Van het CB mochten we beginnen met een paar hapjes bijvoeding om de darmpjes en haar zelf te kunnen laten wennen aan eten met een lepel en ander structuur. Nu nam ze met een paar happen geen genoegen want nu ze eenmaal weet hoe ze met een lepel moet eten wil ze meer dan een paar happen. Nu geef ik haar naast haar 4 melkflessen van 200 ml een hallf potje groente 1x per dag. Is dit niet teveel? Alvast bedankt!
Nou die van mij zou wel een heel potje willen (krijgt ook alwel een paar weken fruit i.v.m haar ontlasting) maar ze krijgt een halve! Denk niet dat het erg is, als ze meer wil en ze geeft dat ook aan dan is het toch goed?
nee dat lijkt mij niet te veel, mijn meisje deed ook nooit aan een paar hapjes. Ik ben met 4 maanden begonnen dus toen ze op de leeftijd van jouw dochtertje was at ze ook al wel 100- 150 gram groenten. Als ze ervan gaat terug geven kan het wel zijn dat het te veel was.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, laat haar maar gewoon lekker eten, als ze maar aan haar benodigde hoeveelheid melk komt is het goed lijkt me.
Ik denk dat je haar lekker een half potje kan laten eten.. als ze echt aan vast voedsel gewend is kan ze rustig een heel potje eten Wij zijn met 4.5 maand begonnen met vast voedsel.. na een paar happen op de eerste dag at hij de tweede dag een half potje van 4mnd en de derde dag een hele.. Nu eet hij elke avond een heel potje van 6+ en een toetje na (geen idee waar hij het laat) Geen zorgen, let op je kindje dan komt het vanzelf goed
als ze meer wilt gewoon geven, maar ik zou niet meer geven dan zo'n klein potje van 4 maanden. de 1 begint met een hapje de ander wil gelijk een heel potje. als de darmen er niet tegen kunnen, dan kan je de volgende dag minder geven.
Nee hoor, niet te veel, als ze er geen last van hebben mag je ze gewoon geven zoveel ze willen. Hangt er natuurlijk wel een beetje van af hoe lang je al bezig bent, meestal zie je pas na een week of 2 of ze er echt geen last van hebben. Overigens, als je bang bent dat ze er last van krijgt, dan is het handiger om je eigen groente te geven, in potjes zitten toch altijd een paar bijvoegingen waar ze last van kunnen krijgen.
Maar dan wel verse groenten en niet boontjes uit de pot van Hak.. Daar zitten zout en kruiden in en die mogen ze nog niet hebben
Doelde op de opmerking van dirksmama over dat haar kindje hetzelfde als haar kan eten.. Dat ze dan bijv. verse boontjes 'moet' geven
Ja sorry, ik ging er eigenlijk van uit dat met dit weer en zoveel keuze in de winkel geen mens meer een hakpot opendraait...
gewoon kijken hoe je kindje er zelf op reageert.. het is gezond dus zeker niet te veel. je kan altijd 1 fles iets minder doen als je hele potjes gaat geven.. mijn zoontje was ook een veelvraat.. die at zo een potje leeg...
Wij zijn toen mijn zoon bijna vier mnd was al een beetje begonnen met bijvoeding. Begon met een paar hapjes en inmiddels gaat er een heel potje in hoor. Ik maak het trouwens wel zoveel mogelijk vers en dan houd ik de inhoud aan van een potje voor een baby van vier mnd. Heb een boekje gekocht met receptjes voor babies, zodat ik wist welke groenten wel en welke groen niet mochten met zijn leeftijd. En ik gaf een paar dagen achter elkaar hetzelfde zodat ik wist of hij eventueel allergisch zou reageren. Gelukkig nergens last van gehad en echt alles gaat erin. Hij lust het allemaal.
Euhm is dat zo gek dan? Wij eten wel eens groenten uit pot of blik hoor. Vooral juist met dit warme weer. Dan heb ik dus echt geen zin om lang in de keuken te staan. Voor mijn zoontje maak ik trouwens wel vers hoor maar dan maak ik meerdere porties vooruit en dan vries ik in
Hier wilde ze ook gelijk een heel "potje"...dus dat kreeg ze ook hahahaha Ik heb wel zelf alles vers gemaakt dus gaf gewoon wat ze opkreeg en heb toen een voeding weggehaald...
5 maanden. Ach, als ze er goed op reageert (geen vlekken, darmkrampen, diarree of verstopping) kan je wel bijvoeding geven. Zodra er een heel potje of hele portie verse groente gegeten wordt flessen minderen.
huh wat is er zo raar aan een hakpot? Wij eten ook wel eens doperwtjes en worteltjes uit een pot. Als ik snel wil koken... beter dan een pizza lijkt me!
Zit echt barstenvol zout (dat proef je toch ook?), mijn pizzaboer stopt niet zoveel zout in het deeg!