Heeft dit invloed op het zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rena, 11 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zit met een vraagje... Vandaag heb ik (volgens m'n banner) m'n eisprong. Afgelopen week hebben we om de dag geklust en vandaag ook. Vandaag hebben we echter gezellig met vrienden gegeten en heb ik (onder andere) brie en geitenkaas gegeten en 4 glazen rose gedronken. Nu vraag ik mij af of dit invloed heeft op het zwanger worden?? Ik rook niet en drink verder weinig alocohol.
    Liefs Rena

2. kreeft76

kreeft76 Lid

4 jun 2006
    65
    0
    0
    verpleegkundige
    purmerend
    Hi
    volgens mij kan het nu nog geen kwaad, alleen moet je opppassen met die lkkere kaas en rose als je echt zwanger bent. Het is altijd verkeerd overal te veel van te nemen, dus dat geld met rose ook. Maar niet elke dag doen.... ;)
    Het kan je vruchtbaarheid verminderen die alcohol!
    Groetjes van een kreeft. Ook vandaag haar ei :)

3. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    begreep van mijn zwangere vriendin dat in nederland de brie en geitenkazen niet zo gevaarlijk zijn. Het is niet zo erg als er wat van eet, natuurlijk niet heel veel. Maar dat is met alles zo. In het buitenland (Frankrijk) moet je wel opletten met dit soort kaasjes.

Ik houd de regel aan, misschien duurt het erg lang voordat ik zwanger ben, dus ik ga niet nu al helemaal niets meer drinken of eten omdat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn.

Tuurlijk let ik wel op dat ik niet elke dag wat drink. Ik drink zeker nu het zomer wordt/is misschien 1x in de week een glaasje wijn of bier (vandaag was het te warm om uberhaupt alcohol te drinken). Soms misschien 2x maar vooral water. Ik ga niet zovaak stappen maar let dan wel meer dan normaal op dat ik maximaal 2 glazen alcohol binnenkrijg.

4. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Rena, ik zou gewoon lekker doen waar je zin in hebt meid, mocht je zwanger zijn dan kun je nog meteen stoppen met die paar glazen rose en kaasjes die eigenlijk niet mogen. en voel je je er niet prettig bij dan kun je ook bijv. vanaf je eisprong extra opletten ofzo.

5. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Dat vind ik een hele slimme, om rond m'n eisprong er extra op te letten. Een beetje om mezelf gerust te stellen ;)
    Liefs Rena

6. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    nee, dat kan totaal geen kwaad, de baby heeft pas na 3 a 4 week bloedcontact met de moeder volgens mij. IK had ook veeel te veel bier gedronken en ik was de volgede dag misselijk, ik gaf de bier de schuld maar ik ben zwanger.......

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Er wordt wel gezegd dat alcohol slecht is voor je vruchtbaarheid. Maar volgens mij gaat het er dan om of je heel veel drinkt. Niet van eens een keer een paar rose.

8. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Safian, van harte met je zwangerschap!!
    Daar had ik nog niet bij stil gestaan :oops: .
    Dus die paar brie-tjes, geitenkaasjes en roseetjes kunnen dan inderdaad geen kwaad. Maar op de een of andere manier voelde dat niet goed achteraf, omdat ik die dag m'n eisprong had en we flink geklust hadden...
    Liefs Rena

Deel Deze Pagina