ik zit hier behoorlijk mee

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by linda26, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Hallo, ik zit al bijna heel m'n zwangerschap mezelf druk te maken hierover,

Toen ik 7 weken zwanger was zijn wij verhuisd en heb ik ongeveer 1 week in de verflucht gezeten. Zelf heb ik alleen geverfd met verf op waterbasis, maar om mij heen is best wel wat geverfd met gewone verf. Er stond altijd wel een raam open maar ook niet dat je zegt, alles tegen elkaar open. Toen het kwaad eenmaal geschied was en ik me eens lekker in mijn zwangerschap ging verdiepen, las ik overal vreselijk verontrustende berichten over verven als je zwanger bent, en zeker de eerste drie maanden. Inmiddels kan ik dit nog steeds niet loslaten en ben ik al 10 weken bang dat het ons kindje geschaad heeft.

Mijn vraag is, in hoeverre zal het nu echt kwaad kunnen? Ik weet wel dat sommige berichten overdreven worden en dat het allemaal uit voorzorg is.
    Denkt u ook dat het minder kwaad kan dan word geschreven? En wat kunnen evt. gevolgen zijn? Kan het een gehandicapt kind veroorzaken?

Het verven heeft bij elkaar een week geduurd en ik ben wel af en toe naar buiten geweest. We hebben wel alle luchtroostertjes open laten staan. Het heeft daarna nog wel een tijdje naar verf geroken in huis. Kan dit ook nog kwaad of is al het slechte dan al vervlogen?
    Ik hoop dat u me een beetje gerust kunt stellen.
    Alvast bedankt.

Groetjes, een superbezorgde moeder in spe.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi linda,

Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Er is netjes gelucht en je hebt zelf op waterbasis geverfd. Dit kan echt geen kwaad voor de kleine. Lekker gaan genieten!

Imke

Share This Page