heeeeel vies probleem met poepen

Discussion in 'Zwangerschap' started by sepherine, Apr 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

2. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Pfff het is alsof ik mijn eigen verhaal lees,
    Hier al sinds een paar dagen zoooo verstopt..

Sorry voor de vieze praat.. maar ik voel dat het eerste gedeelte er uit komt.. maar dan heb ik het gevoel dat er een klont zit van 10 bij 10cm verschrikkelijk.. ik heb gister een uur op de wc gezeten, en ik ben het nog niet kwijt!

Ik de huisarts gebeld vanmorgen, en wat zeggen ze.. je kan pas dinsdag komen! onvoorstelbaar..
    Ik sta onder behandeling van een gyn, en moet vanmiddag naar het telefonisch spreekuur bellen voor o.a. mijn verstopping..

3. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Gatsgatsgats. Ik ga ook maar eens actie ondernemen:(
    Nu elke keer als het er eindelijk uit is en ik veeg t af, is het papiertje helemaal rood van het bloed..:(

4. Ikke29

Ikke29 Lid

Jun 12, 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Floradix werkt goed. Bij de drogist te verkrijgen en mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat is niet goed hoor, ik zou echt naar de dokter gaan. Je kan een recept krijgen voor die vezelzakjes. Die moet je 1x per dag nemen. Werkte bij mij wel goed. Had naast een zwangerschap waarbij je sowieso al snel obsitpatie hebt ook nog een maagverkleining waardoor het nog erger werd.... Heb wat gehuild op de wc. Maar met die vezelzakjes die je oplost in water gaat het veel beter. Neem geen laxeermiddelen want dan wordt je darm lui. Sterkte.. het is erg vervelend.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

En je moet nog bevallen ook... Het is echt slecht mbt. aambeien want die creeer je zo. En eenmaal aambeien blijft een het zwakke plek. Het is zo eenvoudig om even naar de dokter te gaan, je krijgt gewoon een receptje mee.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wat een frustratie. Geloof dat ik met een potje vaseline en mn vingers in de weer zou gaan...
    Ik heb nu geen klachten gelukkig

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ja het worden op een gegeven moment keiharde knikkers en hompen die je er dan onmogelijk zonder hulp uit krijgt. Het bleef bij mij ook hoog zitten 'daalde niet in' haha. Kan me niet schelen of het vieze praat is het is veel voorkomend dus ik trek dan bij zulke dingen meteen aan de bel. Zo makkelijk op te lossen zonde om er zo lang last van te hebben!

9. sepherine

dit is/was dus het probleem hier ook !! ben eigenlijk benieuwd wat er uit de bloedonderzoeken komt

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Met de movicolon had ik pas na 3 dagen resultaat. Nu werd het wel erg dun dus ben geminderd het blijft een beetje spelen. Heb het eerst wel trouw 3x daags genomen om de fabriek weer draaiende te krijgen.

11. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb maandag de huisarts gebeld met de vraag of ik Normacol mocht gebruiken tijdens de zwangerschap. Het enige antwoord dat ik kreeg was dat ik een dubbele dosis lactulose moest nemen. Lekker dus, die rommel geeft me alleen buikpijn en misselijkheid.

Dus vanmiddag maar even bij de apotheek langs geweest met dezelfde vraag. Hele vriendelijke dame heeft het helemaal voor me uitgeplozen en ik mag inderdaad gewoon normacol gebruiken. Ik ben hier erg gelukkig mee want het is bij mij zo'n beetje het enige dat werkt. Ik heb nogal kieskeurige darmen, de meeste dingen werken of niet of juist weer veel te goed en dat is ook geen aanrader.

Dus ik ga vanavond weer lekker aan het kattegrit :D (daar lijkt het namelijk op hahaha).

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Movicolon vragen aan de huisarts. Werkt veel beter dan lactulose.

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

of gewoon salade (of ander gerecht) met extra veel olie.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,570
    113
    als je echt flinke obstipatie hebt werken al die huismiddeltjes gewoon haast niet.
    Gewoon de huisarts bellen voor een recept movicolon oid.

15. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad vragen naar movicolon bij de huisarts. Mag je gewoon hebben tijdens de zwangerschap...

16. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik heb een darm afwijking en mag daarom helaas niet alles hebben. ik ga nu de zwangerschap zo'n 1 a 2x in de week naar het toilet en de ene keer gaat t goed andere keer kost het me zoooooveel moeite!!! en nu aant eind,...gaat t druk geven lastig! de boel is gevoel en opgezet en ik heb ook altijd wondjes!!!

wat ik kreeg was lactulose en dat helpt natuurlijk voor geen meter. maar ik neem dagelijks 2 dopjes en dat houd de ontlasting wel wat soepeler! t werkt dus niet snel...maar op lange termijn versoepelt het!!!
    maar ik kreeg er ook van die miniclisma dingen bij! dat helpt wel! maar ik kreeg daar ook buikkrampen van en das niet lekker tijdens (het eind van) je zwangerschap!

sterkte meid!!! en je bent zeker niet de enige hoor!!!!! niks om je voor te schamen!!! ;)

17. jessy100

jessy100 Actief lid

Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    is forlax beter te doen dan movicolon, vind dat zo vies namelijk.

18. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    even melden bij de gyna :)
    ze vraagt altijd aan mij of ik problemen heb, gelukkig heb ik dit niet.. dus ik denk wel dat je daar iets tegen kan innemen :)

19. sepherine

het lijkt te beteren , nog steeds hard en moeizaam maar het is niet meer zoo erg

20. jessy100

jessy100 Actief lid

Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Als het al iets vaker per week komt is dat al een hele verbetering he.

Blijft lastig al je zolang op het toilet moet zitten, heb jij dit allang?

Share This Page