Hallo dames, Ik wil volgende maand beginnen met tempen, alleen weet ik niet zo goed wanneer ik dat moet doen. Ik werk namelijk s'nachts en ga 2 keer slapen. Van ong. 00.00 tot 03.00 en van ong 06.00-07.00 tot 11.00-12.00. Iemand enig idee wat de beste tijd is om te tempen voor mij? Groetjes Rozan
Ik denk dat je het beste kan tempen na je tweede slaapje. Dan heb je je langste slaap iig en is je lichaam t langst in rust als je dan consequent tempt zodra je wakker bent, niet eerst opstaan etc, dan krijg je een goed beeld van je cyclus. Succes!!
Tempen hoeft niet de exacte temperatuur weer te geven. Het is gewoon belangrijk dat je het doet net voor je opstaat en altijd op hetzelfde uur en zonder dat je de avond ervoor hebt gedronken of gefeest of fel gesport of zo. Het is niet de exacte temp die belangrijk is, maar het verschil in temp na je eisprong. Dus maakt volgens mij niet uit of je het na je eerste of je tweede doet. Maar denk ook makkelijker na je tweede.
Voor zover ik weet is tempen niet helemaal betrouwbaar bij een onderbroken slaap. Bij sommige vrouwen werkt het zelfs helemaal niet. Ovulatietesten zijn vaak een beter alternatief, maar dat kost wel geld uiteraard.