Mijn Verhaal. Toen ik geboren werd was ik nog erg jong. Mijn ouders waren niet thuis, ze waren op het strand. We waren thuis met 12 kinderen, 7 jongens en 5 meiden. De jongste is altijd de laatste gebleven. We sliepen in 1 kamer met een gasmasker op. Omdat we maar 1 bed hadden was slapen erg moeilijk. Als het 1e kind in bed werd gelegd en sliep, werd het eruit gehaald en tegen de muur gezet. Ze hadden mij al dagen in huis voor ze het in de gaten hadden. Onze wekker was een emmer, als die vol was, was het 7 uur, Maar als wel veel gedronken hadden stonden we al om 6 uur naast ons bed. We waren allemaal erg knap, en 1 van mijn broers was kunstenaar. Die ging met een oude jas het café in, en kwam er met een nieuw weer uit. We moesten wel erg zuinig leven. Mijn vader kon niet goed horen, we hadden hem de oren van het hoofd gegeten. We aten dan ook nooit ons bord leeg. We zaten allemaal in het bord van een ander te graaien. De jongens heten allemaal Jan, behalve Frits, die heet Henk. Een van mijn zusters is erg bijdehand, die koopt op de markt voor 25,- vijftig kopjes, alleen jammer dat de oortjes aan de verkeerde kant zitten. Een andere zuster heeft verkering met een jongen met maar 1 oog, Als ze hem onder 4 ogen wil spreken moet ik er altijd bij zijn. En dan hebben we nog de jongste, die klaagt altijd over buikpijn, waarop mijn moeder dan zegt: Wees blij dat je een buik hebt, anders vielen je boterhammen in je broek. Mijn oudste broer is 27, hij had 28 kunnen zijn, maar is een jaar ziek geweest. Mijn andere broer is zanger, die zingt voor doven en slechthorenden. Mijn oudste zuster is zo scheel, dat als ze huilt de tranen over haar schouders lopen. Toen ik 6 jaar werd ging ik naar school, ik kon altijd heel goed met de meester opschieten, sommige klassen mocht ik soms wel 2-3 keer doorlopen, terwijl de anderen al na 1 jaar naar een andere klas moesten. Meester vroeg eens: Als je bij de bakker 25,- schuld hebt, bij de snackbar 20,- en bij de Slager 30,-, hoeveel schuld heb je dan? Ik zeg dat weet ik niet Meester, als wij zoveel schuld hebben verhuizen wij meestal. Nu moet ik eigenlijk iets over de andere vertellen, maar als ik dat doe denken jullie dat wij gek zijn.
@Angel Eyes hahaha nee niet echt... was net bij de pc aan het opruimen en vondt tussen oude papieren etc. een oud bijna vervaagd stukje papier, en toen ik zag dat dit het was, kreeg het ooit eens van een vriendje van me toen ik een jaar of 14 was dacht ik "ja, ff opnieuw tikken en plaatsen" heb toen zo gelachen toen ik het voor de 1e keer las, en vindt het stukje van al mijn broers heten Jan, behalve Frits, die heet Henk, zo steengoed....
Hi hi hi ...eerste stukje heb ik 3 x moeten lexen! Tot ik er achter kwam dat het hele verhaal een grap was!