Ik heb een dochtertje van 15 weken nu. Na de bevalling moest ik van de gyn minstens 12 weken wachten voor ik weer een mirena mocht laten plaatsen. Lang verhaal ff kort maken : door omstandigheden is de afspraak om de mirena te zetten verplaatst naar de 17e januari. Op 22 december ben ik ongesteld geworden. 27 december hebben mijn man en ik sex gehad met condoom, echter bleek de condoom lek te zijn ( vraag me niet hoe het kan ) Omdat dit pas mijn 2e ongestelheid was sinds de bevalling, weet ik totaal niet wanneer ik mijn ei heb gehad. Volgens een berekening op het internet zou ik mijn ei hebben gehad op 30 december. Tja, 27 december hebben wij dus sex gehad, en ik heb nu vanaf vanochten giga ongesteldheids pijn in de buik, pijn in de onderrug, en mijn temp was vanmorgen gestegen met 0.3 Zou het kunnen dat dit eventueel kan duiden op wederom een zwangerschap ?? 14 januari is mijn NOD, dus kun je zover van tevoren al klachten krijgen ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Je temperatuur is met 0,3 gestegen,ben je dan ook al de hele maand aan het temperaturen! Want anders weet je wel wanneer je eisprong was,namelijk voordat je temperatuur omhoog gaat
Ja ik tempratuur alweer vanaf mijn eerste menstruatie. Niet omdat we bezig zijn met zwanger worden hoor, maar gewoon om mijn ei weer te ontdekken. De eerste keer daalde mijn temp naar 36.2 Maar nu heb ik mijn ei niet kunnen ontdekken Ik heb iedere ochtend gewoon tussen de 36.6 en de 36.8 gehad, maar vanochtend was hij 37.1 De keer dat mijn temp sochtends die waarde bereikte was toen ik zwanger bleek van mijn dochtertje.
Kan het niet zo zijn dat die stijging je ei is? Komt vaak voor dat het wat minder snel op gang komt na een zwangerschap toch? Heb er verder geen verstand van, maar qua temp zou ik dat denken. Zeker omdat je voor deze stijging elke keer tussen de .6 en .8 hebt gezeten. Heb je je kaartje online?
Vind dit op internet dus kan best zijn dat je gisteren of eergisteren je ei hebt gehad. Na de eisprong stijgt je lichaamstemperatuur met 0,2 à 0,3 graden tot de volgende menstruatie. Vanaf de 2e dag nadat je temperatuur omhoog is gegaan, ben je zeker niet meer vruchtbaar en kun je geslachtsgemeenschap hebben zonder zwanger te worden.
Huh? 22 december ongesteld 27 december sex (5 dagen na begin ongi) 30 december al je eisprong? Heb je dan zo'n korte cyclus dat je 8 dagen na het begin van je ongi je eisprong al hebt? Hoe lang is je cyclus normaliter dan? Ik vermoed ook dat je pas gisteren je eisprong hebt gehad. En over zo'n 14 dagen dus je NOD hebt.
Ik heb normaliter een cyclus van 20 tot hooguit 23 dagen. Mijn eisprong volgde altijd 8 dagen NA het begin van mijn menstruatie. Althans.........dat was altijd zo voor mijn bevalling, maar nu weet ik het niet. Ik heb net een testje gedaan ( ik weet dat het te vroeg is ) maar binnen 2 minuten kwam er een vaag lijntje te staan :S Zou het niet zo kunnen zijn dat 15 weken na de bevalling nog wat hcg in je lichaam zit ??
Volgens mij moet na ongeveer 9 weken toch wel de hcg uit je lichaam zijn. En ik heb het eerder meegemaakt dat iemand die net 3 maanden was bevallen opnieuw zwanger was.
Ik denk ook niet dat je nu nog hcg hebt van je vorige zwangerschap. Ben benieuwd naar 'n foto van de test...
Mn zus was 3 maanden na dr bevalling ook alweer zwanger geraakt.. De ene werd geboren op 17 mei, het jaar erop de volgende op 12 mei
Ja dat lijkt toch echt positief te zijn. Ik kan me wel voorstellen dat het toch een beetje een schok is, omdat het zo onverwacht is, maar toch gefeliciteerd!
Pffffffffff ik kan het nog steeds niet geloven. We zijn er super blij mee, maar ook heel erg angstig. Over 8 dagen is pas mijn NOD dus heb super vroeg gestest, maar kon echt niet langer wachten. Heb echt buikkrampen, en rugpijn, en sinds vannacht maagzuur. Alle symptomen wat ik nu al heb had ik bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook. Maar het is zo onwerkelijk. We zijn ruim een jaar bezig geweest om zwanger te worden, en eindelijk was ik dan zwanger van onze dochter, en nu na 1x gevreeen te hebben ( waarbij het condoom iets gescheurd is ) is het gelijk raak Ik ga morgenvroeg toch weer een testje doen, en dan hopen op een plak beebje. Thanx dames voor de reacties en het meekijken. liefs
Gefeliciteerd!!! Btw ik ken zelfs iemand die bevallen is en haar eerste menstruatie is nog niet eens geweest en ze was alweer zwanger van de tweede. Dus het kan absoluut!