Beurs gevoel en bang

Discussion in 'Na de bevalling' started by Meis28, Jan 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben een week geleden bevallen dmv vacuüm pomp en behoorlijk wat hechtingen omdat m'n zoontje er echt gauw uit moest op t laatst.
    Ik heb nog steeds een heel beurs gevoel van onder (lijkt bekken bodem ) en voelt echt bont en blauw aan op sommige momenten. Ook last Vd hechtingen en heb t gevoel dat ik de spieren daar beneden nog niet zo goed kan controleren. Als ik grote boodschap moet doen moet ik echt snel nr de wc anders komt t er gewoon uit! Voel de spieren daar nog niet goed, kan dit te maken hebben met de hechtingen? Is dit normaal een week later?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Komt gewoon door de grote druk van de bevalling hoor! Hier duurde dat veeel langer dan een week, helaas :(

Ik zou me nu nog geen zorgen maken. Je kunt het altijd aankaarten bij de VK/nacontrole.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ok.. Ook dat van de spieren daar onder die ik nog niet zo onder controle heb? En heb ook gauw last van m'n rug. Ben steeds bang dat t door de ruggeprik of de hechtingen komt dat ze iets niet goed gedaan hebben oid..! Maar moet natuurlijk ook niet denken dat ik meteen weer pijnloos verder kan en dingen kan doen. Kan ook nog niet echt naar buiten en stukjes lopen, dat is me nog te veel..

4. Billie85

Billie85 Bekend lid

May 3, 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    He meis ik zie nu al iets meer van je bevallingsverhaal.
    Het is helaas echt zo dat je na een week je echt nog niet super goed voelt. Maar echt, elke dag wordt beter, ik geloofde dat ook niet als mensen het zeiden maar het is echt zo. Het herstel van de hechtingen duurt even, maar over een week voel je je echt al heel anders. Ook dat gevoel van je spieren niet onder controle hebben is herkenbaar. Hoevaak ik scheetjes moest laten...haha..
    heb je oefeningen voor mn je bekkenbodem spieren? Die ben ik vrij snel gaan doen en gelukkig nu geen last.
    sterkte met het herstel. Dat je nog niet naar buiten kan is niet gek hoor, je hebt heel wat doorstaan. En als je gaat, een heeeeeel klein stukje, want het kan tegenvallen en dat is dan ook zo'n domper.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Lastig he meid. Alle spieren moeten weer herstellen en aansterken en dat heeft tijd nodig maar ook je botten en bekken moeten weer sterker worden, deze zijn vanaf 16 weken zwangerschap gaan versoepelen zodat je kindje erdoor kan. En er is natuurlijk pas net een kindje door dat bekkeb heen gekomen en dat heeft best een opdonder van onderen. Ik zou als ik jou was wel gelijk beginnen met bekkenbodem oefeningen zodat je bekkenbodemspier in ieder geval zo snel mogelijk weer naar behoren functioneert. Daarnaast is een vacuumpomp ook nog best wel een dingetje dus ga geen herstel forceren en luister naar je lichaam. Succes en sterkte met je herstel meid!

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Dank jullie wel! Mag je meteen al beginnen met de bekken bodem oefeningen? Ik heb maandag afspraak bij de vk dus dan zal ze dit mij hopelijk ook even kunnen uitleggen. Welke oefeningen doen jullie? Ik hoop ook echt dat het gauw beter gaat en dat de hechtingen mooi genezen want vind het er raar uit zien daar..heb nu ook besloten er even niet meer naar te kijken want barst dan gewoon elke keer in huilen uit!

7. lina lina

lina lina Actief lid

Nov 3, 2012
    164
    0
    0
    Dat van die scheetjes is zo herkenbaar, haha. Hoe vaak ik mezelf wel niet heb verontschuldigd. Of bij een controle van de hechtingen of katheter of zoiets echt riep ' ff wachten hoor'. Ik was zo bang dat ik een scheetje zou laten terwijl zij er dan half met hun hoofd tussen hingen.
    En inderdaad, volgende week voel je jezelf al weer een ander mens. Heb je nog last van de hechtingen, of heeft de vk hier nog naar gekeken?

8. lina lina

lina lina Actief lid

Nov 3, 2012
    164
    0
    0
    Oh, en inderdaad niet naar kijken. Bij mij was het volgens mijn kraamverzorgster ook een slagveld geweest, maar dat wordt vanzelf beter. Als de zwelling straks weg is, dan scheelt dat al veel.

9. Billie85

Billie85 Bekend lid

May 3, 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik wilde eerst ook echt niet kijken, bang voor hoe het eruit zag. Maar ik heb het toch gedaan (omdat vriendinnen dit echt wel adviseerde) en ben blij dat ik dat heb gedaan..het voelt namelijk echt veel erger dan hoe het er echt uit ziet. Ik dacht dat het echt niet eens meer op een vagina zou lijken..haha. de eerste keer deed ik t een beetje in het schemer licht. Maar op die manier kan je zelf ook in de gaten houden of het allemaal mooi geneest.

En die oefeningen, dan moet je spieren daar onderin aanspannen en even vasthouden en dan loslaten. Niet heel strak aanspannen, maar lichtjes. Je kan het aanspannen in etappes doen of juist in een keer. Ook bewust weer ontspannen.

En echt..het genezen gaat zoveel sneller dan dat je je nu kunt voorstellen.
    Ik ging altijd slapen "bloot" zodat het kon drogen aan de lucht. En koelen met een ijs zak deed t ook goed bij mij.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik bloed nog iedere keer wat dus bloot slapen is voor mij nog niet echt een optie. Probeer iig 1x per dag minimaal half uurtje te luchten maar moet dat eigenlijk 2x doen. Ik durfde ook niet te kijken maar een vriendin had gaasjes gehaald om betadine op te doen en war te deppen dus toen spiegel erbij gepakt. Vond t ook ergens nog meevallen maar vind t wel heel raar er uit zien, heb een scheur of knip die schuin naar beneden loopt vanaf de vagina en vind ik er eng uitzien! Echt van die stukje huid met wat draadjes aan elkaar gebonden weer :-/ ik hoop dat dit er mooier uit gaat zien. Vind t naar om er naar te kijken omdat ik me dan steeds zorgen maak

11. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef het tijd, dat gaat echt nog genezen hoor! Mijn knip is volledig gaan wijken en ook dat is gewoon genezen. Wel een litteken natuurlijk, maar ik heb er geen last van verder.

Door de zwangerschap en bevalling zijn je bekkenbodemspieren ook wat verslapt, daardoor kan het zijn dat je bv wat urineverlies hebt of slechte controle over je sluitspier. Ook dat herstelt nog! Je kan je vk vragen om wat tips voor oefeningen om die bekkenbodemspieren weer wat te trainen.

Share This Page