Hallo meiden, ik ben helemaal nieuw hier op het forum maar ik lees al een hele tijd mee overal! Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met Ovitrelle en cystes...ik heb namelijk een week geleden onze 8e IUI gehad, vanaf ronde 7 ben ik Gonal-F en Ovitrelle gaan spuiten. Ronde 7 is helaas mislukt en nu zit ik weer op het wachtbankje... Maar, ik heb het gevoel dat ik helemaal geen eisprong heb gehad! Normaal voel ik deze heel duidelijk, nu niet. Ook blijf ik wat lichte pijn/steken/druk houden in mijn eierstok waar de follikel zat (die was ten tijde van de Ovitrelle 18 bij 20,5 mm)..ook ovulatietesten blijven positief... Zou het een cyste kunnen zijn? Iemand ideeen? Thanks en liefsss
Het kan voorkomen dat je eisprong uitblijft na Ovitrelle of Pregnyl, maar die kans is wel vrij klein. Dat je nog wat pijn voelt hoeft niets te betekenen. Wanneer een gesprongen eiblaasje volloopt kun je vrijwel hetzelfde gevoel krijgen als net voor de eisprong. Ook zijn niet alle eisprongen even goed voelbaar. Dit is onder andere afhankelijk van waar de follikel precies zit. Die positieve ovulatietest kan ook heel goed door het zwangerschapshormoon uit de ovitrelle komen, dus die testen zeggen nu helaas niet zoveel. Dus eigenlijk kun je er op dit moment zonder een bloedtest weinig over zeggen. Maar gezien de kleine kans op een cyste zou ik er toch vanuit gaan dat je ei is gesprongen. Hopelijk merk je volgende week dat je wel degelijk een eisprong hebt gehad!!
Hoi Nana, dat is ook zo, er zit niets anders op...wachten dan maar weer...en ik weet maar al te goed dat je lichaam je goed voor de gek kan houden :x... Ik wist niet dat Ovitrelle ovulatietestjes beinvloed; dus...geen testjes meer voor mij Manlief word helemaal wild van mijn gepieker maar ja, je wil zo graag dat het eens lukt heh! Jij zit ook in het IUI traject? Blijft elke keer spannend he! Bedankt voor je reactie!!!!