Inbakeren met dit weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loki09, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Sinds een kleine 2 weken ligt onze dochter overdag in de puck a baby piep (zomer editie, extra dun). Dit komt haar slaapjes enorm ten goede.
    Inmiddels is de temperatuur enorm opgelopen en zo ook de temperatuur op haar (onze) kamer. Op dit moment meet deze 29 graden :(.
    Ik begin te twijfelen of inbakeren nog verstandig is ivm warmte stuwing (op dit moment ligt ze alleen in een pamper in de puck). Ik ga vaak bij haar kijken en snachts bakeren we niet (twijfelde hier wel over maar met deze enorme hitte wacht ik daar sowieso mee).

Stoppen jullie (tijdelijk) met bakeren door deze weersomstandigheden?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik bakerde mijn zoontje ook altijd in toen hij net geboren was.. toen hij 9 weken was gingen we naar familie in Turkije en toen heb ik heb bij het cb gevraagd en die gaven aan dat als het in de slaapkamer meer als 25 graden is dat je het dan beter niet kan doen omdat het gewoon veel te warm is en die kleintjes hun warmte kwijt moeten kunnen...
    Wij zijn toen dus gestopt..

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ja, ik stopte ook met inbakeren met deze temperaturen. Heel vervelend maar ik was ook bang voor warmtestuwing. Ik geloof dat ik wel een dunne slaapzak aandeed maar misschien is ook dat nu veel te warm?

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heb hetzelfde "probleem". Hier ook in de puckababy. Vannacht niet gedaan en kon er helaas vaak uit maar vind het er ook te warm voor nu. Twijfel ook over een zomerslaapzak nu... Ach volgende week kan het vast weer...

Ff offtopic: volgens mij zijn onze dochters rond dezelfde datum geboren en ze hebben bijna dezelfde naam. Mijn dochter alleen met een ï.

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik vrees dat het nu te warm is om in te bakeren. Balen voor jullie kleintje he! Inbakeren was hier namelijk een groot succes de eerste 4 maanden.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Ik stop er ook maar even mee. Het is niet anders... Hopelijk zakt de temp snel weer een beetje dit is wel echt heel erg he!

Wat grappig tuti! Onze dochters schelen idd maar 1 dag en 1 letter! Alleen spreek je de naam van onze dochter uit als lojs ipv 'lowis' :)

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Echt grappig inderdaad!

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Mijn moeder heeft een dunne katoenen inbakerzak gemaakt (soort van swaddle) en dit gaat naar mijn idee prima eigenlijk. Dr staat een klein vennetje rond te draaien en t raam staat een stukje open en deur altijd open.. zonder dat ding slaapt ze helemaal niet! Heb dr eigenlijk helemaal niet over na gedacht..
    stom eigenlijk

9. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Dit is het ideale weer om af te bouwen!! Wij zijn daar voor het weekend mee begonnen, juist omdat het te warm is. Omdat het zo warm is, slaapt hij veel meer en ik denk dus ook dieper. Hier ben ik nu al helemaal happy dat we cold Turkey gestopt zijn!

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Helaas zijn wij pas net begonnen... Met 3 maanden zou ik dit ook zeker als ideaal afbouwmoment zien maar aangezien ze pas een ruime week in het zakje ligt en we net sinds enkele dagen een lekker ritme kregen en gaan slapen zonder huilen/schrikreflexen vind ik het erg jammer dat we dit weer hebben nu :(..
    Bij mijn oudste dochter ook rond de 3 maanden afgebouwd en dat ging super, de schrikreflexen zijn dan al veel minder en het ritme zit er in. Helaas is dat met nog geen 7 weken oud nog echt te vroeg...

Deel Deze Pagina