Hai, Mijn zoontje is ziek, koorts, lamlendig en niet willen eten, wel drinken gelukkig. Ben dus vannacht vaak uit bed geweest om hem te troosten. Elk half uur was hij wel wakker en begon hij te snikken. Vanmorgen om 05.50 heb ik hem voor het laatst gehoord en sindsdien slaapt hij. Normaal is hij een vroege vogel en meestal rond 06.00 uur wakker. We hebben een camera op de babyfoon maar hij ligt zo onderin zijn bedje aan het voeteneind dat ik hem niet echt kan zien. Nu begin ik te denken of het wel goed is om hem zo lang te laten slapen. Wil hij dan vanmiddag wel slapen of zou er nu iets zijn. Het is zo stil! Hij slaapt met de deur dicht dus ik kan ook niet even gluren. Lastig hoor!
Sneu zeg. Maar zou toch even gaan kijken hoor. Vooral i.v.m de koorts en ziek zijn. En juist omdat je hem niet ziet op de babyfoon en hem niet hoort, toch eventjes checken of alles wel goed gaat.
Ik zou hem lekker laten liggen. Mijn zoontje heeft ook wel eens dagen dat hij ineens veel langer uitslaapt. Aangezien je zoontje zich niet lekker voelt en ook nog eens heel vaak is wakker geworden kan het zijn dat hij daardoor zo moe is dat hij nu lekker blijft slapen om zijn gemiste slaap in te halen Als je niet vertrouwd of hij nog wel ademt o.i.d. dan zou ik wel even gaan kijken.
Ik zou ook even kijken en voelen. Maar mijn dochter slaapt daar gewoon doorheen als ze vast slaapt. (Ik ruim ook gerust de schone was op in haar kamer als ze in bed ligt.) Het lijkt me echter dat als hij niet direct wakker wordt wanneer je binnen komt, hij het gewoon nog even nodig heeft. En dan is zijn slaapritme voor deze dag misschien helemaal anders, maar dat is ook niet zo'n ramp als ie ziek is. Mijn ervaring is echter dat als mijn dochter echt ziek is, ze weer gewoon gaat slapen 's middags.
Ben even gaan kijken, was toch ongerust en toen hoorde hij mij en werd wakker. Niet erg want hij is nog wel ziek maar niet meer erg vervelend. Hij zit nu op de bank Teletubbies te kijken en eet een stukje krentebol en hij heeft ook al een half bekertje diksap op. Koorts was 38,6. Maar kijken of hij dit binnen houd. Ben wel blij dat het nu redelijk gaat.
Fijn dat het beter gaat, hopelijk knapt hij gauw helemaal op, beterschap en sterkte voor je zoontje nataly.
Als ze ziek zijn en echt zo lang slapen, slapen ze hier meestal wel door als ik even ga kijken. Zachtjes de deur open en even checken hoe het gaat, vind ik dan wel even fijn. Als ze dan gewoon slapen, laat ik ze altijd liggen. Ze zijn maar weinig zo ziek dat ze echt zo veel slapen, maar vaak slapen ze in die gevallen wel zo'n beetje de hele dag door.