Heeft clomid zin? Graag tips!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Futuremam, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Futuremam

Futuremam Lid

24 jun 2016
    7
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij zijn nu ruim anderhalf jaar bezig met zwanger worden, we hebben ook al wat afspraken bij de gyn gehad.. alles lijkt er oké uit te zien alleen zag ze de eerste keer wel (te) veel eitjes zitten wat pcos kon zijn. We hebben bloed laten prikken e.d en daar was in te zien dat ik wel een eisprong gehad heb. Ze wilde dus toch geen clomid voorschrijven en we moesten een half jaar zelf gaan proberen. eigenlijk word ik steeds weer met niks naar huis gestuurd.. ik heb een onregelmatige cyclus tussen de 37 en de 38 dagen.

Nu is het zo dat ik 2 jan weer een afspraak heb staan en ik niet weer met niets weg gestuurd wil worden. Mijn cyclus is de afgelopen 2 keer 36 dagen en 27 dagen geweest. Heeft het zin om aan te dringen op het starten met Clomid? Heel graag tips van jullie!

Liefs

2. Futuremam

Futuremam Lid

24 jun 2016
    7
    0
    0
    Ik bedoel tussen de 27 en 38 dagen ;)

3. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat ze je clomid gaan geven als je toch een van je eigen hebt tussen de 27 en 38 dagen.
    Ik heb zelf ook clomid gehad maar dat was omdat ik helemaal geen eisprong had, had zelf ook Pcos.
    Als ze inderdaad zien dat je zelf een eisprong hebt gehad zullen ze denk ik niks geven nee.
    Maar vragen kan altijd.
    Weet niet of het zin heeft ermee te starten mocht je toch een eisprong zelf hebben alleen duurt de cyclus langer als normaal.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik denk ook niet dat clomid je gaat helpen. Hebben ze ook wel is bloedgeprikt om te kijken of je een goede eisprong g hebt?

En is je man ook getest?

5. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hoi,

Ik heb geen idee enigste wat ik weet is dat ik wel een regelmatige menstruatie heb.
    Heb ook een echo gehad en de arts zag mijn ei in mijn eileider. Ik had namelijk ook pas mijn eisprong gehad toen.
    Toch heb ik wel clomid meegekregen voor de aankomende maand.
    Weet niet of dat is om er voor te zorgen dat ik zeker een eisprong heb aankomende maand voor de iui gehandeling.
    Moet wel zeggen dat ik een beetje bang ben voor overstimulatie. Maar ik heb er niet zoveel verstand van.

6. Make it happen

13 dec 2016
    98
    2
    8
    Vrouw
    Hi Chanel,

Wat vervelend voor je dat je nog steeds in onzekerheid zit!

Ik ga de komende menstruatie starten met Clomid, omdat uit bloedonderzoek is gebleken dat ik geen (goede) eisprong heb. Mijn progesteronwaarde stijgt namelijk niet voldoende. Daarnaast is mijn cyclus ook wel onregelmatig, maar is wel korter geworden. Ik zit nu gemiddeld op een cyclus van 32-35 dagen, maar dit kan ook zo weer 42 dagen zijn. Ik heb trouwens geen PCOS.

Hebben ze het sperma van jouw vriend/man nagekeken? Dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn.

Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid of nog mooier, raak je zwanger!

7. Raquel87

Raquel87 Lid

6 dec 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb na het gebruik van de prikpil zeer onregelmatige cyclussen gehad van tussen de 36 en 72 dagen. Ik ben toen Monnikspeper gaan gebruiken en na 32 dagen werd ik ongesteld en de keer daana na 30 dagen. Misschien is dit een optie?

8. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @make it happen: ja ze hebben die nagekeken. De arts zei dat het een beetje traag is maar voor de rest niks aan de hand.

Hopelijk kunnen we allemaal in 2017 een positieve test krijgen.

Groetjes Chanel

9. Make it happen

13 dec 2016
    98
    2
    8
    Vrouw
    Goed dat ze dat nagekeken hebben en heel fijn dat het verder gewoon goed is!

Dat hoop ik ook voor iedereen:)

10. beebj

beebj Niet meer actief

Clomid kan jou zeker wel helpen! Ik heb van de gync tamoxifen gekregen ipv clomid. Schijnt dat clomid je baarmoederslijmvlies dikker kan maken, waarsoor innesteling moeilijker kan zijn. Daarom kiest mijn gync voor twmoxifen. Cyclus dag 3 t/m 7 neem ik dat in. Dag 11 moet ik voor 'n echo, zodat hij de groei van de follikel kan zien en adviseerd me wanneer te starten met ovulatietestjes. Hierdoor heb ik een regelmatige cyclus en kan ik dus ook m'n eisprong precies vinden. Met een regelmatige cyclus heb je veel meer kansen per jaar om zwanger te raken.

11. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoe ging je afspraak? Die had je toch gisteren?

Deel Deze Pagina