Verloskundigebezoek, wel erg snel weer buiten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Zit ik me drie/vier weken te verheugen op de afspraak bij de v.k., sta ik in krap een heel klein kwartiertje weer buiten.
    Leuke jonge meiden, dat wel hoor.
    Maar wel een beetje gehaast ofzo.
    Hup,
    wegen,
    bloedruk,
    hartje luisteren,
    telefoon ertussen door,
    Alles goed.
    verder nog vragen?
    "Eh eh alle vragen opeens vergeten".
    Dan zijn we klaar! tot over vier weken. :rolleyes:

    Ik miste lekker een praatje, wat meer tijd voor je nemen.
    Misschien moet ik een oude wijze trage vroedvrouw nemen die een half uur met je praat over je situatie thuis, je vorige bevalling, kleine klachten, enz.

    Gelukkig hebben we bijna de 20 wkn echo. ;)
    Hopelijk flink uitgebreid.
     
  2. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb binnen 5 minuten wel weer buiten gestaan :)

    Misschien kan je de volgende keer aangeven dat je het te snel vond gaan. En je kan je vragen van te voren op een briefje schrijven.
     
  3. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Ik heb dit ook gehad bij een praktijk. Super gehaast waren ze er, ik voelde me echt een nummer. Ik ben toen met ruim 20 weken overgestapt naar een andere praktijk, wat een verschil!

    Ze nemen hier uitgebreid de tijd voor me, laten me mijn eerste zwangerschap (wat voor mij dus helemaal nieuw is) ook echt zo beleven, ik krijg hier niet van die blikken van 'dat verhaal heb ik al 1000 keer gehoord'. Heel fijn!

    Maar misschien vind je overstappen iets te drastisch, wellicht kun je het dan gewoon aangeven de volgende keer en je vragen van te voren opschrijven.

    Groet Snooz
     
  4. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Tja... ik heb daar zelf niet zo'n problemen mee....
    Bij mij gaat t ook snel snel, maar t hartje laat ze wel uitgebreid horen....

    Heb zelfs zoiets als het lang gaat duren, dan is t niet goed.....

    Moet ik wel zeggen dat dit mn tweede zwangerschap is.. en ik ook geen vragen heb ofzo....
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook heel verschillend hoor. de ene keer sta ik binnen 10 min. weer buiten en de andere keer zit ik ruim 20 min. binnen.
     
  6. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh dat lijkt me echt naar :(
    Ik wist niet dat daar zoveel verschil in zat...
    Ik ben nu 2 keer bij de vk geweest, en 2 keer kreeg ik een andere vrouw voor me, maar ze waren allebei even aardig en namen echt de tijd. Van die oude grijze vroedvrouwen op sandalen, zeg maar :)
     
  7. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hier plannen ze ongeveer 15 minuten in op het spreekuur.
     
  8. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    bij mij zijn ze altijd te laat... dus je zou denken dat je dan ook lang de tijd krijgt voor controle maar ik sta ook altijd binnen 10 minuten weer buiten....
     
  9. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Mja ik vind het jammer dat ze nu nog geen informatie verstrekken over waar te bevallen en borstvoeding of flesvoeding. Dat zijn namelijk wel zaken die me al bezig houden. Maar omdat zij dat pas later willen bespreken, hou ik mn mond ook maar. Dus ik verwacht wel meer van die latere controles... Nu vind ik ze ook behoorlijk snel gaan en mijn vragen lijken ook niet belangrijk meer op het moment dat ik er zit :(
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waar ik wilde bevallen moest ik al met 14 weken aangeven? BV of FV deden ze hier past met 27 weken toen de kraamhulpintakemevrouw kwam.

    Ik krijg met 36 weken, over 1,5 week dus, eindelijk info over hoe en wat als het gaat gebeuren...
     
