Bewegingen baby per dag verschillend?

Discussion in 'Zwangerschap' started by anne24, May 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anne24

anne24 Actief lid

Dec 3, 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hallo meiden

Ik mag sinds 16 weken onze kleine al voelen bewegen! Toen nog heel onregelmatig hoor.. Zat er rustig een paar dagen tussen.. Sinds 20 weken voel k m wel elke dag... De ene dag is ie heel druk en dan een paar dagen weer rustig.. Nu is ie al een paar dagen wat rustiger.. Voel m wel regelmatig hoor.. Maar ik krijg dan gelijk de zenuwen... Mijn vraag is of jullie dat ook hebben? Of is het bij jullie heel constant? Misschien stomme vraag maar ik ben wel benieuwd eigenlijk...

Liefs anne

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    hier nu ook al een dag of 3 wat rustiger. zal wel een groeiperiode zijn. vind t wel prima haha. als hij-/zij zo nu en dan maar eens schopt dan ben ik weer gerust.
    gyn zei dat ik de uk 10 moest voelen verdeeld over de dag.

3. inverw8ting

inverw8ting Actief lid

Jan 3, 2013
    135
    0
    16
    Hier inmiddels 30 weken zwanger.
    VK heeft tegen mij gezegd dat ik de kleine wel elke dag moet voelen bewegen.. Ik hoef niet op een aantal bewegingen per dag te letten aangezien het kindje drukker is dan het andere kindje.
    Echter moet ik wel opletten of het elke dag een beetje hetzelfde is.
    Mijn kleine meid komt over het algemeen op dezelfde tijd tot leven.. Dus dit probeer ik gewoon een beetje in de gaten te houden.

4. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    heb ik toen ook gehad hoor.. bij mij was ze regelmatig 2/3 dagen wat rustiger en dan ineens weer iedere dag volop aanwezig.
    vk gaf aan dat ze ook rustiger zijn als ze groeien..

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Bij mij is het ook wisselend,
    als ik een rustige dag heb doet ze ook niet zo veel :(... Maar als ik een werkdag heb en ik tussendoor even ga zitten begint ze even te schoppen, maar na 2-3 schopjes is ze ook weer 'klaar'....

(ik hoop dat het een voorbode is voor een rustig kindje :D)

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier heel druk kindje! Ben 25 weken en merk dat er wel regelmaat in bewegen komt. Vooral als IK rustig zit/lig, begint de kleine te bewegen. Als ik aan het werk ben merk ik niets, denk dat ie dan in slaap gewiegd word door bewegingen van mij.
    Kleine is vooral later op de ochtend actief, eind vd middag, na het avondeten en als ik in bed lig. Ook smorgens voor het opstaan wil ie nog weleens wakker zijn. Snachts merk ik het alleen als ik zelf erg slecht slaap.
    Oja, en als ik tegen mijn man zeg:"hehe, hij slaapt eindelijk" begint ie ook weleens te schoppen, hahaha! heel grappig.

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Hier ook verschillend per dag. Ligt er ook aan hoe ze ligt. Soms voel ik heel laag wat schopjes, en de andere keer draait ze zich helemaal (denk ik) en gaat mn hele buik op en neer.
    Ik heb liever dat ze wat harder schopt hoor, dan voel ik me minder onzeker, dus ik snap je gevoel;)
    Als je het kindje maar elke dag regelmatig voelt, is het goed.
    De gyn zei ook dat ieder kindje anders is, en je je kindje moet leren 'kennen'. Dan weet je wanneer de bewegingen anders of niet voldoende zijn. Blijft moeilijk vind ik, het liefst had ik elke dag even een echo..

8. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Vanaf 27 weken moet je de kleine echt elke dag kunnen voelen. Het kan zijn in die termijn dat de ene dag dat de kleine wat rustiger is dan de andere dag.

Met 23 t/m 27 weken hoef je de kleine dus niet elke dag nog te gaan voelen. Hij/zij kan ook wat dieper liggen dat je hem daardoor moeilijker kan gaan voelen.

9. Myhiro

Myhiro Actief lid

Oct 13, 2012
    492
    0
    0
    Hier een hele drukke meid, maar we hebben de afgelopen 12 dagen een helse stresserend periode door gemaakt en toen voelde ik haar bijna nooit!! :( Nu alles weer goed gaat is ze weer druk elke dag.. Ik denk dus wel dat mijn eigen gemoedstoestand haar toen beïnvloed heeft.
    Denk ook dat het sterk van je kindje afhangt hoor of ze elke dag druk zijn en dan weer even niet..

10. carlaaa

carlaaa Actief lid

Nov 18, 2012
    354
    27
    28
    erg verschillend hier....de ene dag druk de andere rustig...eigenlijk nu al een week rustig. af en toe eens een schopje.

ik voel wel vaak dat mn buik ineens keihard wordt?! en komt er (meestal rechts) een bobbel tevoorschijn. wat is dit?? herkent iemand dit?

11. aylioun

aylioun Bekend lid

Feb 10, 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Ik herken dat wel.
    Hij beweegt regelmatig maar als het dan een dagje minder is maak ik
    me ook snel zorgen.
    Misschien niet goed maar als ik me echt zorgen maak eet ik n stukje
    chocola of een snoepje en ga even liggen.
    Dan voel ik m eigenlijk vrijwel altijd.
    En mezelf ernstig toespreken dat hij soms ook gewoon slaapt
    helpt ook.

Probeer te genieten hoe cliché ook!;)

12. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Mijn baby beweegt de ene dag ook meer dan de andere dag.
    Nu is ze toevallig 2 dagen lekker druk en vooral wanneer ik van plan ben te gaan slapen denkt zij er anders over haha.
    Dan krijg ik echt harde schopjes :D
    Maar eergisteren heb ik haar bijna niet gevoeld maar ze reageerde wel op de douche als ik de stralen op mijn buik richtte of als ik op mijn telefoon een liedje op zet en bij mijn buik hou dan reageerde ze ook meteen.
    Geniet nog maar even van de rustigere dagen want straks als de baby echt heel weinig ruimte meer heeft ben je blij als het even rustig is doordat de baby even slaapt of iets;)

13. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    pas vanaf 28 wk moet je hem elke dag voelen

Share This Page