Gestopt met de pil & nog niet ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anoniem16, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem16

Anoniem16 Lid

25 mrt 2008
    8
    0
    0
    School
    Hallo mensen,

Ik heb net 1 maand en 2 weken gestopt met de pil ,
    ik had 2 weken geleden ongesteld moeten worden maar ik ben het nog niet geweest.
    Ik ben al naar de dokter geweest en daar hebben we 2 testen gedan allebei zeiden ze dat ik niet zwanger was.
    Ookal ben ik nog best wel jong toch zouden mijn vriend en ik graag een kindtje willen.
    De laatste tijd ben ik erg snel moe en heb ik erg buikpijn
    weten jullie misschien waardoor dat kan komen?

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ontpillen, gebeurd bij heel veel vrouwen die stoppen met de pil. Je lichaam moet het weer zelf gaan doen en dat kan gepaard gaan met hoofdpijn, misselijkheid, opgeblazen gevoel, moeheid, buikpijn etc.

maar als ik vragen mag: hoe kom je er in g*dsnaam bij om op je 15de de pil te laten staan? Expres? Toen ik 15 was had ik al vaste verkering en wist ik ook al zeker dat ik met m'n vent oud wou worden en kindjes krijgen. Mijn kinderwens was echt heel sterk. Maar ben zoooo blij dat ik heb gewacht tot ik een diploma had, een huis voor ons tweetjes en geld om aan de baby uit te geven! Ik begrijp je gevoel echt hoor, maar ga alsjeblieft weer terug aan de pil tot je minimaal 18 bent! Op je 15de kom je nog niet eens in aanmerking voor een uitkering joh! Dan moet je volledig steunen op je ouders/ familie en/of vriend. En hoeveel liefde je ook te geven hebt, daar kan een kind niet van eten! (en neem van mij aan, ik heb 2 kids en die eten behoorlijk veel! ;) ) Misschien een tip om eens te gaan kijken in winkels hoe veel babyspullen kosten? En hoe veel je ervan in de maand nodig hebt? Toen ik voor het eerst zwanger bleek hadden we redelijk wat geld gespaard, maar dat was razendsnel op hoor! En je wil je kind toch het beste van het beste geven toch?
    Hoe veel pijn het ook gaat doen als je beebjes ziet of zwangere vrouwen, wacht toch alsjeblieft! Des te beter kun je je kind groot brengen.

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Tezzz, ben het helemaal met je eens. Over een paar jaar kun je nog steeds aan kinderen beginnen. Ga eerst samen wonen en leven en leuke dingen doen. Ik snap je gevoel wel dat je nu al kinderen wilt, maar even serieus. Waarom wil je niet nog even wachten? Samen het fijn hebben, zonder verantwoordelijkheid.

4. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland

Helemaal mee eens!
    Sommige meisjes denken niet echt na bij de gevolgen en wat er allemaal bij een kindje komt kijken.
    Kijk maar naar dat programma tienermoeders op sbs.

5. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Vindt 15 ook nog wel erg jong. Ik ben bijna 12 jaar ouder en twijfel soms nog wel eens of ik mijn zaakjes wel goed voor elkaar heb. Financieel is het een flinke aanslag op je hoor! Als je eens uit laat rekenen wat een eigen woning en een kindje per maand kost dan hoop ik dat je er nog op terug komt. Ik snap best dat je graag een baby wil maar denk aub eerst heeeeeel lang na! Mensen die al een tijd huisje boompje beestje hebben moeter er al erg over nadenken en zijn onzeker. Laat staan als je nog niet eens helemaal op eigen benen kan staan.

6. Anoniem16

Anoniem16 Lid

25 mrt 2008
    8
    0
    0
    School

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    het kan zijn dat het nog wel even duurt voordat je ongi word...ik ken ook iemand die is nu al 3 maanden aan het w8ten op haar eerste onig en heeft een bl;oed test gedaan en die is niet wanger hellaas....ook zij heeft buikpijn.....

ik wil ook nog even reageren op je leeftijd...ik ben sinds mijn 14e samen met mijn vriend...ik wilde ook heel jong kindjes maar dat gaat niet als je zo jong bent...ik heb er ook lnag op moeten w8ten maar dat is het het waard ik heb een mooi koophuis een opledingen gedaan een baan en 2 auto's voor de deur en genoeg te bieden aan mijn toekomstig kind....je moet nog naar school een opleiding volgen...doen dan heb je altijd iets achter de hand... kijk vanaaf de serie op sbs6 over jongen moeders......leer je vast veel over...een kindje is geen mode item het is je eigen vlees en bloed waar je vooratlijd verantwoordelijk voor bent...denk er goed over na en ik hoop je over een jaar of 5 terug te zien hier......

