Menstruatie is veranderd - invloed op zwanger worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by TSCM, Jan 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Voor ik kinderen had, had ik een cyclus van ongeveer 33 dagen waarbij ik een week ongesteld was. Mijn menstruatie begon met een dag roze/bruin-verlies om daarna in alle hevigheid los te barsten. Twee dagen had ik heel veel bloedverlies en daarna nog een dag of 4 normaal.

In 2012 ben ik bevallen van onze oudste zoon. Toen mijn cyclus weer op gang kwam, merkte ik dat ik mijn eisprong voelde (die voelde ik eerder niet). Mijn menstruatie op zich was hetzelfde als voor de zwangerschap; alleen was mijn luteale fase korter (omdat ik nog steeds borstvoeding gaf).

In 2015 beviel ik van onze jongste zoon. Na een jaar kwam mijn cyclus weer op gang. Mijn eisprong voel ik nu niet meer. Het verloop van mijn menstruatie is nu ook behoorlijk veranderd. Het begint met een paar dagen heel licht bruin/roze verlies. Daarna twee dagen heftig bloedverlies, maar zonder de heftige krampen die ik eerder had. Daarna nog een vijf dagen bloedverlies, maar minder dan wat ik gewend was. een inlegkruisje zou voldoende zijn denk ik. Ik geef overigens nog steeds borstvoeding, maar mijn luteale fase heeft wel weer een normale lengte denk ik.

Nu vraag ik me af of het verloop van mijn menstruatie iets zegt over mijn vruchtbaarheid. We willen graag een derde kindje namelijk :).

Zijn er mensen die dit herkennen? En ben je dan toch nog zwanger kunnen worden?

Wellicht maak ik me zorgen om niets hoor, maar dit is dan zoiets dat blijft knagen...

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn vermoeden is dat je je zorgen maakt om niets ;)...
    Mijn menstruatie en cyclus is de afgelopen 10 jaar echt niet hetzelfde gebleven, maar geen enkel probleem met vruchtbaarheid gehad :D...

Je lichaam is (blijvend) veranderd door zwangerschappen, waarom zou je menstruatie dan ook niet kunnen veranderen? Zolang dat eitje maar springt :D...

3. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Overigens herken ik het wel, menstruatie duurt op zich net zo lang, maar het bloedverlies is anders verdeeld: ik heb nu 1 dag een beetje, dan 1-2 dagen erg flink, en dan nog 3 dagen een beetje.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Heb je wel eens een ovulatietest gedaan?

Het kan dat je hormonen nog erg uit balans zijn door de borstvoeding.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier ook een steeds veranderende cyclus en menstruatie en 3x in 1x zwanger. Bij de laatste gaf ik ook nog bv. Ik zou mij nog geen zorgen maken.

Share This Page