  11. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hier sta ik ook binnen 10/15 min buiten..
    ff je gegevens bekijken , wegen , bloeddruk , hartje luisteren :D en na afloop kunnen je nog vragen stellen (en als ik vragen heb vergeet ik ze altijd) :rolleyes: :) maar bij de praktijk waar ik heen ga zitten er 3 vaste verloskundigen, dat ik vindt ik dan wel weer jammer , je weet nooit wie je krijgt , in de praktjik zelf niet en zkers niet bij de bevalling..! :rolleyes:
     
  12. Kiezeltje

    Kiezeltje Bekend lid

    11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik herken het wel een beetje wat jullie zeggen, ben meestal geen 10 minuten binnen. Ze zijn verder wel aardig, maar het gaat zo snel :confused:

    Voor je zit hebben ze al gevraagd: alles goed? En ik ben dan zo iemand die automatisch 'ja' zegt, maar ze bedoelen dan natuurlijk of ik geen klachten heb enzo. Tegenwoordig heb ik die wel, maar voor ik mn 'ja' heb uitgesproken gaan ze al verder naar t volgende onderdeel, dus vorige keer heb ik niet echt kunnen zeggen wat me nou dwars zat, want ze luisterde niet echt. Ben benieuwd hoe t deze keer gaat..

    Wij hebben trouwens in onze groep alleen wel 5 vaste verloskundigen, en heb er nog bijna geen 1 een tweede keer gezien, das wel vervelend opzich.
     
  13. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik heb 2 verloskundige van rond de 50 jaar of ouder. Ze nemen echt de tijd voor je en zijn ondanks hun leeftijd ook erg modern en denken echt met je mee. Ik heb dus niks te klagen. Soms stond ik ook zo buiten hoor gewoon omdat de controle snel verliep en ik ook geen vragen meer had.
     
  14. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Dat doen ze bewust en dat begrijp ik wel. Ze willen graag dat je iedereen minstens een keer hebt gezien voordat je gaat bevallen. Je weet namelijk niet wie je dan krijgt en dan is het wel zo fijn als je ze een keer hebt ontmoet. Dus dat vind ik wel goed (en begrijpelijk).

    Goed, ik ga dus de volgende keer goed voorbereid naar mijn vk, zet mijn vragen op papier en laat me niet afschepen. Ben benieuwd of het me gaat lukken ;)
     
  15. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik ben de eerste keer ook bij een snelle vk geweest, niks aan. Ben toen gelijk overgestapt naar een andere, die is echt super geinteresseerd, neemt de tijd, en ik hoef ook niet mijn achternaam te zeggen als ik eens bel, ze weet meteen wie ik ben :) Over 2 weken heb ik weer een afspraak, deze keer met haar collega, die was met zwangerschapsverlof. Ik hoop dat zij net zo leuk is als Marlien, dan ben ik helemaal tevreden :)
     
  16. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ik sta ook vaak zo weer buiten...
    Als alles goed gaat met mij en ik geen vragen heb zij we zo klaar. Waarom zou je dan langer moeten zitten bij je VK als toch alles goed gaat.
    15 min vind ik best wel lang. Zo lang zit ik nooit max 10 min.
     
  17. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik stond de laatste keer ook binnen 5 minuten buiten.

    Ik moest er om half 10 zijn....was er om 09.20 werd ook excact 09.30 geholpen en om 09.36 stond ik weer buiten.
    Ongelooflijk.

    hahahaha
     
  18. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    In verreweg de meeste praktijken wordt er per controle 10 minuten per cliënt uitgetrokken (15 minuten of zelfs langer is uitzonderlijk).
    In die 10 minuten moet inderdaad een hoop gedaan worden waardoor het soms over kan komen als een gehaast geheel.

    Wat ik wel kwalijk vindt, is dit:
    Het gesprek is echt het belangrijkste deel van de controle. En als je als zwangere weggestuurd wordt zonder je probleem te hebben kunnen bespreken vind ik dat heel erg slecht van de praktijk. Die signalen hoort een verloskundige op te pikken...
     
  19. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Bij ons wordt er inderdaad 10 minuten per controle voor uitgetrokken, en ik heb ook nog nooit langer dan die 10 minuten binnen gezeten. Alleen de eerste keer, dan "krijg" je 20 minuten de tijd.

    Vind het eigenlijk ook niet zo erg.
     
  20. Aslanck

    Aslanck Actief lid

    2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hmm ff kijken hoelang het bij mij gaat duren vandaag :)
     

Deel Deze Pagina