cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lmfao, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    hallo dames!
    ik zit al een week ongeveer met een vraagje waar ik gewoon niet achterkom :D

    vorige maand had ik een cyclus van 39ddagen.nu word mij vertelt dat je moet uit gaan van je langste cyclus die je hebt gehad,MAAR als ik het uitreken met 29 dagen dan moest ik inderdaad 18 of 19 augustus ongi worden wat ik dus 19de werd tot de 22ste wat erg kort is.ga ik nu uit van 39 dagen dan was het zo:

    Innesteldag:
    19 augustus 2007
    Niet ongidag (Red Devil Day): 28 augustus 2007

    en dan zou ik nu dus 6 dagen overtijd zijn.kan iemand mij aub even een beetje uitleg geven daarover want ik zit met mijn handen in het haar en vind een test daarom ook een beetje onbenullig.
    ik voel me inderdaad vanaf 19 augustus echt al ziek,moe.gisteren en vandaag tepels die pijn doen(kleine steekjes),hoofdpijn en misselijk,maar ga ik dan uit van die 29 cyclus moest ik dus mijn eisprong vandaag hebben misschien dat ik daarom me zo kut voel.


    mijn lichaam werkt niet hellemaal mee heb ik in de gaten.

    pil ben ik al af vanaf april dus ontpillen kan het niet zijn.
    ik twijfel ook heel erg om nu te wachten tot ik me volgende menstruatie moet hebben of om morgen naar de dokter toe te gaan.


    heel erg bedankt alvast.
     
  2. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    testje toch maar doen? is echt niet zo onbenullig hoor! ;)
     
  3. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    nee dat is ook wel zo maar toch wil je het liefst geen test doen(ik in iedergeval)voor je 100%zeker bent haha.ik vaak heb ik het gevoel dat ik mezelf alleen maar gek maak,alleen dit soort dingen begrijp ik dan niet ben ik dan toch 19 augustus ongi geworden of was het de innestel.ik ben ook vorige maand naar de ha geweest en enige wat die vent kan zeggen is kom na een maand maar weer terug ja daar heb ik niet veel aan ik wil uitleg.daarom maar een andere ha zoeken.
     
  4. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    je bent minimaal 6 dagen overtijd? en geen test doen tenzij je 100% zeker weet? Je weet het pas 100% zeker als je een test doet! testen zijn tegenwoordig heeeeeeeeeeeeeeel betrouwbaar meer dan 99% de huisarts gebruikt de zelfde testen! dus geen verschil. Als je negatief test en je temperatuur is hoor dan kan je naar de ha gaan voor een bloedtest.
    Ja als jij geen thuistest doet kan de huisarts je niet verder helpen!


    niemand kan je 100% geven op dit moment...engeduurende een zwagerschap kan niemand zeggen, ook niet na de 12 spannende weken, dat alles goed is en gaat. soms heb je gewoon geen 100% :rolleyes:
     
  5. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    als ik uit ga van de cyclus van 39 dagen ja dan ben ik 6 dagen overtijd.alleen dan is die 3 dagen bloedverlies van 19 augustus niet te begrijpen.
     
  6. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    ik ga morgen gewoon even naar de ah dan moet zij mij maar vertellen wat het is daar is ze tenslote huisarts voor:)
     
  7. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    innesteling maybe?....tja je kan altijd naar je ha gaan.... maar waarschijnlijk vraagt ze je waarom je geen test heb gedaan....ben benieuwd wat de ha zegt :)
     
  8. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Aan de andere kant kan het heel goed zijn dat je eerste cyclus een stuk langer was dan de tweede, je kan vaak aan de eerste cyclus na het stoppen met de pil nog niet echt zeggen hoe lang je cyclus is. Kan best dat je vanaf nu een cyclus gaat hebben van rond de 30 dagen... Zou er voor de zekerheid toch een testje tegenaan gooien, dan heb je tenminste zekerheid en kan je, als het wel je ongi was, je gaan instellen op deze ronde. Succes! :)
     
  9. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Oeps, sorry, zie nu dat je er al een aantal rondes op hebt zitten sinds je gestopt bent... maar ik denk aan je rondes te zien eerder dat die 39 dagen een uitzondering was; je 'normale' cyclus was toch tegen de 30 dagen? Denk dat dit weer een gewone cyclus was dan. Maar wil je zekerheid, toch even dat testje...
     
  10. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    inderdaad dat doe ik ook zeker even want ik twijfel toch te veel.

    bedankt voor de reacties.
     
  11. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Denk dat je gewoon beter eerst een test kunt doen voor je naar je HA gaat. Die stuurt je anders waarschijnlijk toch weer gewoon naar huis met de mededeling dat je af moet wachten.
     
  12. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    ik zit eraan te denken om eerst bij de drogist een potje te halen meestal krijg je die bij de ah maar mijn ah zit erg ver weg om te lopen haha
    morgen vroeg dan in het potje plassen en naar de ah om af te geven dan weet ik gelijk hoe en wat en krijg ik de kosten thuis gestuurt inplaats gelijk betalen.als ik moet wachten op mijn loon dan duurt het nog wel een week voor ik kan testen dat is te lang.

    ik zie hier ook veel dat mensen vanaf hun eisprong tot de menstruatie van allerlei klachten hebben alleen heb ik zachte tepels nog niet gezien! hoort dat bij zwanger zijn,eisprong of menstruatie?ik heb namelijk zachte tepels sinds gisteren en voelen warm en branderig aan.
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ehm...niet om het een of ander hoor, maar ik vroeg me af hoe je straks een kindje wil onderhouden als je nu al geen zw. test kunt betalen....
     
  14. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    wie zegt dat ik geen geld heb je moet lezen wat er staat.vind het onodig om nu een test te kopen van 9 euro,dan koop ik liever wat meer eten en drinken voor in huis,en heb volgende week weer meer om dan een test te kopen.
     
  15. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Dan heb ik het misschien verkeerd begrepen...sorry
     
  16. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    maakt niet uit staat er ook een beetje raar in nu ik kijk.
     
  17. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    vind 9 euro wat veel voor 1 testje koop er dan meteen 2 a 12,50 ofzo
    hier op de site kosten ze 3.99 en dan heb je er meteen 3 ;)

    zekerheid kost soms geld...consult van doktor a 35 euro ex. test.... of test a 9. euro?
     
  18. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    hmm inderdaad dat is niet veel heb ik nog nooit naar gekeken.ik wil inderdaad zekerheid.
     
  19. lmfao

    lmfao Actief lid

    16 aug 2007
    348
    0
    0
    bah bah bah,dokter zegt gewoon dat ik moet afwachten op mijn volgende menstruatie want hun hebben het er over dat een innestel bijna nooit voor komt en dat het een korte menstruatie was dat hebben veel vrouwen ook wel eens dus dat ik gewoon mij menstruatie heb gehad maar ze kon me niks zeggen en testen was voor haar ook geen oplossing dus maar wachten nog 12 dagen :(.ze dacht zelfs nog dat ik NU nog na 5 maand bezig was met ontpillen.
     
  20. Marrie28

    Marrie28 Fanatiek lid

    27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Vreselijk, ik reken me de laatste tijd suf! Er valt geen touw meer vast te knopen aan mijn cyclus sinds een paar maanden. Normaal een dag of 25, maar nu kom ik op een dag of 32. Heel frustrerend!
     

Deel Deze Pagina