Wat denken jullie..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dreamcatcher, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik heb de gehele zwangerschap een vrij lage bloeddruk gehad van 110/60 , 110/65
    maar ineens had ik dinsdag bij de verloskundige een bloeddruk van 120/80..
    Nu heb ik de afgelopen dagen wat vage klachten zoals: met vlagen misselijk en hoofdpijn.
    Ook nog eens heel weinig energie en af en toe ook pijn onder mijn ribben.
    Ook heb ik thuis vandaag mijn bloeddruk weer gemeten en is mijn bloeddruk nog meer omhoog gegaan het is nu namelijk 130/86

Nu ben ik dan weer zo dom om op internet rond te kijken en zie dat veel van deze klachten bij zwangerschapsvergiftiging staan. Moet ik me nou zorgen gaan maken?
    Of ben ik weer eens te snel bezorgd.. Het is niet dat ik me heel erg ziek voel, maar voel me wel steeds niet helemaal 'lekker'.:)

2. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

ik zou gewoon even bellen met je VK.. :)
    zei kan je het best gerust stellen, en misschien mag je wel even langskomen voor een check, dan ben je helemaal gerust gesteld..

:D

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde. Vorige week 130/60, afgelopen 2 dagen dikke handen, vandaag niet lekker en vanmiddag 130/82 bij devk.
    Lichte spoor eiwit in m'n urine, dus naar het ziekenhuis.
    Daar nog steeds dezelfde uitslagen dus moet nu 24 uur urine opvangen en zaterdag weer terug voor onderzoeken.
    Meid, better be safe than sorry, gewoon morgen de vk bellen.

4. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hee meiden, jullie hebben helemaal gelijk.. Heb de verloskundige ook gebeld. Alleen die van mij is zo laks! Ze zegt alleen dat ik het even extra in de gaten moet houden, en dat ik moet bellen als ik moet braken of sterretjes begin te zien. Dus ik zal vandaag mijn bloeddruk goed in de gaten houden, stijgt het nog meer dan moet ik denk ik maar gaan eisen dat ze in ieder geval even mijn urine nakijkt en bloeddruk nameet..

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Als je vlk geen gehoor geeft, kan je ook even aan de huisarts vragen of ze daar je urine even na willen kijken

6. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Idd als je vk je niet serieus neemt zou ik ff langs de ha... beter het zekere voor het onzekere! Zw. vergifteging is geen pretje!

7. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Heel herkenbaar.
    Ik heb precies hetzelfde gehad 2 weken geleden.
    ik moest 2x per week langs komen bij de VK met een potje urine.
    Nadat de hoofdpijn weg is gezakt en ik minder vocht vast hou --> is de VK weer gerust.
    Probeer veel uit te rusten en te slapen.
    Helaas lijken deze klachten ook gewoon op een griep.
    Maar hou het in de gaten. Als je het echt niet vertrouwd, gewoon weer bellen.

Groeten Jane

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich is die eerste verhoging tot 120-80 toch helemaal niet erg? Da's nog een heel normale bloeddruk.
    Als je een hoge bloeddruk thuis hebt gemeten, heb je je daarna een half uurtje rustig gehouden en nog een keer gemeten? Misschien dat ie dan iets lagers aangeeft?

9. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    He! Loop hier ook bij de ha in en uit, aangezien bij mijn laatste gynbezoek vorige week vrijdag een spoor van eiwitten was gevonden in mijn urine.. Niet noemenswaardig volgens haar, maar ik moest de maandag maar ff bij de huisarts opnieuw urine laten checken... Afgelopen maandag bij de ha geweest, die doet middels vingerprikje ook bloed checken, en toen bleken mijn ontstekingswaardes ook erg verhoogd te zijn.. Nu ben ik strondverkouden, en heb ik verder geen gekke dingen... Mijn bloeddruk is al vanaf het begin van mijn zwangerschap te hoog, lees tussen de 160/90 en 130/90 en hier heb ik tot de 34e week ook medicijnen voor gehad... Nu geen medicijnen meer overigens... Ik heb geen hoofdpijn (trouwens de hele zwangerschap heel minimaal gehad) geen sterretjes, geen vochtophopingen waar het maar is, en de bekende kwaaltjes... Toch moet ik woensdag weer terug naar de ha, hij houdt me goed in de gaten, en daar ben ik blij om.. Heb wel te horen gekregen dat ik rust moet houden, en dat houdt in, heel rustig aan.. Dus ik lig dagelijks meer op de bank dan dat ik in beweging ben...

Kleintje schopt lekker, en ik hoop hem lekker in mijn buukske te mogen houden nog 4 weekjes :)

Toi toi toi allemaal meiden!

Deel Deze Pagina