8. Anoniem16

Anoniem16 Lid

25 mrt 2008
    8
    0
    0
    School
    Inderdaad, vindt ik mezelf ook nog wel jong en ik weet dat ik me opleidingen af moet maken maar me vriend wilt graag een kindtje met me .
    ik weet ook dat een kindtje grote verantwoordelijke heid is maar,
    ik hebsteun van me famillie en me vriend ze famillie

9. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Oooeii dat is wel heel erg jong!
    Het lijkt mij ook verstandiger om nog even te wachten! Er zijn er meer die dat doen en moeten...
    Je kunt niet zomaar op die leeftijd zo'n verantwoording op je nemen toch? Ik zou eerst een diploma halen, en een vaste baan. Zodat jullie samen een huis kunnen kopen of huren!
    Financieel neemt een kindje veel in beslag..weet je wat er allemaal bij komt kijken? Je kan niet altijd van je ouders/familie's centen leven! En als je een kindje hebt dan is het wel lastig om nog te gaan studeren als je weinig geld hebt..

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Anoniem: niet doen hoor! Je zegt zelf dat je jezelf nog wat jong vindt en daar heb je gewoon gelijk in. Dat je vriend graag een kindje met je wil is natuurlijk heel vleiend en lief, maar zeg 'm dat je liever wil wachten tot je wat ouder bent. Als hij echt voor je wil gaan, zal hij heus wel met je willen wachten! Mag ik vragen hoe oud je vriend is?

11. Anoniem16

Anoniem16 Lid

25 mrt 2008
    8
    0
    0
    School
    Ja ik geef jullie wel gelijk,
    ik kijk zelf ookwel eens tiener moeders en dan heb ik eingelijk best medelijden met hun hoe hun moeten leven.
    ik heb nu bijna me diploma van MBO daarna ga ik nog een opleiding volgen van 2 jaar en daarna zie ik wel of ik een kindtje wil ja of nee

12. Anoniem16

Anoniem16 Lid

25 mrt 2008
    8
    0
    0
    School
    mijn vriend is 17 ,

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Meis, hartstikke verstandig om eerst je opleiding af te maken. Over 2 jaar kunnen jullie er gewoon voor gaan. Ondanks steun van familie en zo, je wil je kindje toch zelf kunnen opvoeden?!

14. Anoniem16

Anoniem16 Lid

25 mrt 2008
    8
    0
    0
    School
    Ja tuurlijk willen wij het zelf opvoeden,
    ben blij met jullie meningen, en jullie adviesen

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kan me goed voorstellen als je al een kind wilt, weet zelf al vanaf mijn 13e dat ik per se kinderen wil, maar ben nu 24 en vind mezelf pas nu langzaamaan oud (en volwassen) genoeg ervoor..
    en je zegt dat je vriend graag een kind wilt, dat alleen is natuurlijk geen reden, je moet zelf ook willen. het lijkt me een verstandige keuze je school af te maken en lekker nog je eigen ding te doen, dan komt een gezin vanzelf!

16. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Heel verstandig!
    Je zult zien als het ooit zo ver is dat je blij bent dat je hebt gewacht. En dat je alles op orde hebt en er de ruimte/tijd/geld voor hebt.

17. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0

[-X

VEEL TE JONG.allebei.

18. Anoniem16

Anoniem16 Lid

25 mrt 2008
    8
    0
    0
    School
    is mijn leven , toch ?
    maar ik wil eerst me opleiding afmake.

19. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Je moet echt eerst je opleiding afmaken, dat is heel verstandig. en een vaste baan hebben.. Anders wordt het financieel echt lastig. Alles is al zo duur...

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    Ik denk dat als je 18 bent en je vriend 19 dat jullie dan nog wel jong zijn, maar al een veel betere basis hebben voor een kindje. Lekker over een jaartje of wat gaan samenwonen en genieten van elkaar. En daarna een gezinnetje stichten.

Wel weer terug aan de pil dan nu he? Of laat anders een spiraaltje zetten bij de ha, dan heb je dat gedoe met het ontpillen ook niet meer zo erg als jullie er wél echt voor kunnen gaan! Succes ermee! En zolang je nog geen beeb hebt om te knuffelen, je vriend dus maar extra fijn knuffelen! :)

Deel Deze Pagina