rugweeen en pijnbestrijding

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MiekieLief, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik ben gister bevallen van een mooie dochter. Ik had enorme rugweeen. Ik heb morfine pompje gehad. Erg lekker, maar op een gegeven moment kon de dosering niet alles opvangen.
    Ik vroeg me af of jullie andere medicatie hebben gehad en of dat werkte tegen rugweeen.

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook rugweeen en het pompje gehad. En, inderdaad, op een gegeven moment kon het pompje het niet meer verzachten, maar toen had ik ook al zo'n beetje volledige ontsluiting. Toen moest het pompje sowieso al uit.

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oh ja, gefeliciteerd natuurlijk!

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ruggenprik werkte hier heel fijn. ik voelde alleen heel veel druk, en als die druk zo groot werd dat ik mee moest puffen en in mn man zn handen moest knijpen, kreeg ik een extra shot. dan ging het weer een tijd goed! dat was hier zo rond de 7-9 cm, daarna helaas alsnog een keizersnede gehad

5. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik heb ook het pompje gehad en rugweeen, moet zeggen dat het bij mij goed werkte tot ik volledige ontsluiting had. En dan mag je 'm sowieso niet meer gebruiken, maar vond het idd ook een prettige vorm van pijnbestrijding.

Gefeliciteerd trouwens!

6. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb bij mijn eerste een (te zware) dosis pethedine prik gehad. Ik was helemaal van de wereld maar heeft opzich wel bijgedragen aan een redelijk pijnloze rugweeen en uitdrijving (want je maakt ze niet zo bewust mee)
    Nu kreeg ik weer een wat lagere dosis pethedine maar hielp voor geen meter, had net zo goed niks kunnen nemen ;)
    gelukkig duurde deze bevalling slechts 2 uur dus dat scheelde weer;)

7. violetta

violetta Niet meer actief

Ik ook rug weeen gehad en ruggeprik. Deze werkte goed. Kreeg snel persdrang dus kleine was er snel na de prik maar geen pijn van weeen gehad nadat de prik goed zat.

8. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb drie keer rugweeen gehad. Een keer een morfine prik ofzo? Die werkte helemaal niet. De tweede keer een ruggenprik die heel goed hielp en ik voelde alleen nog een enorme druk van onder toen het tijd was om te persen. En de derder keer werkte de ruggenprik helemaal niet. Het haalde niet eena de acherpe randjes ervan af ondanks dat de dosis drie keer verhoogd werd.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had bij de tweede ook rugweeen, alleen maar rugweeen :(

Ik heb ze tot 5cm keurig kunnen doorstaan ... daarna kon ik niet mee. Niks hielp, geen enkele houding was meer lekker, geen enkele massage techniek van manlief en VK kon me nog helpen.

Ik heb toen een ruggenprik aangevraagd. De anesthesist was nog thuis en werd oogeroepen. Alleen toen kreeg dochterlief ineens enorme haast ... ik ging van 5 naar 10cm in een half uur en 1perswee en dochter was er .... En kort nadat ik dochter op mijn buik had kwam de anesthesist binnenlopen ;)

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Hier ook alleen maar rugweeen gehad, pompje gehad maar ik heb er niets van gemerkt eigenlijk.. Uiteindelijk is onze dochter met een ks gehaald.

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb 2 dagen rugweeen gehad, maar deze zorgden niet voor ontsluiting :( dus aan de weeenopwekkers, nou wat heb ik een pijn gehad! Is morgen een jaar geleden, maar ben dat nog niet vergeten ;) Ik heb daarna een ruggeprik gekregen.. en dat was heerlijk :)

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.261
    113
    Als eerste gefeliciteerd! Ik Kreeg rugpijn op vrijdag en op zondag bleken het weeen te zijn.op maandag was hij geboren. Heb alleen in de nach5 van zondag o maandag wat gehad tegen de pijn.wat niet hielp.had heel veel weeën maar nauwelijks ontsluiting dus wee opwekkers gehad verder geen pijnstilling.
    Toen de ontsluiting 10 cm was geen pijn meer gehad.

13. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook 2 dagen rugweeën gehad en weeënopwekkers. Veel pijn gehad en uiteindelijk dan een ruggeprik. Deze hielp +/- 2u en dan voelde ik de pijn opnieuw. Ik dacht dat de prik ervoor zou zorgen dat ik enkel nog een druk zou voelen, maar dit was niet het geval. De laatste uren dus vooral pijn gehad.

14. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Hier twee bevallingen gehad met alleen maar rugweeen...maar ik heb ze doorstaan zonder pompje :)...ze hebben me eigenlijk niets aangeboden tegen de pijn dan een douche en/of een bad :(...heb twee lange en pijnlijke bevallingen gehad..maar gelukkig is het allemaal goed gegaan.

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Gefeliciteerd met je dochter! Wat is de reden dat je het vraagt?Vraag je je gewoon af of anderen het ook zo hebben ervaren of heb je zelf bijvoorbeeld de pijn als teveel ervaren?

Krijg je een pompje eigenlijk als een ruggeprik of op een andere manier? Ik had ook onwijze rugweeen maar was zo idioot bang voor een ruggeprik dat ik het zonder pijnstilling gedaan heb. Als je dat pompje kunt krijgen in de arm ofzo dan wil ik dat ook volgende keer haha!

16. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Circa 2/3 uur weeenstorm met rug en been weeen gehad. Bij mij was het al te laat voor pijnbestrijding. Dus alles zelf moeten opvangen. Deed erg onwijs zeer! Heel goed op mijn ademhaling moeten letten om het iets draaglijker te maken.

17. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier ook rugweeen en te laat voor een ruggeprik, ook de morfine pomp werkte bij mij niet lang.. In het begin dacht ik, oo nou kan ik dit weer wel even volhouden, maar de pijn werd al snel weer meer.

18. mriekske

mriekske Lid

22 dec 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb rugweeen gehad en in mijn benen. Ik heb er ruggenprik gehad. Zou dat meteen weer doen!
    Helaas uiteindelijk keizersnee heeft volgens de verloskundigen niets met de ruggenprik te maken maar ik wil dat graag nog navragen bij de nabespreking over 4 weken.

19. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een ruggenprik was bij mij het enige wat hielp. Verschrikkelijk die rugweeen zeg! Ik voelde het zetten van de prik niet eens viel in het niet bij die weeen ;) Alleen de druk om te persen voelde ik maar dat was te doen.

Ik zou zo weer om de prik vragen hoor :) het lijkt me ook zo erg als je gewoon te 'laat' bent voor pijnbestrijding.

En gefeliciteerd natuurlijk!

20. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Dat pompje krijg je als infuus in je hand, tenminste hier wel. Weet verder niet of ze het ook op andere manieren aansluiten. Je kunt hem zelf bedienen door op een knop te drukken, er zit wel een timer op zodat je niet te vaak op die knop kunt drukken. De dosis is afhankelijk van je lengte en gewicht. Ik kreeg eerst een hartfilmpje en bloeddrukmeting om te kijken of ik het wel mocht krijgen.

Ik zou namelijk ook geen ruggeprik willen, lijkt me doodeng!

Deel Deze Pagina