Hoi ik wil graag weten wat uw mening is. Ik ben in oktober 2007 gestopt met de pil. Zwanger geraakt in oktober 2008 maar werd een miskraam. Januari 2009 weer zwanger en in oktober 2009 bevallen dmv een spoedkeizersnede met 41+2. ik had 4 cm ontsluiting en kreeg weeen opwekkers maar de weeen werden persweeen en de cm kwamen niet verder dus na 6 uur een keizersnede. Ik had ook zwangerschaps vergiftiging toen in oktober 2011 weer een miskraam en februari 2012 weer zwanger. Na 6 weken heeel veeel bloed verlies. Contact met de vk die verwees me meteen door na het ziekenhuis toen ik daar aankwam maakte ze een echo en zagen ze dat het vookruchtje er nog zat maar zonder hartklopping. Moest afwachten tot de 8e week en toen kreeg ik weer een echo en die was goed. Waarschijnkijk een 2ling waarvan 1 is afgekomen. ik moest wel met 36 weken onder controle via het ziekenhuis blijven ivm zwangerschaps vergiftiging. met 36 weken na het ziekenhuis meteen weer zwangerschaps vergiftiging. Moest urine sparen en inleveren. Was te hoog moest blijven en daar elke dag aan de monitor en bloed prikken en urine nakijken. Uit eindelijk na aandringen en omdat ik me slecht voelde hebben ze met 37+3 een keizersnede gepland. Later bleek dat d3 baby 43 cm was en 2422 gram heel klein dun en er was iets mrt me placenta die was niet goed mee gegroeit ofzo. daarna heb ik gezegd voor mij geen kinderen meer. Heb ik in 2013 een buikwandcorrectie laten doen. Had van de 2 keizernedes een hele lelijke bult op mijn prut zeg maar en die wou ik weg hebben en dat kon alleen via deze manier nu begint het heel erg te kriebelen voor een 3e. Ik zou dan eind dit jaar willen stoppen mrt de pil om ervoor te gaan. Zou u wel of geen 3e aanraden ivm de zwangerschaps vergiftiging en de buikwandcorrectie?,
Hallo, De kans dat je bij de derde weer een zwangerschapsvergiftiging ontwikkelt is aanwezig, omdat je het bij beide zwangerschappen gehad hebt. Voordat je zwanger raakt is het aan te raden om eerst op controle bij de gynaecoloog te gaan, zodat je advies kan inwinnen of het wel verstandig is en wat de risico's zijn. Dit gebeurt regelmatig in het ziekenhuis. Een buikwandcorrectie vormt geen belemmering voor een nieuwe zwangerschap. De huid blijft elastisch en kan opnieuw uitrekken als voorheen. Alleen bestaat de kans dat je na een eventuele derde zwangerschap weer een buikwandcorrectie moet ondergaan. Succes met het maken van je keuze. Ik ben benieuwd! Groetjes Monique
Bedankt voor uw advies. We willen ook zowieso eerst een afspraak maken met de gyn om te vragen wat de voor en na delen zijn. Is het nou ook zo dat je de zwangerschapsvergiftiging steeds eerder in de zwangerschap krijg? En mijn vorige zwangerschap wss dus een tweeking wazrvan 1 is afgekomen, is er dan nu kans op weer een 2ling
Hallo, het hoeft helemaal niet dat je bij de derde zwangerschap eerder zwangerschapsvergiftiging ontwikkeld. Vaak verloopt het milder en ontstaat het later. Helaas is hier geen garantie voor te geven en zien we soms wel dat het eerder ontstaat. Goed van jullie dat jullie eerst een gesprek hebben met de gynaecoloog. De kans op een tweeling is aanwezig als er sprake is geweest van een tweeeiige tweeling. Dit kan namelijk erfelijk zijn. Komen er meer tweeeiige tweelingen voor in jouw familie? Bij 6 wk is het bij jou misgegaan en op dat moment konden ze niet meer checken of het een eeneiige of een tweeeiige tweeling is geweest. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. groetjes Monique
Mijn enige angst is die zwangerschapsvergiftiging. Bij mij moeder weinig tweelingen. Bij mijn vader zijn kant wel en bij minn vriend se kant eigenlijk ook niet. Apart he
Goedemorgen, waarschijnlijk is het toeval geweest dat het een tweeling was, want zoals ik in je berichtje lees, is het niet erfelijk. Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog voor advies gaat geven aan jullie. Heel veel succes bij het maken van de keuze. Groetjes Monique