Hoi hoi, Ik begreep van mijn verloskundige dat acapunctuur kan helpen als een baby in stuitligging ligt. De acapunctuur zou ik kunnen proberen voordat ze de baby daadwerkelijk gaan proberen te draaien bij 36 weken. Heeft iemand ervaring met acapunctuur bij stuitligging? Dezelfde vraag eigenlijk voor het draaien van de baby. Wie heeft hier ervaring mee en is het gelukt? Doet het pijn? Is het gevaarlijk voor de baby? Alvast bedankt. Groetjes Lalalala
Heb zowel acupunctuur als een versiepoging geprobeerd. Helaas beide niet gelukt maar wel het proberen waard. Een versie poging (draaipoging) doen ze alleen als de voorwaarden daar allemaal goed voor zijn. Dat kan de gyn/verlos je uitleggen. Het is wel tricky daarom moet je daarna even een uur blijven om te zien of de baby er niet van van slag raakt. Het is onplezierig voor je buik, maar ik vond het echt reuze meevallen en zou het zo weer proberen als dat nodig mocht zijn.
Dank voor je antwoord Me2! Dan brengt een draaipoging door de gyn dus wel enige risico's met zich mee...?? Dat vind ik dan wel weer een eng idee! Heb jij uiteindelijk een keizersnee gehad of ben je voor een stuitbevalling gegaan? Groetjes Lalalala
Ik heb ook moxatherapie gedaan (zo heet acupunctuur bij stuitlig). Het gaat met een magnesiumstick die je elke dag bij je kleine teen moet houden, dus geen naalden o.i.d. Bij mij heeft het helaas niet geholpen, ik zou het denk ik ook geen 2e keer doen, heb er niet zoveel meer vertrouwen in. Ik wilde toen wel alles proberen om ons kindje te laten draaien, zo ook een draaipoging (versie). Dit viel me reuze mee, maar ook dit zou ik niet vaker doen. Na 3 pogingen zijn 'ze' maar gestopt, de gyn had er van te voren ook weinig vertrouwen in omdat mijn buikwand gewoon super dik en stevig is. Hij kon geen grip op mijn meissie krijgen, helaas. Ik ben uiteindelijk voor een geplande keizersnee gegaan, aangezien ze met beide voeten omlaag lag en het mijn eerste kindje was. De keizersnee is me enorm meegevallen, zou het zo weer doen, maar hoop toch dat het dit keer via de normale weg zou kunnen. Jouw kindje heeft trouwens nog alle tijd om (uit zichzelf) te gaan draaien hoor! Succes met alles en als je nog vragen hebt, je mag me altijd pb-en!