Beste, 2 weken en 2 dgn geleden bevallen van een zoontje. Hierbij 3 hechtingen gekregen. Nu ging de huid bij de hechtingen een dag of drie na de bevalling zwellen. Die zwelling is er nog steeds en wordt niet minder. Na telefonisch overleg met huisarts blijkt het volgende. Er zit nog 1 hechting. Ik zie hem alleen als ik de gezwollen schaamlippen aan de kant duw. Hij zit dus in de schede, zeg maar. De ene schaamlip is rood, warm en voelt hard aan.. Volgens huisarts een ontsteking en moet ik morgen komen om die hechtingen, die er volgens haar al uit had moeten zijn, te laten verwijderen... Auw auw auw denk ik zo maar ??? Hoe kan het dat deze er nog niet uit zichzelf uitgegaan is ? Is het idd ontstoken ? Is het erg pijnlijk om die er nu nog uit te laten halen, aangezien mn onderkant nu al zo pijnlijk is ?
Hoi MvanG, ik dnek inderdaad dat het verstandig is die hechting er toch uit te laten halen, want nu irriteert ie jou en het verwijderen zal niet prettig zijn, maar dan ben je er wel vanaf. Het gebeurt wel vaker hoor, dat er nog een hechting zit. Eentje die eerder nog niet te zien was. Misschien dat door de zwelling de hechting een beetje is gaan 'wandelen' waardoor ie nu irriteert en de eerste dagen nog niet. Groeten Brigitte