Geen zaad gevonden

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by bibia, Nov 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bibia

bibia Lid

Nov 3, 2016
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo beste mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik zal uitleggen hoe mijn situatie is.
    Na een klein jaar geprobeerd te hebben om zwanger te worden, ovu testen ong afwachten, weer ovu testen etc..zijn mijn man ik en enkele maanden geleden naar het ziekenhuis verwezen. Mijn man heeft diabetes en er is bij hem een sperma monster genomen. Hieruit is gebleken dat er geen zaadcellen aanwezig zijn. wel zijn de hormonen etc goed.
    Nu komt er een erfelijkheidsonderzoek, waarna er een afspraak voor een operatie gepland gaat worden om te kijken of er zaad in de teelballen aanwezig is. Zo ja dan gaan we met IVF beginnen.

Dit is allemaal nieuw voor mij, de arts was best zakelijk toen hij zei dat wanneer geen zaad gevonden wordt ik geen kind van mijn man kan krijgen.
    Ik wil graag nog een keer testen en ben benieuwd of er stellen zijn met een soortgelijk verhaal.
    Bedankt voor het lezen.

2. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

May 25, 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik hier geen ervaring mee, dus ik kan jou niet helpen met een persoonlijk verhaal. Wel heb je een reeks 'topdokters' op tv in België, waar er een koppel in voorkwam met dezelfde situatie. De man bleek helaas geen zaadcellen te hebben, maar je kon wel goed de procedure volgen. Zo heb je misschien een beeld hoe het juist in zijn werk gaat. De behandelende arts was trouwens Prof. Herman Tournaye.

Verder hoop ik uit de grond van mijn hart dat alle onderzoeken positief zullen zijn en jullie verhaal een succesverhaal mag worden!

3. bibia

bibia Lid

Nov 3, 2016
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Florriejj,

Dank je wel voor je reactie. Ja ik hoop het ook zo ontzettend.

Groetjes...en wat leuk te lezen dat je zwanger bent.:)

4. Wij hebben een omgekeerd verhaal; bij ons werd er eerst gezegd dat het zaad van mijn man prima was (na een onderzoek bij de huisarts), toen dat we meteen aan IUI moesten beginnen (in een fertiliteitskliniek), toen dat er alleen genoeg was voor ICSI (in diezelfde kliniek) en toen we, na een mislukte behandeling zonder bevruchtingen overstapten naar Duitsland, bleek daar dat er helemaal geen bruikbare zaadcellen waren te vinden. Mijn man heeft toen een (micro)TESE gehad.

Kan me voorstellen dat je dat zakelijke van de arts vervelend vond. Het is al zo'n enorme klap en als ze dan zo zonder emotie vertellen dat je, als dit niet lukt, geen kind van je man kunt krijgen, komt dat nog harder aan.

Wij hebben onze dochter overigens ook met behulp van donorzaad gekregen en zij is in geen enkel opzicht minder van mijn man dan een kindje wat wel biologisch gezien van hem geweest zou zijn (behalve dat het DNA niet overeenkomt dan ;) ). Ik hoop natuurlijk ontzettend dat jullie TESE slaagt en dat je daarna zwanger raakt, maar mocht dat toch niet lukken, dan hoef je in mijn ogen écht niet bang te zijn voor het 'niet van hem zijn'.

Heel veel succes en sterkte in ieder geval!

5. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    Hoi bibia,
    Hier soort gelijk verhaal als dat van jou. Uit onderzoek bij m'n vriend kwam naar voren ook geen zaadcellen. Hij bleek geen zaadleiders te hebben doordat hij drager is van cf gen. Ik gelukkig niet en uiteindelijk via tesa is er met een naald zaad uit z'n bal gehaald. Toen het duidelijk was dat dat van voldoende kwaliteit was konden we beginnen met icsi waaruit ons prachtige wondertje is ontstaan. Wij lopen in het Erasmus ziekenhuis. Eerder werd in een ander ziekenhuis tegen ons gezegd dat we over adoptie of donorzaad moesten nadenken. Gelukkig was dat uiteindelijk niet nodig!
    Sterkte!

6. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

Dec 22, 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meis, zoiets komt rauw op je dak hè. Maar geef de moed niet op. Wij hebben helaas geen succesverhaal mbt de TESE. Er waren wel zaadcellen gevonden maar die kwamen maar tot een bepaalde fase dat niet goed genoeg was voor een zwangerschap.
    Nu zijn wij zwanger via IUI met donorzaad. En wat is manlief blij. Hij is nog veel meer met de zwangerschap bezig dan ik, praktische zaken aan het regelen. Vanaf de zwangerschapstest is het gewoon zijn eigen kindje.

