ook zeer weinig te doen en die ging ook meerdere malen vroeger naar huis. is ook een kortere tijd gebleven dan volgens de vlos nodig was. (zware bevalling).
    6 dagen na bevalling was ik al met kleine op bezoek bij opa en daarna meteen door gereden naar m'n paard die ik helemaal achter uit de wei heb geplukt. (heb ik de volgende dag ook wel gevoeld:)).

na 1,5 week weer zelf m'n paard verzorgd en in 2e week na bevalling al kleine geshowd op m'n werk. iedereen zat met grote ogen:$

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik was na 6 weken pas terug wat mobiel, maar dat is een heel ander verhaal. Gyn van wacht had m'n knip niet goed genaaid, dus na helse pijn is er 10 dagen na de bevalling een operatie geweest om die terug te naaien.

Zou het rustig aan doen, dus voldoende rust nemen en luister naar je lichaam.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Wat iedereen zegt; gewoon doen wat goed voelt! Maar probeer jezelf wel wat in te houden. Ik wilde 1 week na de bevalling wandelen en winkelen en dus een heel eind wandelen. Toen mijn schoonzus zei dat ik maar niet te ver weg moest gaan dacht ik "ach, dat lukt best" maar onderweg kreeg ik last van m'n onderstel en was ik toch blij dat ik niet zover uit de buurt was! Overigens was ik niet alleen. Ik merk wel dat je snel denkt dat het allemaal wel gaat maar je kunt voor verassingen komen te staan!!

20. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel duurde het wat langer ivm keizersnee, maar bij lydia met bijna 4weken naar de dierentuin geweest:D

Share This Page