Laparoscopie voor IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kookaburra, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Dag allemaal,

In december van vorig jaar zijn wij begonnen met ivf na 8 jaar proberen op de ouderwetse manier! Begonnen met ivf in Grevenbroich (D), die helaas op niets is uitgelopen! Uitermate tevreden over deze kliniek, dat wel! In januari zijn we verhuist van Duitsland naar Australie. En we hebben besloten daar verder te gaan met ivf.

Wij hadden een kliniek uitgezocht en een hele goede Britse arts gevonden. Alvorens met ivf aan te vangen heb ik een hele batterij bloedtesten, een hycosy en een laparoscopie moeten ondergaan. Er is bij mij Endometriose en het syndroom van Asherman vastgesteld, omdat ik een oude Chlamidia infectie had gehad zo'n 10 jaar geleden.

Na herstel gelijk begonnen met ivf en gelijk zwanger bij de eerste poging! Alleen een miskraam gehad in de 12e week.

Woensdag heb ik de volgende bijplaatsing! Oh en zonder al teveel hormonen. Utrogest en estrifem, daar werken ze niet mee! Alleen 3 pregnyl injecties voor de innesteling.

Ik heb nog nooit ivf gehad in Nederland, maar is een laparoscopie een vereiste?

Sorry voor het lange verhaal, moest het ff kwijt!

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bij ons in het ziekenhuis mag je alleen een laparoscopie wanneer er iets afwijkends is gevonden .

Met het doorspuiten van mijn eileiders, was 1 eileider niet toegankelijk. Ze twijfelden of die dicht zat of door de kramp zich dicht is gaan knijpen. Mocht zelf kiezen voor laparoscopie. En die ook gedaan nadat alle iui mislukt was.
    En bij de laparoscopie bleek alles goed geen afwijkingen en eileiders beiden open!

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Een laparascopie doen ze idd meestal als ze bij een vorig onderzoek (hysteroscopie, HSG of foamecho) op iets stoten wat mis zou kunnen zijn. Bij mij zagen ze tijdens de foamecho dat er een cyste zat op mijn eierstok en ook mijn eileiders waren niet goed doorgankelijk. Tijdens de laparascopie hebben ze dat allemaal kunnen recht zetten.

Het hangt er volgens mij allemaal een beetje vanaf en het verschilt ook vaak van ziekenhuis tot ziekenhuis. Een vriendin van me die voor bam ging, moest na 6 mislukte iui's sowieso een laparascopie ondergaan om te kijken of ze verder zouden gaan met iui of ivf. Uiteindelijk bleek daar dan ook iets mis en was ze sowieso aangewezen op ivf om zwanger te kunnen worden.

4. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    Bij onze onderzoeken in Voorburg heb ik ook een laparoscopie operatie gekregen.
    Ze hebben wel wat plekjes weggebrand maar dit was niet de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap.
    Nu zijn we bezig met de ICSI behandeling, wegens het slechte zaad kwaliteit van vriend lief..

5. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Nee, een laparoscopie is geen vereiste. Mocht een arts denken dat er een aanleiding is dan zal er een laparoscopie plaatsvinden voordat er een IVF of ICSI traject wordt gestart. Bij mij werd gelijk na de eerste onderzoeks echo gezien dat er een verdikking zat bij het einde van eileider / begin eierstok. Dus een reden voor een laparoscopie. Helaas beide eileiders verkleefd en bij een volgende laparoscopie werden ze verwijderd voordat we aan IVF startte.
    Succes met je volgende terugplaatsing! En fijn dat het zonder medicatie kan. In NL geven ze wel Utrogestan na een cryo terugplaatsing als je tijdens de cyclus Progynova / Estradiol hebt gebruikt. Heb je een cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus dan hoef je geen medicatie te gebruiken.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nederland is hopeloos achter met ivf dus spiegel je ajb niet aan wat in Nederland wel of niet gebruikelijk is. Heel veel succes met je volgende terugplaatsing!

Deel Deze Pagina