Tips voor verbeterde innestelling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelhope, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik vroeg me af of er hier ook dames zijn die tips hebben om de kans op een goede innestelling te verbeteren :(

Ik heb zelf twee miskramen achter de rug, en nu de laatste twee rondes wel duidelijke zwangerschapssymptomen maar toch niet zwanger. Nu dacht ik: misschien zijn het geen zwangerschapssymptomen, maar bevruchtingssymptomen, en gaat de innestelling gewoon steeds mis. Dan is het dus niet mijn lijf dat me voor de gek houdt met al die symptomen, maar vertelt het me gewoon een beetje een andere boodschap dan ik had begrepen. Niet 'je bent zwanger' maar 'je eitje is bevrucht, nu nog innestellen' :D

Hoe dan ook, ik ben her en der wel wat tips tegengkomen ter bevordering van de innestelling:

Granaatappel(sap) (staat blijkbaar bekend als vruchtbaarheids sap)

Half aspirientje (of baby aspirientje) per dag voor betere doorbloeding.

Niet te heftig sporten, maar wel blijven bewegen voor een goede doorbloeding.

Ook iets gelezen over een gekookt eitje om de andere dag...

Ben benieuwd of jullie nog meer tips/ideeen hebben :(

:)

2. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ik heb echt geen idee! Volgens mij heb je daar weinig invloed op.
    Maar ik heb nog nooit van bevruchtingssymptomen gehoord. Die kan je niet voelen of opmerken.

3. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb dus gelezen dat je er wel symptomen van kunt hebben. Dus niet dat je de eigenlijke bevruchting zelf voelt. Maar dat als gevolg daarvan wel een bepaald hormoon vrijkomt dat dan dus bepaalde symptomen geeft.

Zou goed kunnen kloppen, want ik heb echt iedere keer zeer snel na de eisprong andere symptomen dan wanneer ik zeker weet dat ik niet zwanger ben (omdat ik toen nog bescherming gebruikte).

4. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Ik gebruik hier tarwekiemolie capsules voor. Dit zorgt voor een betere doorbloeding van de baarmoeder en dus een grotere kans op een goede innesteling. Of dit echt waar is weet ik niet, maar onder het mom van wie niet waagt wie niet wint slik ik ze trouw elke dag.

5. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip Bloembie. Ik heb daar inderdaad ook wel eens iets over gelezen, maar ook gelezen dat het de kans op een miskraam zou kunnen verhogen. En dat risico wil ik na twee miskramen achter elkaar, liever niet nemen...

Ook wel eens iets gelezen dat je dat maar tot een bepaald stadium mag slikken. Weet alleen niet meer of het nou was tot aan de eisprong, tot aan de innestelling of tot aan de positieve zwangerschapstest. :(

6. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Volgens mij verwar jij het met teunisbloemolie capsules. Deze schijn je volgens mij alleen te mogen slikken tot aan je eisprong en ook niet tijdens zwangerschap. Op internet gaat het ook het gerucht dat dit een miskraam kan veroorzaken. Ik geloof hier niet echt in maar slik dit uit voorzorg toch maar niet. Over tarwekiemolie heb ik zelf niets negatiefs kunnen vinden en mag je ook gewoon blijven slikken tijdens zwangerschap.

7. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik het daarmee heb verward. Tarwekiemolie zou dus goed helpen voor de doorbloeding, zonder negatieve bijwerkingen? Zal ik me toch eens verder in verdiepen dan. Ik neem zelf nu een kwart aspirientje per dag voor een goede doorbloeding. Dat schijnt ook goed te zijn tegen zwangerschapsvergiftiging wat ik mij mijn eerste zwangerschap heel erg heb gehad...

8. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hallo dames,
    Ik heb van dat hele lijstje bovenaan eigenlijk nog nooit gehoord dat het goed is voor een betere innesteling..maar goed ik ben ook nog maar een groentje in die dingen :D
    Over die teunisbloemolie heb ik inderdaad ook dingen gelezen waar je niet zo blij van wordt.. ik heb het potje in mn handen gehad bij kruidvat, maar niet gekocht omdat ik ook had gelezen dat je het niet tijdens zwangerschap mag gebruiken.

En over die symptomen: Dat is denk ik heel verschillend.. hoor van veel vrouwen dat ze niks voelen, maar een hele enkele merkt wel iets op..misschien ligt het er ook aan hoe goed je erop let.
    Je slikt wel foliumzuur neem ik aan? Of van die vitamines die voor zwangerschap bedoeld zijn?

9. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Summer,

Ja hoor, zeker weten dat ik zwangerschapsvitamines slik en folium zuur. Dat is het minimale dat je kunt/moet doen. Maar ik geloof niet dat dat perse veel invloed heeft op de innestelling zelf :(

Hoe dan ook, ik heb het idee dat het bij mij steeds rond de innestelling mis gaat, en was dus benieuwd naar tips en ideeen om de kansen in dat stadium te verbeteren.

Ben zelf nu dus lekker aan de granaatappelsap (wel duur spul, dus doe het kalm aan) en ik slik een kwart/half aspirientje per dag. Hopelijk helpt het. Maar bij deze twee dingen geldt in ieder geval: baadt het niet, dan schaadt het niet. :)

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Angelhope,
    Jouw verhaal lijkt sterk op het mijne. Deze week heb ik mijn eerste IUI. Manlief en ik zijn nu op een strak regime van vitamines, haha, alles wat maar een beetje kan helpen om je lijf zo optimaal mogelijk te krijgen. Wat ik doe: smorgens 1 capsule tarwekiemolie en een visolie, savonds een tarwekiemolie, vitamine b12 en foliumzuur.
    Verder kun je niet zo veel doen, hope for the best. Ik heb trouwens sinds mijn eerste mk ruim 2,5 jaar geleden bijna maandelijks 'zwangerschapssymptomen' als gevoelige borsten, grote tepels, krampjes en steken. Heb ook heel vaak gedacht dat het raak was, maar dat was niet zo. Ik heb het wel eens besproken met een gyn maar die houden het erop dat je lijf ineens gewoon anders kan zijn. Voorheen voelde ik namelijk helemaal nooit wat en deden mijn borsten alleen pijn toen ik zwanger was.

11. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Betties,

Bedankt voor je tip, ik zal zeker eens gaan onderzoeken wat die tarwekiemolie voor me kan doen en waar ik die kan krijgen hier. :)

Wat is dat toch erg he? Die 'valse' symptomen. Ik had mezelf zo voorgenomen om me deze ronde niet gek te laten maken, en nu 6dpo kan ik alweer de hele dag nergens aan denken en kan ik het niet laten toch weer zeer hoopvol gestemd te zijn. Ik wou maar dat ik wat kalmer kon blijven onder de hele situatie, dan is de klap van weer zo'n negatieve zwangerschapstest wat minder heftig :(

En overal lees je die goedbedoelde adviezen over dat je er niet zo mee bezig moet zijn, maar kan iemand me dan ook vertellen HOE? ;) Ik weet verstandelijk gezien wel dat ze gelijk hebben, maar ik vind het zo goed als onmogelijk om het ook echt te DOEN :(

Nou ja, afwachten dus maar weer.... En ondertussen alles doen wat mogelijk is natuurlijk :)

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Angelhope, ik heb tarwekiemolie gewoon van het Kruidvat eigen merk, staat bij de vitamines. Ja die adviezen... ik weet het ook niet. Het zit gewoon in je kop, je telt de dagen, je voelt je lichaam. Ik geloof persoonlijk ook niets van de verhalen die je wel hoort. Zo van : we namen even pauze en toen was het ineens raak... ik geloof er niets van dat je als vrouw met zo'n sterke wens ineens niet meer dat stemmetje in je hoofd hebt, en ineens niet meer uitrekent op welke dag je het beste sex kan hebben... Ik zie het loslaten dan ook mee in dingen als: genieten van andere zaken, geen babykamertjes bekijken etc. Dat komt allemaal wel als het zover is en we eindelijk weer eens een positieve test hebben. Ik ga nu starten met IUI en moet daarvoor ovulatietesten doen en ziekenhuisafspraken. Daardoor wordt je al gedwongen om er mee bezig te zijn!
    Zet 'm op jij!

13. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Betties,

Ja inderdaad, zo zei de dokter bij mijn laatste miskraam tegen me dat ik vooral niet moest gaan geloven dat het kwam doordat ik teveel stress had gehad. Hij zei: weet je waar de stress hoog is? In derde wereld landen, of in landen waar oorlog is. En weet je wat: daar ligt het percentage miskramen helemaal niet hoger dan hier!

Ja, dat vond ik wel mooi om te horen :)

Ik heb hier geen kruidvat helaas, ik woon in Australie. Maar ik kan natuurlijk wel even bij dat soort winkels gaan kijken, volgende keer dat ik er in de buurt ben.

Ik zie dat jij het behoorlijk zwaar te verduren hebt. Ik hoop echt voor je dat dat gauw beter gaat worden en je een positieve test in handen mag hebben. :)

Deel Deze Pagina