Een poedertje dat je moet oplossen in water en dan opdrinken. Erg vies maar na bijna een week went het...
misschien een hele rare tip, maar het werkt perfect. een spuit of anale douche kopen, deze vullen met lauw water en dit in je anus spuiten dan het water ongeveer 5 tot 10 minuten inhouden en dan zachtjes mee persen op de toilet. dan komt alles er mee uit. dit kun je in princiepe dagelijks doen. wij gebruiken dit al jaren in ons gezin zelfs bij de kinderen als het soms wat moeilijk gaat. hopelijk heb je wat aan de tip.
Ik vraag me af hoe lang je een "middeltje" probeert en dus hoe lang je het een kans geeft om te laten werken? Heb namelijk in het ziekenhuis vaak gezien dat mensen het "een weekje" proberen en er dan mee stoppen, omdat het niet helpt. Dat is gewoon echt niet voldoende, in de meeste gevallen. Er kan namelijk ontzettend veel oude ontlasting in je darmen achterblijven en dat kan wel even duren, voor dit er allemaal uit is. Omdat je nu zwanger bent, is dit niet zo handig, maar normaliter helpt het wel eens om eerst een sapkuur van een week te doen, zodat je darmen rust krijgen en de oude troep kunnen opruimen en dan consequent voor een hulpmiddel kiezen, als: elke dag 's morgens en 's avonds een eetlepel olie. Maar dat moet je dus wel elke dag doen. Structureel zouden al de onderstaande dingen bij elkaar toch baat moeten geven: Meer dan 1,5 liter water drinken Voldoende bewegen Matig met koffie en zwarte thee Vezelrijke voeding Veel groente en fruit En dus iets als: olie ofzo (een paar eetlepels per dag) Als dit allemaal op de lange termijn niet baat, zou ik zeker eens laten nakijken waardoor je zo'n verstopping hebt. Wellicht ben je ergens allergisch voor.
ik probeer niet 1 weekje ofzo hoor echt maanden , heb het namelijk als ik niet zwanger ben ook , alleen iets minder erg ik eet dagelijks , 5 volkorenboterhammen drink 1,5 liter water 1 tas koffie 2 stukken fruit verse groenten maar helaaas baat het niet
Ik was thuis al met magnesium begonnen en had al knoertharde keutels en op een gegeven moment kwam er niks meer en ik mocht niet persen. Na 5 dagen 2-3 maal movicolon had ik vanmorgen een pot vol en dat ging met gemak.
Ts is gewoon zwanger... Kan heel goed obstipatie bij kijken ipv allerlei allergieen oid. Hier ook in eerste zwschap het zelfde probleem, dronk veel water, at fruit (kiwi's op nuchtere maag en geen bananen e.d) Enige wat bij mij hielp was movicolon om het zachter te maken.. Inderdaad niet lekker, maar als het zoveel pijn en ongemak scheelt heb je dat er graag voor over. Ik deed vaak ook klein beetje limo erdoor voor iets betere smaak Succes t.s!
ik ga dit zeker eens vragen aan de ha of gyn om voor te schrijven , er moet toch iets zijn wat kan helpen magnesium heb ik ook gehad , en ze hadden mij gezegd dat dat de ontlasting zachter maakt , maar niet hier hoor
Die dingen zouden baat moeten geven en normaal gesproken helpt het net genoeg zeg maar, maar sinds ik zwanger ben is het dus niet meer voldoende. En ik heb de lactulose een maand lang geprobeerd, je zou toch denken dat dat lang genoeg zou moeten zijn. Ik zal volgende week de ha vragen of ik weer normacol mag gebruiken, want dat gebruik ik normaal gesproken ook als de stoelgang even niet wil en ik kan nergens vinden dat het schadelijk zou zijn voor de baby.
normaal helpt het hier ook net genoeg om doenbaar te kunnen poepen maar nu is het een hel , vorige zwangerschappen begon dit rond 20 weken nu dus rond 5weken al
Ik heb ook problemen met stoelgang, altijd al gehad.. Toen ik voor oa dat bij de huisarts zat en ik toen misschien zwanger was ( dat wisten we nog niet want ik moest nog testen thuis) kreeg ik een poedertje voor geschreven. Zoiets als Movicolon, maar dan een andere. Dit kun je gebruiken tijdens je zwangerschap. Maarr, je zult toch echt eerst hiermee bij de gyn of huisarts moeten komen. Succes!
maandag moet ik naar de gyn , zal het dan maar ineens op tafel smijten ondanks mijn schaamte gevoel , liever dat dan zo nog 28 weken door te moeten hoor
Ik kan begrijpen dat je je 'schaamt', maar dat is echt nergens voor nodig! Zij heeft dat soort klachten vast vaker gehoord! Maarr ik snap het wel, voelt soms beetje genant om over dat soort dingen te praten. Succes!
Dat is dus mijn punt, in dat geval zou ik toch zeker even aankaarten bij de huisarts. Oké dat het erger wordt als je zwanger bent, prima en verklaarbaar, maar als je er dus altijd last van hebt, dan gaat er dus iets in je lichaam niet helemaal zoals het hoort.
ik heb er altijd wel wat last van gehad maar niet zo erg dat ik echt dubbel lig en uren op toilet doorbreng , nu dus wel ik ga maandag aan de gyn vragen wat ik kan doen
Je kan gewoon zeggen dat je extreme last hebt van obstipatie. Je hoeft ook niet te vertellen hoe je het er dan uiteindelijk uit krijgt (miss alleen als ze het vraagt). Maar dat is genoeg hoor.
Ik had vaak harde ontlasting en bij mij lag het deels aan de voeding (weinig fruit en wit brood ipv volkoren), met juiste voeding ging het al beter. Goed blijven drinken en bewegn is ook goed voor de stoelgang. En verder noten eten voor de vetten en magnesium (tabletten) werkt ook laxerend. Zeker eens over praten als je er echt last van hebt, want je zo naar voelen als het niet wilt is ook geen pretje. Je zult vast de eerste niet zijn die er mee zit.
Ja, hier ook ervaring met Movicolon. Super middel! Ik weet nog goed hoeveel pijn ik had in mijn vorige zwangerschap. Ik dacht dat ik een miskraam kreeg ofzo. Bleek dus flinke obstipatie. Meteen naar vk, movicolon gekregen en bijna gelijk was het over. Gewoon over beginnen hoor! En als je het lastig verwoorden vind, dan vind ik een mail sturen ook altijd erg handig!! Succes!
Melk producten werken ook laxerend. Ik slik magnesium en dat werkt top. Niet alle soorten werken goed voor de stoelgang. Lijnzaadolie wil de boel ook vaak nog wel soepel houden. Elke ochtend eerst drinken voordat je gaat eten. Flink glas koud drinken naar binnen werkt vaak ook erg goed. Ik had van de week ook bloed erbij. Scheurtje auw auw.
allemaal al geprobeerd ik heb steeds bang dat mijn darm gaat scheuren of er echt iets gevaarlijk gebeurd kan dat ??
Ik ken het probleem helaas ook Ik moet normaal gesproken 5 keer per dag poepen ... (Ja echt) En sinds ik zwanger ben 1 keer per 1,5 A 2 weken dus echt pijn pijn pijn met poepen Ik heb het met moeite verteld tegen de gyn en die schreef indd iets voor als movicolon en nu heb ik dat spul dus ... Niet te zuipen trouwens !!!: maar werkt wel ... Kan nu tenminste 1 keer in de 4 dagen en dat is beter dan om de 2 weken haha