Herstellen van scheur/knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MoniekJ, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Vanaf wanneer merkte jullie nauwelijks nog ongemakken van scheuren/knippen?

Ik ben flink gescheurd en met lang sitten of staan, doet het nog steeds zeer. Nja vooral als er dus veel druk op mn onderkantje staat.
    Nu ben ik wel nieuwsgierig wat ik nognkan verwachten.

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Na 6 weken was die ergste druk wel weg en kon ik weer goed zitten en voorzichtig aan het hardlopen weer oppakken. Maar voordat ik echt geen last meer had (bijvoorbeeld bij gemeenschap).. dat duurde toch wel een jaar. Mijn tip is vooral te luisteren naar je lichaam, mocht je het idee hebben dat het niet overgaat, bespreek het dan met je gynaecoloog.

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Na een aantal weken was de ergste pijn er wel vanaf. Maar soms met bepaalde beweging, lang staan/lopen of tijdens sex had ik er wel last van. Ik overhaastte ook niks en deed alles op z'n tijd. Dat is het beste.

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    4 weken ongeveer, 2 weken veel last

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Na 3 weken was het ineens over :)
    Nu alleen nog wat last bij te lang staan of zitten, maar dat is zelden.

6. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ik had bij mijn eerste bijna een totaalruptuur en heb er zeker een half jaar last van gehouden. Nu maar twee hechtingen en er geen moment last van gehad

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb ongeveer 4 weken last gehad van de knip, maar tot sowieso 9 maanden pijn bij seks :(

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb nog best lang zo'n kloppend gevoel gehad na bv lang staan of lopen, niet per se pijnlijk, wel duidelijk aanwezig. Bij de jongste had ik na de kraamweek al geen last meer van pijn aan de knip, enkel dua nog dat kloppende gevoel na lang staan/lopen.

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    4 hechtingen van onder gehad (kleine scheurtjes) en net als mn litteken van mn blinde darm voel ik er weersveranderingen aan :p

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier heb ik zeker 10 weken een zwaar en drukkend gevoel op de onderkant gehad.
    Tot 6 weken was het echt wel pijnlijk, daarna werd het steeds minder en kon ik ook weer fietsen en langere stukken lopen zonder er al teveel last van te krijgen.
    Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er 2 flinke schimmelinfecties bij heb gehad en een wond die wat week, dus wat langer nodig had om te genezen.

11. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Mag ik wat vragen? Je eerste was een totaal ruptuur, hebben ze dan bij je 2e een knip gezet?

Ik had ook een totaal ruptuur en mijn vk zei dat ik bij een volgende bevalling bijvoorbaad een knip zou krijgen...

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Eerste een bijna-totaalruptuur en na 2 maanden bijna geen last meer, bij de tweede een tweedegraads ruptuur en na de kraamweek eigenlijk geen last meer.

Deel Deze Pagina