maat baby van 5,5/6 pond

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Justy, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    mijn baby is nu 5 pond volgens de gyn en ik krijg over precies 2 weken een ks. Nu heb ik bedacht dat de beeb dan 5,5 of miss 6 pond zal zijn. Ik had altijd gedacht dat ik een grote baby zou krijgen dus had meer maat 56 aangeschaft en groter ook alvast....

Wie weet uit ervaring wat de maat is van dit gewicht baby? En bleven ze lang in die maat?

Alvast bedankt!

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#2 Polletjepiek, 20 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2012
    Ons manneke werd ook geschat op 5,5/6 pond en woog bij de geboorte met 40+2 2920 gram en was 44,5 cm groot. Ik heb maatje 44 bij laten halen, want 50 was echt veel te groot. Na 1,5 week paste 44 haast niet meer. Nu nog steeds maatje 50.

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

volgend mij passen de meeste babys , maatje 50 in begin ?
    ben benieuwd over 16 weken weten we t ..

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    die van mij was net 6 pond (3080) en had echt maat 44 nodig, ik zou gewoon even overleggen in de winkel dat je 2 maatjes neemt pakje 44 en pakje 50, past 44 niet, dat je die terug kan brengen (bij de ene winkel is het 14 dagen en de ander 30 dagen)

die van mij heeft best lang in 44 en 50 gezeten, pas met 3mnd in 56. (nu 3,5 en nu pas 104 kwa maat)

5. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Dan zou ik zeker maat 50 gaan halen, wel een paar setjes.
    Gemiddelde kindjes (7 pond) zitten de eerste maand wel in mt 50. En echt meid... ook 8-ponders passen in 50...Een 6-ponder denk ik wel 6 weken ofzo. Ik vind te grote kleertjes afschuwelijk. Niet mooi op de eerste foto's.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat vind ik dus ook! Haha daarom maar even informeren. Heb al het een en ander inmaat 50 bijgehaald. Ik merk ook best veel verschil in de maten zelf. De ene maat 50 is veel kleiner dan de andere....

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hij heeft overigens wel lange benen zeggen ze steeds aan de hand van de echo. Ik denk dus dat ik qua broekjes wel eerder uit 50 zal zijn en heb dan ook wat meer 56 liggen. Maar van shirtjes hoop ik dan dat 50 mooi zit. Denk dat ik dan nog een pakje maat 44 bij haal al ben ik bang dat qua broekje dat te klein zal zijn. Ach en anders kan ik altijd nog bij laten halen....

8. Behappy

Behappy Niet meer actief

jaa idd precies , vind t ook niet mooi als t veelste groot is haha

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kindje van een vriendin is geboren met 2800 gram en had idd maatje 44 aan, een paar weekjes wel. Maatje 50 zowizo nog iets van in huis halen, verschillende merken vallen verschillend. Mijn bijna 9 ponder en 56 cm pastte gewoon in maat 50 van de hema en prenatal hoor. Heel kort maar, maar ze heeft het wel aangehad.

10. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ons mannetje woog 3354 Gr. En was 50 cm bij geboorte. En hij verzoop in maat 56! Maat 50 Hema ook nog.
    Inmiddels 4790 gepasseerd en 56 cm groot en mt 50 Hema past nog steeds. Maat 56 begint steeds beter te Passen. Maat 44 zou ik niet halen. Mocht t nodig zijn is t zo gehaald. Maat 50 had ik niet eens gehaald.

11. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik zou niet naar het gewicht gaan voor kleding.

Eerste zoon had een gewicht van 2540gr (47cm) en paste maat 44/46.
    Tweede zoon had een gewicht van 2890gr (50cm) en paste in niet in de prematuur kleding en droeg meteen maat 50.

Maatje 50 is zeker niet verkeerd om daar het een en ander te halen maar ik zou hooguit 2 pakjes met de kleinere maat halen.
    Mocht de baby straks goed in de prematuur kleding passen kan je altijd nog wat na de geboorte gaan halen maar vind het zonde van het geld als je te veel zou kopen en niet zou kunnen gebruiken ;)

12. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was 2950 gram bij de geboorte, maar wel 54 cm. Ik had ook amper maat 50 in huis gehaald (iedereen riep dat ze dat toch niet aanhebben) maar ze verzoop in 56.
    Mijn moeder heeft toen nog een aantal dingen in maat 50 gekocht en dat heeft ze nog een paar weken aangehad.

Voor de toekomstige tweeling heb ik wel een paar setjes maat 44 gekocht, maar die groeien nu al helemaal onderaan de groeicurve en zullen uiterlijk met 38 weken gehaald worden. Ik heb er ook nog wat maat 50 extra bijgekocht, want ik verwacht dat ze dat wel een maandje aan zullen hebben.

