Hallo dames, Vraag: Hoe ga je om met een onregelmatige cyclus? De ene keer heb ik een cyclus van 26 dagen en nu op eens van 22 dagen. Verder vind ik het bizar dat ik de ene keer 3 en de vorige keer maar 2 dagen ongi was. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Of bleek er iets bijzonders aan de hand te zijn? Ik heb 4 jaar lang de mirena gehad. En momenteel zit ik overspannen thuis (werk gerelateerd). Wat denk ik ook wel mee helpt om een onregelmatige cyclus te hebben. Zijn er trouwens mensen die het gelukt is om zwanger te worden terwijl men overspannen was/is? Groet, Muurtje
Ach meid wat vervelend dat je overspannen bent! Als je overspannen bent lukt het vaak niet om zwanger te worden, weet ik van mijn zus. Die was bij de 1e gelijk zwanger en vd 2e heeft ze er maanden over gedaan omdat ze niet goed in haar vel zat. Zodra bij haar de stress situatie veranderd was en zij weer beter in haar vel kwam te zitten was ze meteen zwanger. En stress heeft heel veel invloed op je hormoon huishouding,en dus ook op je cyclus. je lichaam geeft in een overspannen situatie automatisch aan dat het niet veilig is om zwanger te worden. Daarvoor moet je goed gezond in je vel zitten en je homoonhuis houding moet in balans zijn. Maar uitzonderingen daar gelaten hoor! meid, hoop natuurlijk dat je snel zwanger bent! sterkte, hoop dat je gauw weer lekker in je lijf zit!
Fijn om je reactie te lezen. Dank je wel! Het klinkt heel logisch dat het lichaam in periodes van erge stress (uitzonderingen daargelaten) niet zwanger kan/wil worden. Dus... eerst lekker tot mijzelf komen en dan nog eens serieuze pogingen ondernemen. Klinkt mij goed in de oren. Maar stoeien met mijn man... dat blijft natuurlijk wel... Groetjes, Muurtje
Ai ai meissie.. Stress/overspannenheid kan zeker invloed hebben op je cyclus of op zwanger worden.. Maar cyclussen die varieren van 22-26 dagen is niks om je druk over te maken geloof ik.. Zelf varieren mijn cyclussen (al 3 jaar) van 19-97 dagen, maar goed, daarvoor loop ik sinds kort bij een gyn. Ik zou zeggen, doe even rustig aan, zet alles voor jezelf op een rijtje en geniet vooral ook van het samenzijn met je mannetje... Ik hoop voor je dat je snel weer opgeknapt ben en dat je dan ook maar snel zwanger mag worden. Succes!
Jorietje, Bedankt voor je lieve woorden. Heel veel succes verder. Heeft de gyn al wat ontdekt? Muurtje
Vervelend dat je overspannen bent. Een vriendin van mij is tijdens een zeer stressvolle periode waarbij ze tegen overspannenheid aan zat, zwanger geraakt. Over je korte menstruatie. Heb laatst aan m'n gyn gevraagd of een menstruatie van 2, hooguit 3 dagen kwaad kon en volgens hem was dat geen enkel probleem. Heb het zelf namelijk ook. Heel veel sterkte toegewenst!
Dat je ongi de ene keer 3 en dan 4 dagen is dat is echt heel normaal. Bij heel weinig mensen is het aantal dagen elke keer gelijk. Verder is je cyclus wel korter dan gemiddeld. Gemiddeld is tussen de 28 en 35 dagen. Of daar verder iets mis mee is dat denk ik niet, maar dat zou je eens op kunnen zoeken op inet of aan de dokter vragen als je benieuwd bent. Als ie verder wel regelmatig is dan maakt het volgens mij niet veel uit. Wat het aantal dagen betreft heb je dan wel meer kans (per jaar) om zwanger te raken! Liefs en hopelijk voel je je snel beter!
Ben er pas 1x geweest, inwendige echo gehad, blijkt een cyste bij mn eierstok te zitten, verder nu 2x bloedgeprikt en mn man heeft zaad ingeleverd. Uitslag krijgen we 5-1, kortom tis voor ons nog even afwachten, maar dat is wel spannend, kan ik je vertellen..