Hoi hoi even voorstellen!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Gypsy, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gypsy

Gypsy Lid

17 jan 2009
    7
    0
    0
    huisvrouw en paardenfokkerij
    Lommel
    Hallo beste mama's en mama's in spe.. allereerst proficiat voor diegene die zwanger zijn.

Mijn naam is Sandra en ik ben zwanger van alweer ons vierde kindje.. wat gaat de tijd snel. Zo twijfel je lang of je kinderen wilt.. en als je eenmaal de eerste hebt dan ben je zo gigantisch verliefd op dat kleine wonder.

Ik ben 38 jaar en nu in mijn 31 week zwanger van ons vierde kindje, dit word de laatste omdat ik het risico te groot vind om nog door te gaan voor evt meer kids.. ik wist niet van tevoren dat ik een groot gezin wilde gaan vormen en heb hier dan ook lang over getwijfeld. Onze eerste dochter Lieve is geboren op 19 februari 2005, onze tweede dochter Evie is geboren via een keizersnede op 28 februari 2006, onze derde dochter Lore is geboren op 28 februari 2008.. toeval? neen echt niet geen van deze data was gepland of zo in elkaar gestoken om de kinderen te krijgen rond deze periode puur geluk.. dus een drukke periode in februari mijn man is dan ook nog eens op 29 februari geboren dus..

Dit kindje zou zijn voor 19 maart 2009 maar wij vermoeden zelf dat dit kindje eerder geboren gaat worden. Ons eerste kindje is 10 dagen overtijd geboren, de andere twee kindjes waarbij het kindje van de keizersnede is twee weken te vroeg gehaald en het laatste meisje is een week te vroeg geboren. Zelf heb ik het gevoel dat dit wederom eerder geboren gaat worden als ik naar de afmetingen e.d. kijk van de andere kinderen op hun echo dan komt dit overeen..dus we zijn erg benieuwd.

Deze zwangerschap valt niet mee, alhoewel ik door regelmatig sporten een goede basisconditie heb voel ik me nu niet zo denderend en heb ik echt last van het gewicht dat ik moet mee dragen. Ben snel moe en buiten adem en uiteraard vergen mijn andere kindjes ook de nodige aandacht en energie..daarbij komt de pech dat mijn man eigenlijk zo snel mogelijk geopereerd moet gaan worden ..hij heeft een stoma maar er moet nog een stuk darm verwijderd worden omdat dit ziek is (hij heeft de ziekte van crohn).. nu is hij al twee weken bezig om dit te bespoedigen omdat we anders met de bevalling komen te zitten en de opvang van onze andere kinderen. Dus allemaal nogal een stress periode en constant weer de hoop dat het gaat lukken voor mijn bevallingstijd want ik wil er wel van kunnen genieten zonder in het achterhoofd te moeten hebben of het thuis wel goed gaat.. en ook de periode thuis moet rustig zijn en moet ik niet gelijk weer aan de bak hoeven te gaan ..we hebben thuis paarden en pensionstalling dus gelijk weer stallen mesten e.d. dat zie ik niet zitten.. dus dat zal mijn man moeten opvangen..

maargoed we hopen het beste van alles ik hoop op leuke verhalen van enthousiaste mama's to be...

Groetjes Sandra

2. heavenly

heavenly Nieuw lid

16 jan 2009
    4
    0
    0
    Hoi Gypsy,

Leuk de 4e !
    Ik heb zelf 3 kinderen een jongen van 12 een meisje van 7 en nog een meisje van 4.
    Ook ik had nooit gedacht een groot gezin te willen..maar ja zo zie je maar hoe alles kan veranderen.
    Mijn kinderen zijn alle 3 in de zomer geboren juli en 2 in aug en nee dat plan je idd niet!
    De 2 jongste iets te vroeg anders zaten ze nog korter opelkaar..nu zit er 2,5 wk tussen.

Ik heb oppas aan huis ideaal!
    Mijn zoon is bij zijn vader blijven wonen (heb goed en regelmatig contact hoor)
    Mijn huidige partner heeft eigen bedrijf zelf werk ik 3 dagen pw.
    Heerlijk paarden bij huis,heb in mijn jeugd ook zelf een paard gehad zou het graag weer op willen pakken...maar ben nu niet in de gelegenheid helaas!
    Mijn middelste wil graag gaan rijden en ja dat stimuleer ik maar al te graag!
    Welke provincie woon je?
    Ik in Noord brabant...missch in de buurt?( kom niet hier vandaan)

maar goed ik ben nog maar pas met de pil gestopt en heb nog geen menstruatie gehad zit er eigenlijk op te wachten dan kan het een beetje beginnen zeg maar goh klinkt ook plastisch niet?
    Mijn partner heeft diabetes type 1 ik hoop niet dat dat al te veel problemen opleverd..de meningen zijn verdeeld de ene doet er lang over de ander is zo zwanger,dus we zien wel .

Ik hoop voor jullie dat de operatie vervroegd kan worden want hij zal toch ook moet herstellen na de operatie.
    Zo hebben we allemaal wel wat!