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi! Ik zou even oppassen met aanschaffen van veel in kleine maatjes. Ik had door die groeiecho dus ook allemaal kleertjes in maat 50 gekocht, zo zonde! Hij heeft 56 maar een paar weken aangehad en 50 helemaal niet.. Misschien twee of drie pakjes halen en dan even goed rondkijken wat je mooi vindt(en opschrijven). Mocht het dan nodig zijn kan je vriendlief met lijstje op pad sturen.

Edit: Ik zou dan wel even goed op de merken die je koopt letten! Lang en smal zit noppies erg mooi bij bijvoorbeeld, HEMA valt echt heel breed, H&M gemiddeld. Oh en petit bateau schijnt ook heel mooi te vallen bij lange en smalle kindjes. Je zou ook nog even bij t tweedehands spul op ZP kunnen kijken, staan vaak schattige pakjes op voor weinig in die maat (t is allemaal zo kort gedragen dat je dat heel mooi tweedehands kan kopen).

14. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik zou er geen kapitalen aan uitgeven maar wel zorgen dat je iig iets in huis hebt van maatje 44 (of mss liever nog 46 maar da's lastiger te krijgen) en vooral niet bezuinigen op mt 50. Mijn zeer gemiddelde 7 ponder die snel groeide heeft echt ruim een maand in 50 gezeten, 56 verzoop ze zowel in de lengte als de breedte in.

Ook ik verwacht een tweeling, heb voor de zekerheid wat prematuur spul in huis in 44/46 want was uitgegaan van max 6 ponders, maar denk niet dat ik het nodig ga hebben. Nu bijna 36 weken, 2 weken geleden groeiden ze allebei nog volgens de normale eenlingencurve (een zelfs iets erboven). Ik mag zolang het goed gaat gewoon afwachten of ze vanzelf komen voor de 40 weken....denk dat ze mt 50 wel gaan halen, maar mocht dat niet zo zijn dan hebben we iig wat kleertjes in huis waar ze niet in verzuipen, vind dat zo sneu anders....Hebben we het niet nodig dan kan het marktplaats op, is iemand anders er weer blij mee. (of m'n dochters babyborn ;))

15. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Onze dochter was 2900 gram bij de geboorte en heeft veel maat 50 aangehad. 56 zwom ze echt in.

Zou er dus voor kiezen om een paar pakjes maat 50 te halen. (trouwens niet alleen pakjes maar ook rompertjes)

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt meiden. Ik maak hieruit op dat maat 50 echt erbij aangeschaft moet worden ;) voor de rest wacht ik denk ik even af. Mijn man kan idd altijd nog wat in maat 44 erbij halen.... Bovendien zitten die groeiechos er ook nog wel eens naast natuurlijk. Afwachten dus maar! Ben wel blij dat ik weet dat ik geen buil kan vallen aan maat 50, dus shoppen maar!!!

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter werd ook gehaald met 38 wk. Ze was toen 3210 gram en 48 cm, maar is afgevallen tot 2900 gram. Toch paste ze al die tijd mt 50. Het zat van sommige pakjes ietsje aan de ruime kant, maar niet storend.

Ik zou absuluut afraden om iets in mt 44 te kopen. Dat is echt heel klein hoor! Echt voor premature kindjes. Ik had drie pakjes in 44, maar die heeft ze nooit aangehad. (Nou had ik ook een complicatie met een hoge kans op een vroeggeboorte. Die pakjes had ik al na de 20-wk-echo aangeschaft, meer als emotionele reactie op het schokkende nieuws.)

Wel zou ik echt zorgen dat ik genoeg in mt 50 had. Mijn dochter heeft geloof ik de eerst 6 weken in mt 50 gezeten! (Ik weet het niet meer precies uit mijn hoofd, maar het was echt lang.) Met alle poep- en spuugongelukjes heb je dan toch wel wat nodig.

Aangezien je verwacht dat de baby lange benen heeft, zou ik pakjes met losse broekjes en shirtjes kopen, niet waarbij het broekje vast zit aan het shirtje. Als je echt bang bent dat 50 te groot zal zijn, koop dan pakjes in mt 50, van merken die klein vallen (zoals prenatal en noppies), of kijk vast welke pakjes in mt 44 je leuk vindt en schrijf dat op / maak foto, zodat je man precies die kan halen!

Veel plezier met shoppen!

18. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    onze dochter woog 2900 gram en was 48 cm.
    maat 50 was te groot, zelfs die van de prenatal wat klein uitvalt slobberde.
    ik had maatje 44 geleend van mijn schoonzus. maat 50 heeft ze een aantal weken aangekund.

19. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dat van de foto's maken vind ik een heel goed idee!!!!

Deel Deze Pagina