Hallo Ik ben nu 8+5 wkn zwanger en gister ben ik voor het eerst naar de vk geweest. Nu heb ik daar een echo gehad en we zagen een prachtig klein wurmpje met een mooi kloppend hartje en hij/zij was volop aan het bewegen nu zagen ze naast mijn baarmoeder nog iets wat op een baarmoeder leek (volgens mij was die leeg) maar ze twijfelde of het mn blaas of misschien nog een baarmoeder?????????????? ze had er nog een vk bijgehaald en die zag dat ook verder zagen ze niks maar ze zeiden tegen elkaar jaa maar mevr is ook wel heel misselijk steeds (was bijna opgenomen vorige week met uitdrogingsverschijnselen) dus tegen ons zeiden ze we geven geen garanties wij zijn geen echoscopisten we geven geen garantie maar.... dus heel vreemd.. nu heb ik de volg echo bij de echoscopist pas over 3 wkn dus zeg het maar 1 of 2?? Zelf zou ik er persoonlijk heel blij mee zijn als het er 2 zijn!! wie herkent dit of heeft dit ook gehad?? liefs emni
Zagen ze nog een baarmoeder of nog een vruchtje? Wat dat zijn twee heeeeeeel verschillende dingen. Als ze het hadden over nog een baarmoeder, kan het zijn dat jouw bm bijv een tussenschot heeft. In dat geval is er geen sprake van een tweeling, want dat is wat anders. Hadden ze het over nog een vruchtje, dan waren ze op zoek gegaan naar het hartje lijkt me. Dus ik begrijp je miet helemaal
dank je voor je reactie, ze deden ook een beetje vaag.. ze hadden het wel over nog een kindje maar ook over dat ze niet zeker wisten wat het andere dan was.. ze konden ook niet verder kijken want ze waren geen experts ze gingen ook niet zoeken.. Vanmorgen nog even nagevraagd bij assistent gyneacoloog en die zei dat het ook nog te vroeg was om dat al te zien heel raar allemaal..
Maar een echoscopist is toch wel n expert in echos? Anders doen ze geen echos. En met deze termijn zou je die andere evt ook gezien moeten hebben. Dan had je nog een hartje moeten zien. Dat kan niet te klein zijn, want die andere zag je ook namelijk. Denk dat je wat door elkaar haalt. Als ze geen expert waren in deze echo, bedoelden ze ws niet bekend met een dubbele baarmoeder. Dat zou wel logisch klinken. En dan vragen ze idd de gyn om zijn mening.
ik zou gewoon belllen naar het echo bureau in de buurt en je verhaal uit leggen.misschien mag je dan wel komen en kunnen ze je laten zien wat het dan wel is. en mocht er een 2 de vruchtje zijn had de vk ook echt wel verder gekenen
Tja het kan 3 dingen zijn. een 2e baarmoeder met tussenschot wat dus niks met 2 ling te maken. of een 2e vruchtzak .... en hierin kan dan wel of geen 2e vruchtje zitten.