Ik ben 2 weken geleden bevallen en heb oplosbare hechtingen. Maar sinds gisteren trekken ze enorm en is het pijnlijk met zitten enzo heb ik er meer laat van dan vorige week. Wanneer voel ik dat niet meer en wanneer zijn ze dan 'opgelost'.
Waarschijnlijk is dat het genezen. Ik ben woensdag 2 weken geleden bevallen en heb precies hetzelfde gevoel heb gebelt en ze zijn wezen kijken maar ze zien er perfect uit. Ik kon kiezen uitknippen of laten zitten en heb ze toch laten zitten.. ben bang dat het anders weer opnieuw scheurt ofzo😑
ligt eraan hoe ze vast gezet zijn denk ik.. hier waren ze geknoopt. zeggen ze wel oplosbaar maar eigenlijk laat het knoopje op een gegeven moment los en dan gaan ze eruit. als je er last van hebt kun je ze dus door de vk los laten knippen dat werd mij al na een paar dagen aangeboden. had er toen nog geen last van maar heb ze van het weekend er zelf uit gehaald omdat ze toch wel vervelend begonnen te voelen. het was niet de hechting zelf maar het knoopje wat erin zat dat begon te irriteren.. denk ook niet dat de vk ze los zal knippen als ze nog nut hebben
4 dagen na mijn bevalling heeft mijn VK ook de hechtingen los geknipt en eruit gehaald. Alles was geheeld maar het trok ook erg bij mij door de hechtingen.
Beste Baileyy, Mijn herstel verliep heel voorspoedig in eerste instantie. Na 3,5wk begonnen de oplosbare hechtingen erg pijn te doen. Huisarts was met vakantie. Hield het nog een wk vol. Vervolgens een afspraak gemaakt: "Ik zie nog wel wat zitten". Ze begint de eerste uitwendige te verwijderen en wil inwendig verder gaan en ik zit bijna tegen het plafond.. volgende dag zat ik dus bij de gyneacoloog en daar kwam álles eruit, er was r dus geeneen opgelost! "Domme pech", zei ze. Het was pijnlijk en het bloedde ook weer, maar de dag daarna was ik pijnvrij en kon het echte herstel beginnen! Dus wacht niet telang als het niet vanzelf oplost.
Hier ook hetzelfde probleem. Vooral de hechtingen bij mn plasbuis zijn het vervelendst. Durf ook niet met een spiegel te kijken welke er nog waar zitten. Vk heeft er al een hoop verwijderd vorige week. Het losknippen is niet zo eng. Geeft een hoop verlichting naderhand. Sommige hechtingen kunnen pijnlijk zijn bij het knippen omdat ze strak zitten en de vk(/huisarts/gyn) moet toch een beetje trekken om het mesje er tussen te krijgen zonder je huid open te snijden. Sorry als het te veel details zijn 😳.en als het niet prettig meer is, stoppen zze ewoon.
Ik heb in de kraamweek wat los laten knippen, maar de rest zat er na 5 weken nog en begon te irriteren. De vk heeft ze eruit getrokken en toen was het snel over. Ze vertelde dat niet elk lichaam ze goed zelf op laat lossen. Was even vervelend gevoel maar niet pijnlijk
Hier de uitwendige hechtingen na een week ook laten verwijderen. Gaf een hoop verlichting, het ontzettend trekkende gevoel was weg.