Veel sterkte de komende tijd!!

7. Spookje

Spookje Actief lid

Jul 23, 2013
    348
    28
    28
    Female
    Midden van het land
    Wat een heftig nieuws krijgen jullie dan te verwerken... En hoewel het logisch is dat artsen e.e.a. soms wat zakelijk benaderen, omdat het voor hen dagelijkse kost is, zouden sommigen best een cursus sociale vaardigheden kunnen gebruiken.

Wij kregen in 2013 hetzelfde nieuws. Ook de tweede keer werden er geen zaadcellen gevonden, waarna we werden doorgestuurd naar een academisch zh, met een indicatie voor tese. Waar toen tijdens een nieuwe semenanalyse ook niets werd gevonden. Eigenlijk waren we er toen klaar voor om een tese in te plannen, maar toen wilde de arts nog één keer testen, om echt uit te sluiten dat er iets was. En toen vonden ze toch zaadcellen. Niet veel, maar voldoende om een opwerkingstest mee te doen, waarbij ook bleek dat ze bruikbaar waren voor icsi.

Daar waren we ontzettend blij mee, dus we zijn met icsi gestart. Dit heeft helaas niet tot het gewenste resultaat geleid, waardoor we dit jaar toch het donortraject zijn ingegaan. En zie mijn onderschrift.

Wat ik vooral wil laten weten, is dat één slechte zaadanalyse niet het einde betekent, ik heb genoeg succesverhalen gelezen hier, op allerlei manieren. Hoewel je door zo'n mededeling in een bizarre rollercoaster terecht komt, waarbij je op zoek bent naar antwoorden en herkenning, iets waarbij het forum mij iig wel heeft geholpen.

Als je nog iets wilt weten, kun je het hier vragen, en anders via pb.

Sterkte!

8. bibia

bibia Lid

Nov 3, 2016
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heel erg bedankt voor je reactie.

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb geen ervaring, maar denk dat je zeker wel wat info kan halen uit de andere dames hun verhalen hier.
    Ik hoop van harte dat ze bij de tese wat zaadjes vinden die gebruikt kunnen worden en dat jullie snel een eigen kindje mogen hebben!
    Veel goede moed gewenst!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ken wel een soortgelijk verhaal, bij die man was er door ziekte geen zaadcellen in het sperma. Inwendig bleek er wel iets levend zaad te zijn maar dit was een heftige operatie en herstel. Laat je daar dus goed over voorlichten! Bij hun is de behandeling niet geslaagd maar ze verwachten nu jaren later via een andere weg ( Dus idd niet via hem ) wel hun eerste kindje.

11. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

Jul 24, 2016
    960
    362
    63
    Female
    Mijn man en ik zitten sinds augustus in het medisch circuit. Er zijn bij hem ook geen zaadcellen gevonden bij het zaadonderzoek, meerdere malen. Uiteindelijk blijkt dat hij drager is van het CF-gen. Ik gelukkig niet. Alle hormoonwaarden en het lichamelijk onderzoek stuurden in op een obstructie. Mijn man heeft een PESA ondergaan, er zijn uiteindelijk 2 rietjes met zaadcellen ingevroren. Binnenkort ga ik met het ICSI traject beginnen. Erg spannend hoe dit gaat verlopen. Heel veel succes Bibia met alles wat er nu op jullie pad komt! Blijf praten met elkaar!

12. biepje80

biepje80 Actief lid

May 14, 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Bibia,

Wij zitten ongeveer in dezelfde situatie, maar wij zitten ondertussen al wat verder in het traject.

Bij mijn vriend werd ook bij de tweede semenanalyse azoösmermie (afwezigheid van zaadcellen in het sperma) vastgesteld. En ook aan ons vertelden ze meteen dat we moesten nadenken over donorschap of adoptie. Een erg harde noot om te kraken.
    Ook eerst genenonderzoek laten doen en controleren op het muco-gen. Mijn vriend blijkt hier wel drager van te zijn. De hormoonwaarden waren ook ok. Bij de tese gaven ze ons 40-50% kans dat er zaadcellen zouden gevonden worden. De uitslag van de tese was positief, 7 rietjes ingevroren. Ook ik moest nu getest worden op het muco-gen, deze week mogen we de resultaten hiervan verwachten.
    Mocht je nog vragen hebben, laat maar iets weten.

grtjs
    biepje

Share This Page