Help! Hoe houd ik mijn kat van het aanrecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaKitty, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Onze poes (kitten nog, ze is nu 24 weken) springt sinds een week steeds op het aanrecht.
    Ze is een echte schooier, tis net een hond. Als ik kook, zit ze erbij op de grond, te hopen dat er wat valt.
    Als wij eten staat ze er ook meteen bij en het liefst nog op je schoot of BORD!
    Dus tegenwoordig als wij gaan eten, gaat zij ff in de gang.
    Maar nu dus ook op het aanrecht en dat vind ik gewoon vies!
    Ze blijft erop springen.
    Wat kan ik doen om haar eraf te houden?

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik lees mee, heb hetzelgde probleem.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb mijn katten al een jaar, en ene is gewoon hardleers. Helaas helpt niets, behalve hem er elke keer weer vanaf duwen :)

4. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    plantenspuit in de aanslag houden en flinke plens
    volhouden en niet zielig hoor want is maar water
    bekertje water gooien zou ook kunnen maar je moet ff kijken wat lekkerder is met de vloerbedeking
    oh en dweiltje bij de hand houden om water op te vegen
    LOL
    :)
    katten zijn echt supermegaeigenwijs
    maar ik heb mijn katten zo wel zover gekregen dat als ik nu alleen maar eheh zeg de rooie wegstuift...........hahahaha

suc6
    eten geven vlak voor dat je gaat koken helpt mischien ook
    bv eten geven op de gang deur dicht en dan lekker koken en als jij klaar bent is de kat ook wel klaar
    aan tafel komen mijn katten echt nooit niet
    ook niet er op mocht nooit van mij
    katten zijn zo dat als je ze eenmaal iets laat doen dan worden ze nukkig en nog eigenwijzer en zou bijna verwachten dat ze hun tong uitsteken naar je hahahaahaha

5. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    oh kraan open houden op klein straaltje en daar mee spetteren kan ook natuurlijk
    heb je geen plantenspuit nodig
    nou maar hopen dat het geen kitten is die dol is op water en het super leuk vind juist
    hahah dat kan ook je weet het nooit met die beesten

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Plantenspuit helpt niet, dat had ik idd geprobeerd....

7. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Heb ergens gelezen dat ze niet van aluminium houden om er over heen te lopen, misschien kan je dat op het aanrecht leggen en leert ze het zo af. Heb het niet zelf geprobeerd maar gewoon ff proberen.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem...

ik gebruik de plantenspuit techniek :)
    en ik moet zeggen...dat het toch ook echt wel werkt!
    het duurt even maar nu hoef ik dat ding alleen al te laten zien en hoppa weg zijn ze :D

Maar ze blijven het wel steeds proberen... :evil: ze zijn blijven gewoon eigenwijs! :evil:

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ga dit denk ik straks ff proberen! thanx!

10. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

volgensmij schooieren ze alleen als je ze ooit al eens wat hebt gegeven van het aanrecht/bord?

dat onthouden ze en hopen ze dat ze weer wat krijgen..
    dat was zo bij mijn kat! nooit wat gegeven maar toen ik het 1 keer gedaan had, bleef ze zeuren daarna..

Dus zowiezo nooit wat geven als je eet/kookt..

en aluminium folie hebben ze idd n hekel aan!

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik heb nooit wat gegeven aan de katten...
    maar zodra je dan je verjaardag viert dan zijn er mensen die de katten een stukkie kaas geven en als je dan zegt dat wil ik niet, dan doen ze het als je niet kijkt...omdat ze ze of zo schattig vinden..ofzo..

12. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Schijnt idd zo te zijn, alleen die van ons boeit dat niks.
    Gelukkig hebben wij geen open keuken, we doen gewoon de deur dicht.
    En plantenspuit is naar verloop van tijd ook niet meer effectief.
    Leuk hè, eigenwijze katten?;)

13. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Balonnen op het aanrecht leggen.... Hier hebben we 2 weken 6 ballonnen op het aanrecht gelegt en eindelijk springen ze er niet meer op :) ..