Groetjes

3. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Welkom Gypsy. En gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik kom zelf uit een gezin met 4 kinderen. Behoorlijke drukte moet ik je zeg, en je bent nooit alleen. Aan de ene kant is dat best leuk, maar soms wil je ook tijd voor je zelf. Ik zou zelf niet zo'n groot gezin willen.

4. bapsie

bapsie Niet meer actief

Welkom!

5. 4days

4days Niet meer actief

Welkom, en gefeliciteerd met je 4e zwangerschap! ;)

6. Gypsy

Gypsy Lid

17 jan 2009
    7
    0
    0
    huisvrouw en paardenfokkerij
    Lommel
    Hoi Heavenly,

Ja druk druk met zoveel kindjes maar wel gezellig en zelf kom ik uit een gezin met drie kinderen en er was er altijd wel eentje het buitenbeentje dus ik had voor mezelf zoiets van vier is toch een gelijk aantal. Ik leer de oudste die in februari 4 jaar word om mee te helpen met haar jongere zus van nu nog twee (febr. 3) ze vind dit zelf erg leuk om wat verantwoordelijkheid te hebben en helpt haar zus vaak als ze op het potje heeft gedaan om haar billetjes te poetsen en ook met spelen merk ik dat ze vaak iets verteld om te gaan doen, erg leuk om dat te horen. Ze kunnen goed met elkaar opschieten en zitten ook op dezelfde kleuterschool en dat gaat reuze goed. Ook is onze oudste erg lief voor onze jongste dochter van 11 maanden en wil haar vaak vasthouden de verstandhouding tussen die twee is ook speciaal ze maakt onze jongste dochter altijd aan het lachen en ik merk dat zij haar graag ziet in tegenstelling tot onze tweede dochter die is drukker en ook wat lomper in handelingen en dat vind onze jongste dochter niet leuk en laat dit ook direct merken.

Tja ik ben gewoon thuis voor de kinderen maar ook voor de paarden er staan zo'n 10 paarden hier wij kweken zelf met Tinkers dit zijn bonte paarden uit engeland/ierland, en daarnaast verhuren wij enkele stallen. We zijn bezig om een bedrijf op te starten in bed&breakfast op onze paardenhoeve en mensen kunnen dan ook paardrijden indien wenselijk of hun eigen paarden mee brengen. Wij verhuren al een huisje maar het gaat allemaal wat officieler worden en er komen nog twee kamers bij.
    Wij zitten in de limburgse kempen in lommel nabij de nederlandse grens. Wijzelf zijn afkomstig uit nederland maar wonen inmiddels al weer zo'n 7 jaar in het mooie belgische land met rust en ruimte en veel natuur voor onze deur een ideaal gebied en ruimte genoeg voor onze kids om op te groeien.. ze kunnen uren buiten doorbrengen in de tuin en spelen met speelgoed en de honden en katten.

Ik heb in het verleden wel paardrijles gegeven maar ben hiermee gestopt omdat ik mijn kinderen meer aandacht wilde geven in het weekend omdat ze door de week op school zijn.

het is te hopen dat hier alles inderdaad goed gaat verlopen met mijn man zijn operatie het is even afwachten.. ik hoop ook dat het voor u allemaal goed mag gaan met zwanger worden..hopelijk is het al gelukt!

Warme Groet,
    Sandra (waarom de naam Gypsy? deze is afkomstig van onze paarden het zijn echte zigeunerpaarden afkomstig van de Roma zigeuners en Irish Travellers)

7. heavenly

heavenly Nieuw lid

16 jan 2009
    4
    0
    0
    Hoi Gypsy,

Wat heerlijk om zo te wonen!
    me mijn ex had ik inder tijd ook plannen voor een B&B,ik zag het helemaal zitten thuis met de kinderen paardjes bij huis enz...maar ja hij niet..uit eindelijk liet me wel plannen maken practische zaken uit zoeken en puntje bij paaltje..ach.
    Woon nu in het Brabantse met mijn meiden en huidige partner dus wie weet!

Mijn meiden kunnen het ook heel goed met elkaar vinden de oudste(7) speelt vooral veel schooltje met de jongste(4) en merk dat ze daar veel van oppikt..maar bij t ook van zich af als ze geen zin meer heeft.
    Ik ben er ook een voorstander van dat kindereen beetje mee helpen wat bij hun leeftijd past zeg maar ze mogen veel maar eerst opruimen voor je aan iets anders begint elkaar helpen enz...maar en daar zijn het zussen voor ze kunnen elkaar ook stevig de tent uit vechten hoor!
    Ik zelf heb 1 broer die woont op de Veluwe en heeft een recreatie bedrijf en is dus ook erg druk geen kinderen heel bewust.

Ik zit nu dus eigenlijk op mijn 1e menstruatie te wachten..geduld ...

x Heavenly
    (2e naam van mijn oudste dochter)

8. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    welkom!
    veel kletsplezier !