Water heeft hier niet geholpen 1 kat is dol op water als ik de deur van de badkamer open laat staan staat ie naast me onder de douche.. Dom beest...

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik he eigenlijk maar 1 kat van de drie die het in zijn hoofd zou halen om op het aanrecht te springen als we er niet zijn en meestal kan ie er dan dus niet bij.

De rest van af kitten als ze dat soort neigingen hebben, salontafel, grote tafel, aanrecht wat dan ook ehh en er afduwen met een vaartje. Bij 2 a 3 x doen ( als ze nog kitten 12-20 weken) zijn is dit meestal voldoende. En inderdaad NOOIT iets geven, behalve in hun bakjes.

Die ene eigenwijze heeft het dus 1 x gepresteert om nu ( 2 jaar ) op de buffetkast te liggen terwijl ik naar beneden kwam, hij heeft dus een paar meter gevlogen met tegelijkertijd ehh. en doet dat nu niet meer.

Direct en conseqent zijn en hoeft niet heel zacht te corrigeren, Al een een moederpoes een kleintje (van ong 6/10 week) op zijn/haar donder zien geven.. dat gaat echt niet zacht. dus als je alleen duwt denken ze nou en dat voelt als aaien en boeit ze vaak niet.

Ik nek vel pakken en weg zetten met duidelijke ehh of foei wil bij kleintjes ook werken, maar dan wel altijd als ze iet doen wat je niet wil.

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier twee beesten die alleen eten krijgen in hun bakjes, schooien doen ze gelukkig niet meer.
    Op het aanrecht springen hebben wij ze afgeleerd door er natte theedoeken op te leggen, ze sprongen er meteen weer af. Een paar weken gedaan en nu zie ik 's ochtends geen sporen meer van de katten op het aanrecht.

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hey mamakitty,

Pff vertel mij wat we hebben er net zo een! Hij zit er nu alleen nog op heel soms na de afwas om te kijken of er nog wat uit het putje te halen valt. Wat we dan doen is hem oppakken en kop onder de kraan zeiknat, klinkt zielig misschien maar heb op dat moment geen medelijden met hem.
    Wat hij doet als we weg zijn geen idee maar vind geen haren op het aanrecht dus zal wel meevallen.
    Onze kat weet het ook echt dat het niet mag. Het klinkt misschien stom maar wat je sowieso moet doen is volhouden, wij dachten ook dat het nooit minder zou worden met snaaien enzo maar toch zien we verschil.
    En als je eens wat lekker geeft doe het dan in zn voerbakje dan weet ie van oke daar krijg ik mn eten en ergens anders valt niets te halen.
    En idd aluminiumfolie vinden ze niet prettig want dat kraakt.
    Ohja bij ons werkte de plantenspuit ook niet toen heeft mn man zo'n klein waterpistool gekocht waardoor we dus van afstand konden schieten en dat hielp.

17. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Graag gedaan, hoop dat het werkt!

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    constant haar eraf zetten. Op ene normale manier, niet schreeuwen ofzo. Hebben wij ook gedaan, steeeds erheen lopen, oppakken, eraf zetten

na 2 weken was het afgelopen. Tot me kat een keer rosbief rook en op de hete kookplaat stapte, toen was het al helemaal afgelopen.

19. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Wij geven ze hier voor het eten koken zelf altijd eten, hiermee leerden wij hun het af, en nu nu geen geschooi of gespring op aanrecht

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    oke, aluminiumfolie, natte thedoeken en een waterpistooltje ;) Ik ga ze allemaal proberen! Super bedankt allemaal!

Snoop, wij hebben dr ook al een aantal keren met dr kop onder de kraan gehouden, maar dat boeit dr niet, 5 min later zit ze er alweer en als ze al hoort dat we eraan komen, dan springt ze eraf en gaat onder de tafel zitten hihi

Deel Deze Pagina